کمک 400 میلیارد تومانی خیرین به سلامت ایرانیان
کد خبر: 3787717
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
دبیرکل مجمع خیرین سلامت خبر داد:

کمک 400 میلیارد تومانی خیرین به سلامت ایرانیان

گروه سلامت ــ دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور از کمک 400 میلیارد تومانی خیرین سلامت طی شش ماهه گذشته خبر داد.

کمک 400 میلیارد تومانی خیرین به سلامت ایرانیانبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ حسینعلی شهریاری، دبیرکل مجمع خیرین سلامت امروز، 16 بهمن‌ماه، در نشست خبری این مجمع با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت اقدامات و فعالیت‌های خوبی در حدود یک دهه در حوزه سلامت داشته است، گفت: مشارکت مردمی در حوزه درمان براساس قانون است چرا که دولت‌ها نمی‌توانند به تنهایی از پس هزینه درمان برآیند، حتی در جایی مانند آمریکا نیز این مؤسسات خیریه هستند که به کمک سلامت و سیستم‌های بهداشی و درمانی آمده‌اند.

وی بیان کرد: خیرین سلامت تاکنون حدود شش هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده‌اند، به گونه‌ای که در شش ماه امسال 400 میلیارد تومان هزینه سرمایه‌گذاری در ساخت، تکمیل و تعمیر اماکن درمانی و بهداشت بوده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت پیشگیری در بیماری‌ها اظهار کرد: باید به سمتی برویم که مردم کمتر بیمار شوند، در این راستا مقام معظم رهبری نیز تأکید زیادی به سبک زندگی اسلامی دارند و به همین دلیل نیز ما در این حوزه باید به مسئله پیشگیری و سبک زندگی سالم توجه بیشتری داشته باشیم. بیماری‌های جدید و نوظهور، خانواده‌های بسیاری را تا سطح فقر می‌برد، به همین دلیل ما نیز وارد موضوع پیشگیری شده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مشارکت بانوان در فعالیت‌های حوزه سلامت یادآور شد: بانوان پرستار در دوران انقلاب و دفاع مقدس خدمات بسیاری را به مجروحان جنگی ارائه داده و شهدا و جانبازان زیادی را نیز تقدیم انقلاب ایران داشته‌اند؛ ما نیز در همین راستا مجمع بانوان خیرین سلامت را فعال کرده‌ایم.

شهریاری در ادامه فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت را برشمرد و گفت: این مجمع امسال 58 مرکز درمانی، مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت و پایگاه اورژانس را راه‌اندازی کرده است. در حال حاضر 110 هزار نفر از خیرین کشور همراه با این مجمع فعالیت کرده و سه هزار ثمن نیز همکاری‌ خوبی دارند.

شهریاری در ادامه با بیان اینکه ما چیزی به نام طب اسلامی را قبول نداریم، تأکید کرد: نه تنها ما حتی مقام معظم رهبری نیز بر این مسئله تاکید کرده‌اند، اما در زمینه طب ایرانی با مجموعه‌های دانشگاهی فعالیت‌های خوبی را داریم.

وی همچنین با اشاره به مشکلات بیماران صعب‌العلاج اظهار کرد: کمک‌های درمانی به این بیماران در توان ما نبوده و صرفا می‌توانیم کمک‌های بسیار ناچیزی به آنها ارائه دهیم.

وی در پاسخ به پرسش ایکنا مبنی بر زمین ماندن برخی از طرح‌های بیمارستانی مانند بیمارستان بیماران سرطانی در شهرری و نحوه مشارکت این مجمع گفت: هنوز هیچ نهادی با ما برای تکمیل یا ساخت این بیمارستان تماس نگرفته، اما در صورت نیاز ما آماده همکاری بوده و می‌توانیم در همکاری با نهادهای مختلف مشکلات و موانع موجود را برطرف کنیم.

شهریاری در ادامه با بیان اینکه صدها هزار شهید و جانباز هزینه استقلال کشور بوده‌اند، گفت: استکبار جهانی فشارهای زیادی را بر ملت ایران تحمیل می‌کند اما آنچه که مشهود است، استقلال خواهی این ملت است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع مطرح شده در رابطه با سوء‌استفاده‌های مالی پزشکان، اظهار کرد: از منابع مالی که به حوزه بهداشت و درمان در قالب طرح تحول سلامت در نظر گرفته شده، 16 درصد آن برای پرداخت به پزشکان، پرسنل، کادر بهداشتی و درمانی بوده و 80 درصد دیگر در جای خود هزینه شده است. اینکه گفته می‌شود پول طرح تحول سلامت به جیب پزشکان رفته، دروغ محض است.

وی همچنین در رابطه با طرح پرداخت مالیات از سوی پزشکان نیز اظهار کرد: پزشکان جز خدمت‌گذارترین اقشار جامعه بوده که در زمان جنگ تحمیلی نیز خدمات زیادی را به مردم ارائه داده‌اند، در زمینه پرداخت مالیات نیز من به شخصه موافقم که همه از کارت خوان استفاده کنند، اما متأسفانه برخی با لابی‌گری اقدامات لازم را در حوزه مالیات انجام نمی‌دهند.

وی تأکید کرد: دولت و قوه قضائیه نیاز به اصلاحات برای شفاف‌سازی در حوزه مالیات دارد؛ همه باید مالیات بدهند چرا که قانون برای همه است و نباید از این مسئله برای عقده‌گشایی بر علیه پزشکان استفاده کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در چند سال گذشته مشخص شده است که سه درصد افرادی که دچار بیماری می‌شوند، زیر خط فقر قرار می‌گیرند، گفت: دولت براساس قانون چهارم و پنجم باید تلاش کند که این میزان را به دست کم یک درصد برساند. اقدامات خوبی در مورد حمایت از بیماران با اجرای طرح تحول انجام شده است، امیدواریم اشکالاتی که به این طرح وارد است برطرف شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه سالانه هزار مورد کاشت حلزون رایگان برای بیماران نیازمند انجام می‌گیرد، اظهار کرد: مراکز کاشت حلزون در بسیاری از استان‌ها راه‌اندازی شده و امیدواریم بتوانیم این اقدام مهم را در سیستان و بلوچستان نیز انجام دهیم.
 
شهریاری با تأکید بر اینکه امروزه نه تنها در تهران که در سایر نقاط کشور شعبه‌‍‌های مجمع خیرین سلامت فعالیت می‌کنند، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ شعبه در سراسر کشور از زیرمجموعه‌های مجمع خیرین است که در آن بانوان نقش پررنگی در انجام کار‌های خیر نسبت به مردان دارند.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود از رایزنی با دولت و مجلس برای معافیت مالیاتی خیران خبر داد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۲۱:۴۸
0
0
میگم بهتر نیست این خیرین یک بار هم که شده بجای این همه ولخرجی ها برن برای یک باشگاه فوتبال استادیوم صد هزار نفره درست کنند
captcha