مردم‌سالاری دینی؛ شعار اصلی انقلاب/ پذیرای حرف دیگران باشیم
کد خبر: 3787714
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
انسجام ملی؛ نتیجه وحدت اجتماعی/۵

مردم‌سالاری دینی؛ شعار اصلی انقلاب/ پذیرای حرف دیگران باشیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از شعارهای انقلاب ما مردم‌سالاری دینی است، افزود: از الزامات مردم‌سالاری این است که پذیرای حرف دیگران باشیم، به صورت منطقی استدلال کنیم و با حرفی که اکثریت مردم با منطق و دلیل در چارچوب قانون می‌گويند کنار آمده و موافقت کنیم.

مردم‌سالاری دینی؛ شعار اصلی انقلاب/ پذیرای حرف دیگران باشیمحمید گرمابی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص چگونگی کاهش برخی شکاف‌های ایجاد شده بین مردم و حاکمیت اظهار کرد: قطعاً هر چه ما بیشتر صحبت کرده و مسائل و مشکلات را بیشتر با یکدیگر مطرح کنیم، این مسائل و شکاف کمتر خواهد بود.
 
وی افزود: هرچه سعی کنیم در خصوص مسائلی که وجود دارد، صحبت نکنیم، کتمان کنیم و بیان نماییم که مشکلی وجود ندارد، این مشکل همچنان باقی خواهد ماند. بهترین کار مطرح کردن تمام مشکلات موجود است. باید با روی باز پذیرای انتقاد باشیم و این یکی از بهترین راه‌های ممکن است.
 
گرمابی در خصوص موانع موجود در برابر کاهش شکاف‌ها بیان کرد: یکی از موانعی که در برابر گفت‌وگوی بین مردم و مسئولان وجود دارد، این است که چشم خود را بر روی مشکلات ببندیم و به نوعی سعی کنیم تا صورت مسئله را پاک نکنیم؛ در این صورت مسائل همچنان باقی خواهد ماند. باید در خصوص این مسائل بحث و صحبت کرد.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باید در نظر داشته باشیم که یکی از شعارهای انقلاب ما مردم‌سالاری دینی بوده و از ضروریات و الزامات این مردم‌سالاری، این است که پذیرای حرف دیگران باشیم، حرف آن‌ها را بشنویم، در مورد آن فکر کرده، به صورت منطقی استدلال کنیم و با حرف منطقی و حرفی که اکثریت مردم با منطق و دلیل در چارچوب قانون می‌گويند کنار آمده و موافقت نماییم.
 
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً نخبگان کشور که سال‌ها تجربه دارند، سال‌هاست که وفاداری آن‌ها به انقلاب اثبات شده و تفکر و صحبت آن‌ها در چارچوب نظام است، می‌توانند کمک کنند و قاعدتا این نخبگان باید از قشرهای مختلف باشند تا ما حرف تمام اقشار را داشته باشیم و به تصمیمى برسیم که مورد قبول اکثریت جامعه باشد.
 
انتهای پیام
captcha