مردم از ضرورت حضور زنان در جامعه آگاهی ندارند
کد خبر: 3788129
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

مردم از ضرورت حضور زنان در جامعه آگاهی ندارند

گروه اجتماعی ــ مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: ضمن موفقیت‌های بسیار چشمگیر و ستودنی زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، کارآفرینی، سیاسی و فرهنگی، اما هنوز نیمی از جمعیت کشور از ضرورت حضور زنان در جامعه به اندازه خود آنها آگاهی ندارند.

مردم از ضرورت حضور زنان در جامعه آگاهی ندارند

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، فریبا نظری‌پور، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در همایش «زنان، محور مقاومت و توسعه با رویکرد بررسی نقش زنان در توسعه اجتماعی اظهار کرد: ضمن موفقیت‌های بسیار چشمگیر و ستودنی زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، کارآفرینی، سیاسی و فرهنگی، اما هنوز نیمی از جمعیت کشور از ضرورت حضور زنان در جامعه به اندازه خود آنها آگاهی ندارند.
وی ادامه داد: این مسئله ناشی از اطلاع‌رسانی یکطرفه‌ای است که طی سال‌ها به بانوان ارائه شده و معمولا در این اوقات آقایان در چنین برنامه‌هایی حضور نداشته و از اهمیت این مسئله چنانکه باید آگاه نمی‌شوند.
نظری‌پور در ادامه به طرح سه مطالبه از استاندار اصفهان در حوزه امور بانوان استان پرداخت و اظهار کرد: انتصابات مدیران زن برای تحقق ارتقای 30 درصدی مدیران زن در کشور، برگزاری جلسات مداوم با فعالان زن در حوزه‌های اقتصادی و کارآفرینی و همچنین مشاوره و گفتگو با سازمان‌های مردم‌نهادی که در حوزه امور زنان فعالیت‌های گسترده‌ای دارند.
وی تأکید کرد: چنانچه مشخص است استان اصفهان سمن‌هایی بسیار فعال در حوزه امور زنان دارد و همچنین از فعالان اقتصادی بسیار توانمند و اثرگذاری در میان بانوان برخوردار است.
در ادامه استاندار اصفهان با اشاره به آمارهای چشمگیر حضور فعال زنان در کشور گفت: از آنجایی که مسئولیت دبیری انجمن ایمنی و اینولوژی وزارت بهداشت را برعهده دارم، مفتخرم که بگویم امروز بیش از 78 درصد پذیرفته شدگان مقطع دکتری در کشور به بانوان اختصاص دارد.
عباس رضایی با تاکید بر ضرورت بسترسازی برای اشتغال بانوان فعال و تحصیلکرده، اظهار کرد: در تمام مسئولیت‌هایی که تاکنون برعهده داشته ام بر حضور زنان موفق در مناصب مدیریتی تاکید داشته‌ام. چنانچه در زمان ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تمامی کادر مدیریتی بیمارستان شهید بهشتی در دست بانوان بود.
وی تصریح کرد: بدون تردید توسعه اجتماعی بدون حضور بیش از نیمی از جمعیت کشور محقق نخواهد شد و ملزم به آن هستیم که از پتانسیل‌های فراوان بانوان در زمینه حل بحران‌های کشور بهره‌مند شویم.

captcha