تدارک ۴۵۰ برنامه قرآنی ویژه دهه فجر در استان مرکزی
کد خبر: 3788193
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
حجت‌الاسلام شفیعی خبر داد:

تدارک ۴۵۰ برنامه قرآنی ویژه دهه فجر در استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان مرکزی از اجرای ۴۵۰ برنامه قرآنی ویژه ایام‌الله دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، 450 برنامه قرآنی از سوی کمیته قرآن و عترت ویژه ایام‌الله دهه فجر 97 از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط تدوین و برنامه‌ریزی شده است.
حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان مرکزی در این رابطه گفت: کمیته قرآن برای ایام دهه فجر امسال 450 برنامه قرآنی در بخش‌های مختلف تدارک دیده است، هر یک از دستگاه‌های ذی‌ربط توانستند در این ایام برنامه‌های خوبی را برنامه‌ریزی و اجرایی کنند.
وی از برپایی 120 محفل قرآنی و کرسی تلاوت در استان خبر داد و افزود: 80 محفل انس با قرآن در قالب 40 محفل شهری و 40 محفل روستایی با حضور قاریان بنام استان، ملی و شهرستانی برگزار شد، 40 کرسی تلاوت نیز با حضور قاریان و حافظان نوجوان و جوان در سطح استان برنامه‌ریزی شده است.
شفیعی از همکاری استانداری، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و ... در برگزاری محافل قرآنی و اجرای دیگر برنامه‌های قرآنی تقدیر کرد و گفت: شانزدهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در 12 شهرستان استان در حال برگزاری است که مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآنی شهری و روستایی محل برگزاری جشنواره تعیین شده است.
وی زمان آغاز برنامه‌های قرآنی ایام‌الله دهه فجر استان مرکزی را دوم بهمن اعلام و اضافه کرد: حضور کاروان قرآنی انقلاب به مدت 2 روز در استان و شرکت آنان در برنامه‌های مختلف قرآنی از جمله برنامه‌های اجرایی بود، کاروان قرآنی روزهای دوم و سوم بهمن در استان مرکزی حضور داشتند.
دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان اظهار کرد: آموزش و پرورش از جمله دستگاه‌هایی است که برنامه‌های خود را در این ایام برنامه‌ریزی کرده است، این دستگاه مسابقات قرآن مرحله شهرستانی را در این ایام برگزار می‌کند. برگزاری محافل تلاوت در دارالقرآن‌ها و مدارس، اجرای طرح تلاوت قرآن در آموزشگاه کوثر و تجلیل از حافظان جزء سی کلام وحی از دیگر برنامه‌هاست.
وی از برگزاری 26 امین دوره مسابقات قرآن بسیج، پویش حفظ سوره مبارکه «فجر»، محافل قرآن در شهرستان‌ها، تلاوت همگانی سوره «فجر» خبر داد و افزود: اداره‌کل اوقاف استان نیز 5 محفل انس با قرآن در شهرستان‌ها برگزار می‌کند، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز رونمایی از تندیس کربلایی کاظم ساروقی، نشست پیشکسوتان و برگزاری استارتاپ‌های قرآنی را در دستور کار قرار داده است. شهرداری اراک نیز به مدت دو روز محافل انس با قرآن ویژه نوجوانان در روزهای 16 و17 بهمن در فرهنگسرای شهر برگزار می‌کند.
حجت‌الاسلام شفیعی ادامه داد: نمایندگان اتحادیه مدغم قرآن، خانه قرآنی شهری، معلمان قرآنی، انجمن خیرین قرآنی، مجمع قرآنیان و جلسات دائمی قرآن از استان مرکزی در اولین تشکل قرآنی کشور که به میزبانی قم برگزار شد شرکت داشتند. حافظان درجه 1 و 2 به‌طور مستقیم و حافظان دارای مدرک درجه سه به‌صورت سهمیه‌ای در همایش سراسری با افتخارآفرینان قرآنی در 40 سال گذشته شرکت داشتند که نمایندگان استان نیز در این همایش حضور یافتند.
انتهای پیام

captcha