سیلی بر دشمن با شعار «انقلابی می‌مانیم»
کد خبر: 3788226
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد:

سیلی بر دشمن با شعار «انقلابی می‌مانیم»

کانون خبرنگاران نبأ ــ علیرضا حاجیان‌زاده با اشاره به شعار هفتمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب با عنوان «انقلابی می‌مانیم» تصریح کرد: دشمن بارها و بارها از همین شعار و ایستادگی‌های مردم بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی سیلی خورده است و انتخاب این شعار بسیار به‌جا و ارزشمند است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همزمان با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و چهلمین بهار انقلاب شکوهمند اسلامی، نمایشگاه «مدرسه انقلاب» با حضور علیرضا حاجیان‌زاده، مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، حمیدرضا شیخ‌الاسلام، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و علیرضا خضری‌فرد، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم، صبح امروز، 17 بهمن‌ماه در دو آموزشگاه «امامت» و «مریم» قم افتتاح شد.

علیرضا خضری‌فرد گفت: بحمدلله از برکات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در استان قم کسب چهار عنوان برتر اول، سوم، پنجم و نهمی مدارس انقلاب اسلامی از میان بیش از چهار هزار مدرسه سراسر کشور است.

وی بیان کرد: این نمایشگاه در مدارس سراسر کشور از 12 تا 22 بهمن‌ماه برپا شده است و امروز مدرسه دخترانه امامت به اخذ رتبه پنجمی مدارس انقلاب در سطح کشور مفتخر به میزبانی شما عزیزان است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم با اشاره به برنامه‌های این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه در سه محور روایت‌گری دیروز ما، امروز ما و فردای ما توسط دانش‌آموزان طراحی و ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در محور دیروز ما بخش‌های رستاخیز سقوط و اسوه‌های انقلاب را داریم که در بخش رستاخیز سقوط به ابعاد فساد اقتصادی، فساد سیاسی و وابستگی پرداخته می‌شود.

خضری فرد با اشاره به بخش‌های «اسوه انقلابی» گفت: در این محور به شخصیت حضرت امام(ره)، شهدای شاخص انقلاب به‌ویژه شهر مقدس قم پرداخته می‌شود.

وی در ادامه به محورهای «امروز ما» اشاره کرد و افزود: در این بخش به بحث‌های آفتاب ولایت با محوریت ولایت فقیه و نقش‌آفرینی مقام معظم رهبری پرداخته می‌شود. در بخش دیوار زیاد با محور دشمن‌شناسی، عرصه‌های نفوذ دشمن و راه‌های مقابله با آن مورد بررسی قرار گرفته است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان قم با بیان اینکه «موج پنجم» از دیگر محورهای این نمایشگاه است، گفت: در این محور به نقش دهه هشتادی‌ها می‌پردازیم. همچنین سبک زندگی ایرانی و اسلامی، تولید ملی، کالای ایرانی و تبیین هنرمندانه نظریه مقاومت از سوی دانش‌آموزان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خضری فرد به بخش «مجاهدان سایبری» اشاره کرد و افزود: در این محور به فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی و راه‌های مقابله با آن پرداخته شده است.

وی محور «فردای ما» را انصار المهدی‌(عج) نامید و اظهار کرد: ویژگی‌های منتظران، سیمای حکومت مهدوی و اربعین حسینی زادگاه انصار المهدی از بخش‌های فردای ما است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم بیان کرد: نمایشگاه مدرسه انقلاب ویژه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه است و تاکنون بیش از چهار هزار مدرسه در حال برگزاری این نمایشگاه هستند.

همچنین علیرضا حاجیان‌زاده، مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیر، مربیان و دانش‌آموزان مدارس «امامت» و «مریم» ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و چهلمین سال پیرزوی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: اینکه از سوی اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان سرفصل‌هایی با موضوعات مشخص تعریف شود و دانش‌آموزان با ذهن خلاق و پویای خود آثار و تصاویر سمعی و بصری را خلق کنند، اقدامی ارزشمند و نوآورانه است و خوشحالم که این دو مدرسه با برخورداری از مدیر و کادر شایسته‌ای که دارند، توانسته‌اند رتبه‌های اول و پنجم مدارس انقلاب را در سطح کشور به خود اختصاص دهند.

دشمن از ایستادگی‌های مردم بصیر سیلی خورده است

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به شعار هفتمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب با عنوان «انقلابی می‌مانیم» تصریح کرد: دشمن بارها و بارها از همین شعار و ایستادگی‌های مردم بصیر و همیشه در صحنه ایران اسلامی سیلی خورده است و انتخاب این شعار بسیار به‌جا و ارزشمند است.

