دانشگاهیان برای احیای مسجد تمدن‌ساز دست به کار شوند
کد خبر: 3787515
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

دانشگاهیان برای احیای مسجد تمدن‌ساز دست به کار شوند

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ سیدسجاد جلینی، قعال مسجدی اهل مشهد در صفحه اینستاگرام خود از تلاش برای احیای مسجدتمدن‌ساز با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاهیان خبر داد.

دانشگاهیان برای احیای مسجد تمدن‌ساز دست به کار شوندبه گزارش ایکنا؛ سیدسجاد جلینی، فعال مسجدی اهل مشهد و مدیر سابق فرهنگسرای انتظار در صفحه ایستاگرام خود از برگزاری اجلاس «استاد و مسجد» به همت دانشگاه فردوسی مشهد در روز سوم بهمن‌ماه خبر داد و درباره آن نوشت: حدود 200 نفر از اساتید بسیجی دانشگاه‌‌های استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی گرد هم آمدند. 

او درباره راهکارهای شکوفایی مساجد با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد نوشت: این اقدام به دو صورت انجام پذیر است: 1- حضور مستقیم خود در مساجد و بسترسازی فعالیت‌های مختلف یا ارتقای فعالیت‌های موجود بر محور جوانان، 2- استفاده از ظزفیت دانشجویانی که در طول سال با آن‌ها درس دارند و فراهم‌کردن بستر حضور دانشجویان در مساجد محل خود با نظارت و راهنمایی اساتید. 

این فعال مسجدی درخواست کرد: اساتید با استفاده از مزیت بهره‌مندی از ظرفیت نیروهای جوان، بتوانند به دوردست‌ترین مساجد دسترسی داشته باشند و مسیر رشد جامعه را از طریق ارتقای فعالیت‌های مسجدی دنبال کنند.

گفتنی است در حاشیه این اجلاس، ۸ کارگروه متعدد با موضوعاتی چون: چگونگی ارتباط بسیج اساتید با نواحی بسیج محلات و مساجد، استاد و کارکردهای مسجد تمدن ساز، نقش اساتید در ارتباط یا هماهنگی بین ارکان مسجد و سایر نهادهای مرتبط، فرصت‌ها و آسیب‌های حضور اساتید در مسجد، نقش استاد و مسجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی، راهکارهای جذب و به‌کارگیری اساتید در مسجد و راهکارهای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد با تأکید بر نقش اساتید، مسجد، استاد، زن و سبک زندگی، استاد، مسجد و پیوست فرهنگی مشغول به کار شد.

انتهای پیام

captcha