ضروری است برنامه‌ریزی دقیق‌تری از فعالیت‌های قرآنی در 40 سال آینده انقلاب داشته باشیم
کد خبر: 3787802
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

ضروری است برنامه‌ریزی دقیق‌تری از فعالیت‌های قرآنی در 40 سال آینده انقلاب داشته باشیم

گروه فرهنگی - رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: طی 40 سال پس از پیروزی انقلاب فعالیت های قرآنی فراوانی در دستگاه‌های مختلف و تشکل های قرآنی انجام شده است اما ممکن است این فعالیت‌ها خیلی نشان گر پیروزی در این فعالیت ها نباشد؛ از همین رو آنچه که خیلی دارای اهمیت است، نتیجه این فعالیت‌هاست و امید است برای 40 سال آینده انقلاب برنامه ریزی دقیق تری برای دستیابی به دستاورد ها و نتایج بهتر همه دستگاه ها با هم بتوانیم قدم برداریم.

رویکرد تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به نمایش گذاردن دستاوردهای قرآنی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین نمازی‌فرد، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری که صبح امروز، 16 بهمن در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، در خصوص رویکرد جدید سازمان دارالقرآن کریم گفت: اعلام و به نمایش گذاشتن دستاوردهای قرآنی رویکردی است که امسال سازمان دارالقرآن کریم در پیش گرفته است.

وی افزود: طی 40 سال پس از پیروزی انقلاب فعالیت های قرآنی فراوانی در دستگاه‌های مختلف و تشکل های قرآنی انجام شده است اما ممکن است این فعالیت‌ها خیلی نشان گر پیروزی در این فعالیت ها نباشد؛ از همین رو آنچه که خیلی دارای اهمیت است، نتیجه این فعالیت‌هاست و امید است برای 40 سال آینده انقلاب برنامه ریزی دقیق تری برای دستیابی به دستاورد ها و نتایج بهتر همه دستگاه ها با هم بتوانیم قدم برداریم.

نحوه ثبت نام مؤسسات در اتحادیه  مدغم تشکل های قرآن
نمازی  درخصوص نحوه ثبت نام موسسات در اتحادیه  مدغم  تشکل های قرآن و عترت گفت: در مرحله اول موسسات باید طبق آئین نامه مدارک شان را در سایت بارگذاری کنند و پس از بررسی توسط اداره امور قرآنی استان، مصاحبه ها، ارسال مدارک به تهران و دریافت شناسه ملی از اداره ثبت و... موسسات  در 3 سطح می توانند سطح عمومی، تخصصی تک منظوره و تخصصی چند منظوره مجوز فعالیت بگیرند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص هدف و اصل تاسیس موسسات و تشکل های قرآنی گفت: هدف ما بر این است که عده ای از مردم که علاقه مند هستند فعالیت های قرآنی را به صورت تشکل، برنامه ریزی و اجرا بکنند، شکل بگیرد و این معنایش این نیست که موسسات براساس دستور و با تقاضاهای اجرایی شکل بگیرد.

سیاست نظام در حمایت تشکل های مردمی
وی در خصوص سیاست نظام در حمایت تشکل‌های مردمی بیان کرد: در  اینجا وظیفه حمایت قطعاً به عهده دستگاه هایی که مرتبط با ما هستند، وجود دارد ولی سیاست نظام در حمایت تشکل های مردمی این است که به صورت سرانه پول ندهد و تجربه ثابت کرده که وقتی دولت سرانه ای زیاد به برخی تشکل تعلق داده، موجب نابودی و عدم استقلال تشکل ها شده است؛ به همین دلیل ما تاکید می کنیم  که این حمایت ها باید به صورت غیرمستقیم و با برنامه باشد.

در ادامه علیرضا عابدینی ترک آباد، رئیس هیات مدیره اتحادیه مدغم تشکل های قرآن و عترت خراسان رضوی، در خصوص نحوه شکل گیری اتحادیه مدغم تشکل های قرآن و عترت گفت: پس از بحث ها و جلسات متعدد، در آخرین جلسه مجمع تصمیم بر آن گرفته شد که مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد اسلامی اتحادیه ای را تحت عنوان اتحادیه مدغم به وجود آورند.

هدف اتحادیه مدغم بیرون آوردن قرآن از مهجوریت است
وی ادامه داد: این اتفاق زمینه ای برای رسیدن به اهدافمان است و این را مقدمه ای قرار  می دهیم تا تمام سازمان هایی که در کشور به نوعی متولی  کار قرآن هستند به یک وحدت برسند و قرآن را از مهجوریت و عترت را از مظلومیت درآورند و هدف ما متمرکز کردن فعالیت های قرآنی و به شکلی توانمند سازی  موسسات  قرآنی است.

لزوم توجه به کاهش تصدی گری دولت
رئیس هیات مدیره اتحادیه مدغم تشکل های قرآن و عترت خراسان رضوی ضمن اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب که دولت باید فعالیت های فرهنگی رابه تشکل ها واگذار کند، افزود: اگر بخواهیم در این زمینه آسیب شناسی کنیم باید بگوییم دولت بعداز انقلاب متصدی بسیاری از اموری شد که ماهیتا مردم آن را  به عهده می گرفتند و کاهش تصدی گری دولت و سپردن فعالیت های فرهنگی به مردم باید در دستور کار قرار بگیرد.

عابدینی ضمن اشاره به این نکته که بلای امروز مسلمانان دوری از قرآن است، افزود: اگر رژیم خبیث اسرائیل بر فلسطین حاکم شد به خاطر دوری مردم از قرآن بوده است؛ لذا تدبر در قرآن را فراموش نکنید و حداقل روزانه 50 آیه قرآن تلاوت کنید.

 وی افزود: بی دلیل نیست که شخصیت های بزرگی همچون ملاصدرا در آخر عمربه دلیل این که به میزانی کافی با قرآن مرتبط نبوده است، اظهار توبه می کردند.

انتهای پیام

captcha