فقط ۲ درصد مدارس کشور زیر پوشش طرح «امین» هستند
کد خبر: 3788204
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
معاون تبلیغ حوزه‌ علمیه:

فقط ۲ درصد مدارس کشور زیر پوشش طرح «امین» هستند

گروه اجتماعی ــ معاون تبلیغ حوزه علمیه کشور با بیان اینکه طرح تربیتی امین در دوهزار و ۶۵۰ مدرسه آموزش و پرورش در سراسر کشور اجرا می‌شود، اظهار کرد: فقط ۲ درصد مدارس کشور زیر پوشش طرح «امین» هستند.

تنها 2 درصد مدارس کشور زیر پوشش طرح «امین» هستند/ اجرای طرح تربیتی امین در 2650 مدرسهحجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ حوزه‌ علمیه ،در گفت‌وگو با ایکنا از قم، بیان کرد: طرح تربیتی امین در دو هزار و 650 مدرسه کل کشور اجرا می‌شود که حدود 112 مدرسه در شهر قم به صورت فعال با این طرح همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که بعد از انقلاب اسلامی مهم‌ترین کار تربیتی در حوزه آموزش و پرورش طرح تربیتی امین بوده‌‌ است، افزود: بر اساس ارزیابی انجام شده توسط کارشناسان، طرح به‌صورت فعال در مدارس اجرا شده و موفق بوده‌ است اما برای گسترش این طرح با کمبود امکانات مواجه هستیم.

نبوی ادامه داد: در حال حاضر 2 درصد از مدارس کشور دارای مبلغان آقا و خانم ‌حوزه علمیه هستند و 98 درصد مدارس بدون مبلغ هستند و این طرح باید گسترش پیدا کند تا بتواند ناهنجاری‌های موجود در محیط آموزشی را برطرف کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کشور اظهار کرد: فعالیت‌های تبلیغی حوزه علمیه معمولاً قرآن‌محور است مانند برنامه تمسک به قرآن و اهل‌ بیت(ع) ‌روحانیان طرح هجرت که در مساجد اجرا می‌شود، هم‌چنین طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی در مدارس و مراکز دیگر نیز قرآن‌محور است.

نبوی بیان کرد: درس قرآن کریم یکی از واحدهای اصلی در دوره‌های مختلف حوزه به‌خصوص در دوره سفیران هدایت بود؛ البته سفیران قبلاً زیرنظر معاونت تبلیغ فعالیت داشت اما به معاونت آموزش واگذار شده است اما در هر صورت آشنایی با مفاهیم و تفسیر بخش قابل‌توجهی از قرآن کریم جزء دروس اصلی مدرسه سفیران است.

وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین مسائلی که به برکت انقلاب اسلامی اتفاق افتاد ایجاد فرصت‌های تبلیغی برای روحانیت در دانشگاه و مدارس بود، افزود: پیش از انقلاب نقاط محروم فاقد روحانیت بود و گاهی یک استان بزرگ کمتر از 10 روحانی داشت و امروزه به برکت انقلاب اسلامی و با اجرای طرح هجرت، مبلغ به همراه خانواده به منطقه‌ای محروم که هیچ روحانی در آن وجود ندارد، اعزام می‌شود.

نبوی با اشاره به تأثیر فضای مجازی در جوانان ادامه داد: ما در جنگ فیزیکی با دشمن به خوبی مقابله کردیم اما در فضای مجازی با وجود سرمایه‌گذاری بسیار دشمن، ما ورود کمرنگی داشتیم و در حد بایسته فعالیت نمی‌کنیم و لذا فضای مجازی باید برای دشمن ناامن شود مانند این‌که در جنگ فیزیکی دشمن از موشک‌های ما می‌ترسد و باید کاری کنیم که در جنگ سایبری و مجازی نیز دشمن هراس داشته باشد.

انتهای پیام

captcha