امنیت، مقوله‌ای مهم در زندگی جوامع کنونی است
کد خبر: 3787792
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

امنیت، مقوله‌ای مهم در زندگی جوامع کنونی است

گروه اجتماعی ــ رئیس مرکز مها در آذربایجان غربی گفت: امنیت یک مقوله مهم در زندگی جوامع کنونی بوده و مها، سامانه‌ای برای جلوگیری از سرقت است.

امنیت، مقوله مهم زندگی جوامع کنونی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمود وکیلی، رئیس مرکز مها در آذربایجان غربی‌ صبح امروز، 16 بهمن‌ماه در نخستین جلسه خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه امنیت یک مقوله مهم در زندگی جوامع کنونی است، اظهار کرد: متولیان ایجاد و حفظ امنیت مردم، حاکمیت است و چنانچه حاکمیت، وظایف خود در ایجاد امنیت انجام دهد و مردم نیز مشارکت کنند، اشتغال‌زایی و رفع مشکلات مردم گامی مهم برای حفظ آرامش و امنیت است.
رئیس مرکز مها در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سرقت، از عوامل تهدید آسایش و امنیت مردم است، افزود: سرقت، پدیده‌ای اجتماعی و جرم و عامل تهدیدی علیه اموال مردم بوده که باید در راستای کاهش مجرمان و جرم سرقت گام‌های مهم و اساسی برداشته شود.
وی با اشاره به استفاده از تکنولوژی برای کاهش جرم و سرقت، ادامه داد: امروزه اغلب سرقت‌ها با برنامه‌ریزی دقیق و با بهره‌وری از امکانات فنی پیشرفته انجام می‌شود و سارقان از آخرین تکنولوژی موجود جهت مقاصد خود سود می‌برند و به‌همین جهت مقابله و برخورد با این معضل اجتماعی نیز متناسب با اقدامات سارقان متحول شده و به صورتی علمی و حساب شده درآمده است.
وکیلی با بیان اینکه مها، سامانه‌ای برای جلوگیری از سرقت است، تصریح کرد: برای حفظ امنیت اماکن تجاری، ساختمان‌های اداری و منازل مسکونی در ایام سال و روزهای تعطیل و عدم حضور ساکنان، جهت حفاظت و کنترل در برابر ورود افراد غیر مجاز به ساختمان گزارشی از سوی مشترکانی که مجهز به سامانه مها هستند، به مرکز مها ارسال می‌شود و همزمان مراکز پلیس و مالک اطلاع داده می‌شود.
وی با اشاره به نحوه عملکرد این سامانه، ادامه داد: در صورت بروز سرقت یا ورود افراد ناشناش و غیرمجاز به ساختمان، سیستم‌هایی در اماکن نصب می‌شود که قادرند حرکت انسان را توسط حسگرهای حرکتی تشخیص داده و ضمن انعکاس به مرکز هشدار الکترونیک(مها) باعث به‌صدا درآمدن آژیرهای سامانه این مرکز شده و نیروی پلیس نزدیک‌ترین واحد گشت در کمترین زمان خود را به محل وقوع حادثه می‌رسانند.
رئیس مرکز مها در آذربایجان غربی با اشاره به اماکنی که نیاز به نصب این سیستم دارند، تصریح کرد: اماکن تجاری، مسکونی، آموزشی، درمانی، صنعتی و کارخانجات، پارکینگ‌ها، مکان‌های ورزشی، تفریحی، ادارات دولتی و خصوصی، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری نیازمند نصب این سیستم هستند.
وکیلی با اشاره به هزینه اشتراک سالانه در این سامانه گفت: کل هزینه برای منازل ۲۴۰ هزار تومان و برای سایر اماکن ۳۶۰ هزار تومان است که به‌صورت سالانه دریافت می‌شود و هزینه نصب نیز برعهده مالک است.
وی با اشاره به تعداد مشترکان سامانه مها از زمان فعالیت یعنی از مهرماه سال ۹۶ تاکنون گفت: ۳۱۰ مشترک از زمان آغاز به فعالیت این سامانه ثبت‌نام کرده و این سیستم را برای امنیت بیشتر فعال کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha