برخی از ما حرف‌های انقلاب را زیاد تکرار می‌کنیم، اما آن را تبیین نمی‌کنیم
کد خبر: 3787571
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
حجت‌الاسلام حریزاوی:

برخی از ما حرف‌های انقلاب را زیاد تکرار می‌کنیم، اما آن را تبیین نمی‌کنیم

گروه جامعه ــ معاون پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه تعریف هدف انقلاب اسلامی سعادت الهی است و ماهیتی فراتر از بعد مادی دارد، اظهار کرد: این درحالی است که برخی از ما حرف‌های انقلاب را زیاد تکرار می‌کنیم، اما آن را تبیین نمی‌کنیم و به نیاز‌های آن توجهی نداریم. امروز شکوه و عظمت انقلاب اسلامی به بلوغ رسیده است و وظیفه همه ما این است که جوانان را با اصول ارزشی انقلاب اسلامی آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در تربیت مبلغان دینی و عملکردی که این سازمان در چهل‌سالگی انقلاب داشته است، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی براساس مأموریتش، موظف است تا مبانی اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی را در جامعه گسترش دهد و یکی از مهمترین لوازم این مأموریت آن است که مبلغان دینی را با توجه به این مبانی تربیت و هدایت کند.
 
وی با تأکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نقش کلیدی در این حوزه دارد، ادامه داد: بخش گسترده‌ای از مبانی تبلیغی و دینی امروز از سوی مبلغان و مروجان علوم دینی انتشار داده می‌شود و در این جریان وظیفه داریم تا شعار افتخار به گذشته و امید به آینده را تبیین کنیم. جامعه تبلیغی کشور باید این شعار را به صورت درست و منطقی تبلیغ و عملیاتی کند و سؤال‌هایی را که برای نوجوانان و جوانان در دهه پنجم انقلاب مطرح است پاسخ دهد.

معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی در دستور کار جامعه مبلغ
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: از آنجا که مبلغان و روحانیت در تبلیغ معارف و مبانی دینی نقش مهم و بسزایی دارند، معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی نیز به نسل نوجوان و جوان در این دهه جدید باید در دستور کار آن‌ها قرار گیرد. امروز جامعه روحانیت، ستایش‌گران و هیئت‌های مذهبی باید در این حوزه ورود جدی داشته باشند و مبانی انقلابی را به درستی برای اقشار مختلف جامعه ازجمله جوانان بازگو کنند.
 
هدف انقلاب اسلامی سعادت الهی است
حجت‌الاسلام حریزاوی با تأکید بر اینکه تعریف هدف انقلاب اسلامی سعادت الهی است و ماهیتی فراتر از بعد مادی دارد، اظهار کرد: این درحالی است که برخی از ما حرف‌های انقلاب را زیاد تکرار می‌کنیم، اما آن را تبیین نمی‌کنیم و به نیاز‌های آن توجهی نداریم. امروز شکوه و عظمت انقلاب اسلامی به بلوغ رسیده است و وظیفه همه ما این است که جوانان را با اصول ارزشی انقلاب اسلامی آشنا کنیم.
 
حوزه و دانشگاه فرایند تربیتی مبلغان دینی را فراهم کنند
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی تمرکزش بر روی ترویج اسلام ناب است، اظهار کرد: یکی از کارکرد‌های این تمرکز بر اسلام ناب، صیانت مبلغان دینی از افراط، تفریط و خطا باشد. از این جهت تربیت مبلغ باید جدی گرفته شود. به این معنا که حوزه و دانشگاه به منزله مرکز تربیت مبلغان دینی موظف هستند یک فرایند تربیتی و رشد مستمر فراهم بکنند.

وی در خصوص اتفاقات اخیری که در خصوص برخی روحانیون چهره و سلبریتی هم رخ داد گفت: بیشتر این اتفاقات به دلیل عدم صیانت‌هاست. موظف هستیم از پدیده تبلیغ صیانت کنیم، اما گاهی اوقات افراط و تفریط‌هایی هم در این رابطه مشاهده می‌شود و برخی اوقات مقصودی در کلام فردی وجود دارد که گاهی سوء برداشت‌هایی در مورد آن می‌شود؛ لذا در این زمینه باید از کلام و از فکر مراقبت کرد.
 
حاضر نیستیم یک مبلغ هم از جامعه مبلغان دینی کم شود
حجت‌الاسلام حریزاوی گفت: معتقدیم همه مبلغان و حتی آن‌هایی که گاهی در کلماتشان دچار لغزش و خطا شده‌اند صیانت کرد و آن‌ها را اصلاح و حفظ کنیم؛ حتی حاضر نیستیم یک مبلغ هم از جامعه خدوم مبلغان دینی کم شود و ان‌شاءالله این مبلغان هم بازمی‌گردند و از وجودشان استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha