تشریح فعالیت‌های مؤسسه قرآنی «سابقون» نقنه
کد خبر: 3788249
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱

تشریح فعالیت‌های مؤسسه قرآنی «سابقون» نقنه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی سابقون نقنه‌ فعالیت‌های این مؤسسه را تشریح کرد.

معصومه سیفی‌پور، مدیر مؤسسه قرآنی سابقون نقنه‌، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مؤسسه سابقون نقنه در سال 1391 با اخذ مجوز از اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی فعالیت خود را نخست در یک ساختمان خیریه متعلق به سازمان اوقاف آغاز کرد و در حال حاضر نیز مجموعه این مؤسسه در بخشی از ساختمان دارالقرآن نقنه مستقر است.

وی با اشاره به تعداد قرآن‌آموزان این مؤسسه، گفت: در رشته حفظ 30 جزء حدود 20 قرآن‌آموز و در حفظ کل 3 قرآن‌آموز دختر و پسر زیر 6 سال از آموزش‌های این مؤسسه بهره‌مند می‌شوند و حدود 15 بانوی قرآن‌آموز بزرگسال نیز مشغول یادگیری در این مؤسسه هستند که قرآن‌آموزان رشته حفظ معمولاً امتیاز حدنصاب لازم را در مسابقات سازمان اوقاف استان کسب می‌کنند.

سیفی‌پور با اشاره به اینکه از ساختمان دارالقرآن به صورت مشترک با مؤسسه قرآنی باقرالعلوم نقنه برای فعالیت‌های قرآنی مؤسسه سابقون استفاده می‌شود، افزود: این ساختمان به صورت موقوفی به فعالیت‌های مؤسسه باقرالعلوم اختصاص دارد و در آینده نزدیک ناچاریم از این محل نقل مکان کنیم.

مدیر مؤسسه قرآنی سابقون نقنه ضمن تأکید بر نبود اعتبارات لازم برای پیشبرد برنامه‌های مؤسسه، خاطرنشان کرد: با توجه به عدم دریافت یا دریافت ناچیز شهریه از قرآن‌آموزان، این مؤسسه درآمدزایی خاصی ندراد و در زمینه هزینه‌ها در مضیقه است.

وی با بیان اینکه این مؤسسه در عرصه مذهبی و فرهنگی شهر نقنه حضور فعال دارد، اضافه کرد: مؤسسه سابقون در مناسبت‌های مختلف مذهبی از جمله دهه فاطمیه و اعیاد مذهبی به برگزاری محافل و مجالس می‌پردازد، ضمن اینکه دوره‌های آموزشی گوناگون از جمله تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان و نیز تفسیر نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، همه ساله در دستور کار مؤسسه است.

سیفی‌پور با اشاره به استقبال بیشتر قرآن‌آموزان از برنامه‌های این مؤسسه در فصل تابستان، خاطرنشان کرد: در این ایام علاوه بر کلاس‌های آموزشی قرآن در رشته‌های مذکور، علاقمندان می‌توانند در کلاس‌های هنری از جمله خطاطی، نقاشی، زبان انگلیسی و نیز کلاس‌های ورزشی از جمله ژیمناستیک شرکت کنند.

یادآور می‌شود، مؤسسه سابقون نقنه، چهارمحال و بختیاری، واقع در خیابان شهید بهشتی این شهر همواره پذیرای علاقه‌مندان قرآن است.

انتهای پیام

captcha