مشارکت پررنگ مؤسسه الرحمن شهرکرد در عرصه مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3787872
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

مشارکت پررنگ مؤسسه الرحمن شهرکرد در عرصه مسابقات سراسری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مؤسسه الرحمن شهرکرد با اشاره به مشارکت پررنگ قرآن‌آموزان این مؤسسه در عرصه مسابقات کشوری، بیان کرد: طبق اعلام سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال مؤسسه الرحمن شهرکرد در میان 50 مؤسسه قرآنی برتر کشور و در رتبه 27 این فهرست از لحاظ میزان مشارکت قرآن‌آموزان در مسابقات سراسری قرآن معرفی شده است.

روح‌انگیز بهرامی در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: فعالیت رسمی این مؤسسه از سال 1389 با اخذ مجوز از اداره ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شد و این مؤسسه در حال حاضر به آموزش قرآن به علاقمندان در رشته‌های حفظ، ترتیل، تجوید و قرائت شامل روخوانی، روانخوانی و فصیح‌خوانی، و نیز تفسیر و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه  می‌پردازد.
وی تعداد تقریبی قرآن‌آموزان این مؤسسه را 500 نفر اعلام و اضافه کرد: این افراد شامل همه رده‌های سنی از 4 سال به بالا است که قرآن‌آموزان 9 سال به بالا متناسب با رده سنی و جنسیت تقسیم‌بندی شده و از آموزش‌های این مؤسسه بهره‌مند می‌شوند.
مدیر مؤسسه الرحمن با بیان اینکه 524 قرآن‌آموز از این مؤسسه برای مسابقات سراسری حفظ، مفاهیم و نهج‌البلاغه شرکت کرده‌اند، گفت: طبق اعلام سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال مؤسسه الرحمن شهرکرد در میان 50 مؤسسه قرآنی برتر کشور و در رتبه 27 این فهرست از لحاظ میزان مشارکت قرآن‌آموزان در این مسابقات معرفی شده است.
بهرامی تعداد مربیان این مؤسسه را بیش از  20 نفر و از بهترین اساتید قرآنی استان اعلام کرد و افزود: دوره‌ تخصصی تربیت معلم در رشته‌های تجوید، حفظ و قرائت قرآن کریم با حضور اساتید مجرب از داخل استان و نیز از تهران، از آذرماه سال جاری آغاز شده و تا پایان سال برای بانوان علاقمند استان در حال برگزاری است.
وی درباره دوره‌ها و برنامه‌های مهم این مؤسسه، خاطر نشان کرد: برگزاری دوره تربیت معلم حفظ و روخوانی و روانخوانی با همکاری اداره ارشاد، دوره تربیت معلم حفظ و تجوید پیش‌دبستانی با همکاری دارالقرآن، دوره آموزش عمومی قرآن به مدت 2 سال برای بانوان و آقایان با همکاری «بنیاد خاتم‌الاوصیاء» تهران و دوره آموزشی نهج‌البلاغه با همکاری «مؤسسه احیای قرآن و نهج‌البلاغه» تهران، از مهم‌ترین دوره‌های این مؤسسه در ماه‌های اخیر بوده است.
بهرامی افزود: برگزاری مشاوره‌های مذهبی، کرسی تلاوت و محافل قرآنی نیز در دستور کار مؤسسه بوده، ضمن اینکه مؤسسه الرحمن مجری طرح‌هایی در سطح شهر شهرکرد بوده که از مهم‌ترین این طرح‌ها برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی و مشاوره خصوصی، اجرای جزءخوانی قرآن کریم، مشارکت در برگزاری نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان و نیز مشارکت در برگزاری آزمون‌های اداره ارشاد است.
مدیر مؤسسه الرحمن در مورد امور مالی این مؤسسه، تصریح کرد: هزینه  فعالیت‌های این مؤسسه  از محل دریافت شهریه‌، همیاری مسئولین مؤسسه و نیز حمایت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورت همکاری برای برگزاری آزمون‌های این نهاد و گاها حمایت جزئی دارالقرآن تأمین می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی مربی قرآن در این مؤسسه و بازگشت به محل زندگی خود، به امر آموزش قرآن مشغول می‌شوند و در عین حال با مؤسسه به طور مستمر در ارتباطند و در همین راستا فعالیت‌های مؤسسه در برخی شهرهای استان از جمله باباحیدر، دزک، اردل و سامان در جریان است.
بهرامی با اشاره به آیه 30 سوره مبارکه فرقان که مضمونش شکوه پیامبر(ص) از امـت خویش در پیشگاه الهی به خاطر مهجوریت قرآن است، خاطر نشان کرد: از مسئولین انتظار بیش از اینها می‌رود که در کنار برگزاری جلسات متعدد قرآنی، به صورت جدی‌تر وارد عرصه عمل شوند و در راستای ترویج و اشاعه قرآن و فرهنگ قرآنی گام عملی محکم‌تری از گذشته بردارند.
انتهای پیام

captcha