حاجیان‌زاده اظهار کرد: برای به ثمر نشستن این انقلاب خون‌های زیادی نثار شده است که نمایشگاه «مدرسه انقلاب» بسیار خوب سختی‌های آن دوران را به نمایش می‌گذارد.

وی جمهوری اسلامی ایران و برکات آن را یادگار امام عظیم‌الشأن حضرت امام خمینی(ره) دانست و افزود: دانش‌آموزان و جوانان ما باید ادامه‌دهنده راه انقلاب باشند.

انقلاب امانتی در دست مردم

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در ادامه با تأکید بر تحقق بخشیدن شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» که از شعارهای معروف زمان انقلاب است، گفت: «آزادی» یعنی اینکه مردم بتوانند مسئولان کشور را خود انتخاب کنند، «جمهوری» نیز به این معنی است که مردم خودشان حق انتخاب داشته باشند و «اسلامی» هم یعنی، این آزادی در راستای اسلام باشد و امروز این انقلاب امانتی در دست ما است، که باید از آن حراست کنیم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار معلمان و مدیران، گفت: ما نمی‌توانیم نقش فرهنگیان و دانش‌آموزان را در شکل‌گیری انقلاب و دفاع مقدس، نادیده بگیریم.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در کشور داریم، افزود: توجه به حوزه جهاد و شهادت و آشنایی دانش‌آموزان با این ذخایر انقلاب باید در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه خانم ابوطالبی، مدیری که آخرین روزهای کاری خود را در بدنه آموزش و پرورش تجربه می‌کند ضمن خیرمقدم به مشاور عالی وزیر و مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، اظهار کرد: مدرسه دخترانه امامت در محله نوبهار قم به‌عنوان یکی از مدارس در مناطق محروم قم است که بحمدلله توانسته از پنج ملیت هندی، افغان، پاکستانی، عراقی و میانماری در خود جای دهد.

وی جمعیت مدرسه را 261 نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به دستور لازم‌التعلیم بودن همه کودکان کشور از سوی مقام معظم رهبری، دانش‌آموزان خارجی نیز در کنار دانش‌آموزان ایرانی مشغول به تحصیل شدند که در حال حاضر 131 دانش‌آموز تبعه خارجی در این مدرسه مشغول به فعالیت هستند.

همچنین در ادامه خانم معینی، مدیر مدرسه مریم با اشاره به فعالیت‌های ویژه و احیای شعائر دینی و مذهبی در محیط مدرسه، گفت: بحمدلله با توجه به شرایط منطقه و محرومیتی که وجود دارد دانش‌آموزان مدرسه مریم از استعداد و هوش بالای درسی برخوردار می‌باشند.

وی افزود: جذب خیرین و بازسازی بخش‌هایی از مدرسه به‌دلیل کمبود بودجه و اعتبارات عمرانی اقدام ارزشمندی است که طی این مدت رقم خورده است.

معینی خواستار توجه مدیران ارشد آموزش و پرورش به مدارس به‌ویژه مدارس در مناطق محروم شد و ارائه لوح تقدیر رسمی را یکی از ساده‌ترین راه‌های قدردانی از فرهنگیان دلسوز و مجاهد سازمان آموزش و پروش در مناطق محروم قم عنوان کرد.

در پایان، آقایان علیرضا حاجیان‌زاده، حمیدرضا شیخ‌الاسلام و هیئت همراه دفتر یابود نمایشگاه و عهدنامه امام زمان(عج) را با متن و امضا به یادگار گذاشتند.

یادآور می‌شود، مدرسه دخترانه مریم در نمایشگاه مدرسه انقلاب حائز رتبه نخست و مدرسه دخترانه امامت در نمایشگاه مدرسه انقلاب حائز رتبه پنج کشوری شده‌اند.

سیلی بر دشمن با شعار «انقلابی می‌مانیم»/دشمن از ایستادگی‌های مردم بصیر سیلی خورده است

سیلی بر دشمن با شعار «انقلابی می‌مانیم»/دشمن از ایستادگی‌های مردم بصیر سیلی خورده است

سیلی بر دشمن با شعار «انقلابی می‌مانیم»/دشمن از ایستادگی‌های مردم بصیر سیلی خورده است

اکبر پوستچیان
انتهای پیام

captcha