استفاده از ظرفیت‌های رادیو قرآن در برنامه‌های رسمی آموزش و پرورش
کد خبر: 3788143
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
بطحایی تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت‌های رادیو قرآن در برنامه‌های رسمی آموزش و پرورش

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ وزیر آموزش و پرورش در نشست خود با مدیر شبکه رادیویی قرآن و مدیران گروه‌های برنامه‌ساز اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های رادیو قرآن در برنامه‌های رسمی آموزش قرآن وزارت آموزش و پرورش استفاده کرد و بهره کافی برد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن، به همراه محمدهادی صلح‌جو، سرپرست گروه اطلاع‌رسانی، علیرضا فتحی‌پور، سرپرست گروه علوم قرآنی و احمد فراهانی، مدیر گروه آموزش این شبکه، با سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز، همچنین معاونان مقاطع ابتدایی و متوسطه این وزارت‌خانه دیدار و گفت‌وگو داشت.
در ابتدای این نشست احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن، ضمن تشکر از برگزاری این جلسه به تشریح برنامه‌ها و اهداف رادیو قرآن پرداخت. سپس مدیر گروه آموزش نیز به طرح‌های مشترک رادیو قرآن و وزارت آموزش و پرورش از جمله «شمیم دانش، ساعت قرآن و زنگ آسمانی» اشاره کرد. در ادامه سرپرست گروه علوم قرآنی به ارائه گزارشی از برنامه پرمخاطب «یک آیه، یک قصه» و استفاده از آن در مدارس پرداخت.
سرپرست گروه اطلاع‌رسانی نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه، آمادگی رادیو قرآن برای همکاری گسترده با وزارت آموزش و پرورش را اعلام کرد و گفت: حلقه‌های وصل بسیاری میان رادیو قرآن و آموزش و پرورش وجود دارد که از هم‌افزایی این دو نهاد فرهنگی می‌توان در تعمیق فعالیت‌های قرآنی و نهادینه شدن فرهنگ قرآنی بین دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان استفاده کرد.
در ادامه رضوان حکیم‌زاده، معاون مقطع ابتدایی و عمادی، معاون مقطع متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ضمن ابراز رضایت از برگزاری این جلسه به اهمیت برنامه‌های قرآنی در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد.
سپس سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، ضمن اعلام آمادگی ۱۰۰ درصدی وزارتخانه برای همکاری با رادیو قرآن، راه‌های تعامل میان رادیو قرآن و آموزش و پرورش را برشمرد و تأکید کرد: در اولین فرصت کارگروه مشترک میان هر دو مجموعه تشکیل شود و گزارش فعالیت‌های کارگروه مرتب ارائه شود.
وی افزود: با تمام طرح‌ها و برنامه‌هایی که رادیو قرآن دارد، آمادگی کامل هرگونه همکاری را داریم. برای شروع کار باید برنامه‌های قرآنی جدید (توافق‌های رادیو قرآن و وزارتخانه) وارد برنامه مصوب درسی دانش‌آموزان شود.
یادآوری می‌شود در پایان این دیدار، نشان رادیو قرآن را احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن، به سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، اهدا کرد.
انتهای پیام

captcha