حضور جامعه قرآنی خراسان در مراسم ترحیم استاد معینی
کد خبر: 3787967
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

حضور جامعه قرآنی خراسان در مراسم ترحیم استاد معینی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم ترحیم مرحوم استاد سیدعبدالرضا معینی، قاری و حافظ قرآن، با حضور جمع کثیری از قاریان، حافظان و اساتید قرآن مشهد و خراسان برگزار شد.

حضور قرآنیان خراسان در مراسم ترحیم استاد معینیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مراسم ترحیم مرحوم استاد معینی، شب گذشته، 16 بهمن‌ ماه، با قرائت قرآن توسط حمید غلامی در مسجد توفیق مشهد آغاز شد.
در بخش دیگری از این مراسم که با حضور مسئولان و پیشکسوتان قرآنی خراسان همراه بود، استاد جواد پناهی، قاری بین‌المللی قرآن به تلاوت آیاتی از سوره‌ «نبأ» و همچنین سوره‌های «فاتحه» و«اخلاص» پرداخت.
در ادامه نیز یکی از شاگردان مرحوم معینی ضمن تأکید بر صفات حسنه و حسن خلق مرحوم معینی دو ویژگی شاخص این استاد قرآن را خدمت به آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) و انتصاب ایشان به خاندان برشمرد و در ادامه اشعار و مرثیه‌ای را در وصف امام رضا(ع) خواند.
مهدی شجاع، قاری و رئیس دارالقرآن حرم مطهر رضوی، در بخشی از این مراسم به تلاوت آیاتی از سوره «حشر» پرداخت و برای مرحوم معینی غفران الهی را طلب کرد.
بخشی از مراسم گرامیداشت استاد معینی به پخش مستندی از زندگی قرآنی این قاری و حافظ قرآن اختصاص یافت که در طی آن اساتید قرآن، قاریان و شاگران مرحوم معینی به تحسین شخصیت ایشان پرداختند و در ادامه تصاویر و سخنان مرحوم استاد معینی نیز پخش شد.
حضور قرآنیان خراسان در مراسم ترحیم استاد معینیدر پایان محفل گرامیداشت مرحوم استاد سیدعبدالرضا معینی که با حضور جمعی از اعضای جامعه قاریان مشهد و همچنین جامعه مداحان و وزارت نفت و میهمانانی از کشور عراق و بحرین همراه بود، حمید صفدری، قاری جوان و برتر خراسانی که از شاگران مرحوم معینی بود نیز تلاوت خود از سوره‌های «ق»،«کوثر» و «فجر» را به روح استاد قرآن خود تقدیم کرد.
تلاوت حمید صفدری در محفل گرامیداشت مرحوم استاد معینی در قسمت زیر قابل پخش است.

کد

گفتنی است مرحوم استاد معینی که عمر خود را صرف خدمت به قرآن و تربیت قاریان و حافظان کرده بوده پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان روز شنبه ۱۳ بهمن‌ماه دارفانی را وداع گفت و دیگر مراسم گرامیداشت این استاد قرآن روز چهارشنبه، ۱۷ بهمن‌ماه در مسجد توفیق مشهد برگزار خواهد شد.


انتهای پیام
captcha