راه‌اندازی مجمع خیرین دانشگاه فنی و حرفه‌ای در فارس
کد خبر: 3787894
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

راه‌اندازی مجمع خیرین دانشگاه فنی و حرفه‌ای در فارس

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس از راه‌اندازی مجمع خیرین این دانشگاه با الگوگیری از مجمع خیرین تأمین سلامت خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد جامعی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس امروز، 16 بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از راه‌اندازی مجمع خیرین این دانشگاه خبر داد و گفت:‌ جلسات مربوط به این مجمع برگزار شده است و از صاحب‌نظران و به خصوص خیرین تأمین سلامت نیز در این راستا كمك گرفتیم كه از آنان نیز الگو خواهیم كرد.
وی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای از 173 دانشكده در كشور با جمعیت دانشجویی 200 هزار نفر تشكیل شده است كه بزرگترین دانشگاه حضوری در كشور است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در 120 شهر كشور شعبه دارد و در استان فارس نیز این دانشگاه دارای 13 دانشكده است كه سه دانشكده آن با جمعیت دانشجویی 13 هزار نفر در شیراز است.
جامعی اظهار كرد: آنچه امروز به عنوان دانشگاه فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌كند در قالب یك انستیتو تكنولوژی با هدف تربیت تكنسین مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی راه‌اندازی شد كه امروز تبدیل به دانشگاه شده است.
وی با بیان اینكه این دانشگاه یكی از دانشگاه‌های نسل سوم و كارآفرین است و رسالت آن نیز تربیت نیروهای متخصص بازار كار است تا بتواند چرخ اقتصاد را به حركت درآورد، گفت: ورودی این دانشگاه از هنرستان‌ها و در قالب برگزاری كنكوری مجزا از كنكور سراسری است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس اظهار كرد: میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای نسبت به سایر دانشگاه ها از وضعیت بهتری برخوردار است البته نیازمند به روزرسانی تجهیزات هستیم تا بتوانیم نیازهای به روز صنعت و بازار كار را پاسخگو باشیم.
وی با بیان اینكه با صنایع، صنوف و تشكل‌های مختلفی نظیر اتاق بازرگانی، اتاق صنعت و معدن و غیره نیز ارتباط برقرار كنیم و اكنون به دنبال توسعه تعاملات با این‌ها هستیم، گفت: دانشگاه باید در خدمت جامعه باشد تا بتواند نیاز جامعه را برای تربیت نیروی متخصص برطرف كند.
جامعی با تأكید بر اینكه دانشگاه باید خود را كنار بازار كار و بنگاه‌های اقتصادی ببیند، گفت: صنعتگران باید در اتاق فكر دانشگاه، آموزش و ارزشیابی‌های ما حضور داشته باشند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با تصریح اینكه از سال 94 تاكنون دوره ارتقا پایه نظام مهندسی نیز برگزار می‌شود، گفت: دوره‌های مورد نیاز اصناف نیز در این دانشگاه برگزار می‌شوند.
وی از انجام پروژه‌های تحقیقاتی با دانشگاه‌های مختلف نیز خبر داد و گفت: دانشكده فنی شهید باهنر شیراز به عنوان مشاور ارشد شهرداری فعالیت می‌كند و ناظر به كارهای اجرایی است كه البته باید این كارها گسترش یابند.
جامعی اجرای طرح مهندس كارآموز در این دانشگاه نیز یادآور شد و افزود: تاكنون 7 رشته زیر مجموعه نظام مهندسی هستند و فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها بعد از گذشت 4 سال به تأیید دو نفر از مهندسان پایه یك رسیده و پروانه اشتغال به كار را كسب می‌كنند كه در این طرح فارغ‌التحصیلان طی سه سال دوره را طی می‌كنند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس در ادامه از برگزاری جشنواره عكاسی در اسفندماه سال جاری با عنوان سیما و منظر شهری خبر داد و گفت: این جشنواره در دو حوزه دانشجویی و آزاد برگزار خواهد شد كه 26 بهمن‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار است و خود جشنواره نیز طی روزهای 7 تا 10 اسفندماه در شیراز برگزار خواهد شد.
امیدوار، معاون فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس نیز در این نشست گفت: در این دانشگاه 43 كانون فرهنگی ـ هنری فعالیت می‌كنند كه 23 تشكل اسلامی و شورای صنفی هستند.
وی با بیان اینكه یكی از محوری‌ترین اهداف برنامه‌ها در كانون‌ها انجام كارهای دینی و گروهی است، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهارت‌محور است و شاید كانون‌های ما به همین دلیل موفق بوده‌اند.
انتهای پیام

captcha