جمهوری اسلامی حاصل تفکر قرآنی است
کد خبر: 3787988
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰

جمهوری اسلامی حاصل تفکر قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس دارالقرآن الکریم استان اصفهان با بیان اینکه جمهوری اسلامی حاصل یک تفکر قرآنی است، افزود: در واقع هرچیزی که در جمهوری اسلامی اتفاق می‌افتد می‌تواند از گفتمان قرآنی بهره‌مند شود.

جمهوری اسلامی حاصل یک تفکر قرآنی است

مجید عاملیان، رئیس دارالقرآن الکریم استان اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی اظهار کرد: قرآن در صحنه زندگی مردم ایران وارد شده است و اگر بخواهیم صحنه زندگی را تحلیل کنیم، باید به تئوری حکومت دینی، تشکیل حکومت دینی و نظام‌سازی حکومت دینی که ریشه در قرآن دارد توجه داشته باشیم.
وی افزود: جمهوری اسلامی حاصل یک تفکر قرآنی است. در واقع هرچیزی که در جمهوری اسلامی اتفاق می‌افتد می‌تواند از گفتمان قرآنی بهره‌مند شود.
رئیس دارالقرآن الکریم استان اصفهان بیان کرد: همه‌ ارزش‌هایی که ما در نظام اسلامی می‌بینیم ریشه قرآنی دارد، زیرا خود حرکت انقلاب نیز یک حرکت قرآنی است. در دفاع مقدس نیز آنچه که دفاع ما را موفق کرد، انجام تکالیفی از طرف مردم بود که این تکالیف را قرآنی می‌دانستند. اقتصاد مقاومتی هم ریشه در تفکرات قرآنی دارد. در حوزه جنگ نرم نیز می‌توان با توجه به قرآن، جنگ نرم را هدایت کنیم. در تعلیم و تربیت نیز باید به این نکته توجه داشته باشیم که سند تحول بنیادین که محور فعالیت‌های تعلیم و تربیت کشور است، اشاره‌ای به بحث تعلیم و تربیت اسلامی دارد که حیات طیبه را برای انسان فراهم می‌کند.
عاملیان خاطر نشان کرد: البته در بحث اجرا مشکلات جدی وجود دارد. یکی از مشکلاتی که در بحث‌های قرآنی با آن مواجه هستیم این است که بیشتر برنامه‌های توسعه‌ قرآنی و جنبه‌های آموزشی آن را از حیث ظاهر بررسی می‌کنیم و به جنبه‌های کاربردی قرآن توجه کم‌تری کرده‌ایم، یعنی آن پیوندی که باید میان قرآن و زندگی قرآنی باشد کم‌تر لحاظ شده است.
وی ادامه داد: عمل کردن به قرآن به این دلیل اتفاق نمی‌افتد که ما در تدیر قرآن کم‌تر کار می‌کنیم، یعنی مردم اگر تدبر بکنند و از قرآن فهم پیدا کنند در عمل ما تأثیر دارد. ما بیشتر به دنبال ارائه عدد و رقم هستیم که بعضا گمراهی‌هایی ایجاد می‌کند.
رئیس دارالقرآن کریم اصفهان اظهار کرد: بوجه قرآنی کشور در سال‌های اخیر یا تخصیص پیدا نمی‌کند و یا تصویب و یا پرداخت نمی‌شود. افرادی که در فعالیت‌های قرآنی مشارکت می‌‍‌‌کنند از نظر بودجه دچار مشکل هستند. یکی از دستاوردهای فعالیت‌های قرآنی این است که گسترش قرآن بر دوش مردم می‌باشد و بیشترین موسسه‌های قرآنی را مردم اداره می‌کنند.
انتهای پیام

captcha