اقتدا به انبیای الهی؛ از نیازهای انسان مدرن
کد خبر: 3787893
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴

اقتدا به انبیای الهی؛ از نیازهای انسان مدرن

گروه معارف - رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: جهان امروز ما و انسان کنونی بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد تا به انبیای الهی اقتدا کند و از این طریق بخشی از دردهای ناشی از فزون خواهی ظلم، ستم و سلطه را التیام بخشد.

اقتدا به انبیای الهی نیاز انسان مدرن است

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین نجف لک‌زایی در همایش بین‌المللی «انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی» که به‌همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: تمام تلاش مستکبران و سلطه طلبان این است که با ظلم، زورگویی، جنگ، تخریب محیط زیست، دروغ و تجاوز سیاست را از معنویت، آزادی، عدالت و صلح جدا کنند.
وی با اشاره به آیه 25 سوره حدید «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ»، گفت: امام خمینی(ره) برای تعالی سیاست و اجرای عدالت، فلسفه بعثت انبیای الهی را مورد بازخوانی و عمل قرار داد.
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: امام خمینی(ره) با آموزش این فلسفه به پیروان خود و از جمله مردم ایران دو مسیر را پیشنهاد کرد، مسیر اول اصلاح محرک‌های معرفتی و اندیشه‌ای بشر با تمسک به وحی و عقل وحیانی که از سوی خدای حکیم، عادل و عزیز برای هدایت بشر نازل شده است.
وی ادامه داد: مسیر دوم، اصلاح محرک‌های انگیزشی با جایگزین ساختن عدالت و خداگیرایی به جای محرک‌هایی از قبیل خشونت و شهوت است.
حجت الاسلام و المسلمین لک زایی با بیان آیه 46 سوره سبأ «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى» گفت: تنها موعظه خدای عالم قیام برای خداست.
وی با استناد به بخشی از آیه 164 سوره آل عمران «وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ» گفت: انسانی وقتی می‌تواند الهی زندگی کند که تزکیه و تهذیب نفس کرده باشد و نیز بر اساس آموزه‌های الهی تعلیم دیده باشد.
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: جهان امروز ما و انسان کنونی بیش از هر زمان دیگری نیاز دارد تا به انبیای الهی اقتدا کند و از این طریق بخشی از دردهای ناشی از فزون خواهی ظلم، ستم و سلطه را التیام بخشد. اقتدای به انبیاء، یادآور قیام حضرت ابراهیم علیه نمرود، قیام موسی علیه فرعون و امام خمینی علیه آمریکاست.

انتهای پیام 

captcha