آغاز فراخوان اعزام به حج عمره از سال آینده/ فعلاً ثبت‌نام جدید نخواهیم داشت
کد خبر: 3788021
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:

آغاز فراخوان اعزام به حج عمره از سال آینده/ فعلاً ثبت‌نام جدید نخواهیم داشت

گروه اجتماعی ــ رشیدیان با بیان اینکه فراخوان عمره برای سال آینده خواهد بود، چون حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در نوبت عمره هستند، افزود: فعلاً ثبت‌نام جدید برای عمره نخواهیم داشت و به کسانی که ثبت‌نام کردند بر اساس اولویت‌ها فراخوان داده می‌شود.

آغاز فراخوان اعزام به حج عمره از سال آینده/ فعلاً ثبت‌نام جدید نخواهیم داشتعلیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص وضعیت و اعزام 6 میلیون ایرانی برای رفتن به حج عمره اظهار کرد: در شورای عالی حج که اخیراً با ریاست معاون اول رئیس جمهور، آقای جهانگیری، تشکیل شد، در خصوص این مهم صحبت شد و در این رابطه به حج و زیارت مأموریت داده شد که پیگیری‌های لازم را انجام دهند. 
وی ادامه داد: مسلماً برای شروع اعزام، ما تابع یک‌سری مقدمات هستیم؛ از جمله اینکه ما بتوانیم امنیت، کرامت و عزت زائرینمان را در  این سفر معنوی فراهم کنیم.
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد:  اکنون به‌دلیل مشکلات سیاسی بین دو کشور، ما نمایندگی سیاسی و کنسولی در آنجا نداریم و مسلماً یکی از الزامات برای شروع سفر رفع حمایت‌های کنسولی است؛ برای این مطلب هم وزارت خارجه مذاکراتی را شروع کرده که قرار شده حافظ منافع ما در قالب سفارت سوئیس در عربستان مستقر شود که اگر این‌ها ان‌شاءالله انجام شود، مقدمه اعزام‌های عمره هم می‌تواند راه بیفتد.
رشیدیان خاطرنشان کرد: فراخوان عمره برای سال آینده خواهد بود چون حدود 5 میلیون و 600 هزار نفر در نوبت عمره هستند که شروع به فراخوان این افراد خواهد شد و فعلاً ثبت ‌نام جدید برای عمره نخواهیم داشت و به کسانی که ثبت‌نام کردند بر اساس اولویت‌ها فراخوان داده می‌شوند.
وی افزود: ظرفیت اعزام عمره هنوز مشخص نیست و بستگی دارد که ما بعد از مذاکره چقدر بتوانیم با دولت عربستان و شرکت‌های عربستاتی وارد مذاکره بشویم چون عربستان این ظرفیت‌ها را بین شرکت‌ها توزیع می‌کند و ما با آن شرکت‌ها قرارداد می‌بندیم و سهمیه‌هایشان را برای اعزام می‌گیریم.
رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: راجع‌به مساله قیمت پروازها و نحوه کیفیت آن‌ها نیز مشغول مذاکره هستیم که هنوز به نتیجه نرسیدیم. 
رشیدیان با بیان اینکه هزینه ارزی سفر حج تمتع بین 3100 تا 3300 دلار است، اضافه کرد: دولت هم در این زمینه بسیار به ما کمک کرده است. سیاست‌های انقباضی، صرفه‌جویی‌ها، کاهش نفرات، کاهش اتاق‌های مازاد و... باعث می‌شود که ما به نسبت افزایش ارز، قیمت سفر حج برایمان افزایش پیدا نکند.
 
انتهای پیام
captcha