حضور میلیونی در راهپیمایی 22 بهمن دشمن را به عقب‌نشینی وادار می‌کند
کد خبر: 3788257
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
چهل سالگی انقلاب؛ از آرمان تا واقعیت/ آیت‌الله غروی:

حضور میلیونی در راهپیمایی 22 بهمن دشمن را به عقب‌نشینی وادار می‌کند

گروه سیاسی ــ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت راهپیمایی 22 بهمن در شرایط تشدیدتحریم‌ها و فشارهای آمریکا گفت: حضور میلیونی مردم دشمن را وادار به عقب‌نشینی و کاهش فشارها و تحریم‌ها می‌کند و آمریکایی‌ها متوجه خواهند شد که این تحریم‌ها فایده چندانی ندارد و به نتایج مدنظرشان نخواهند رسید.

آیت‌الله سیدمحمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه و شورای عالی حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره نقاط تمایز راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و پیام‌های این حضور در شرایط تشدید فشارهای آمریکا بر روی ملت ایران گفت: در ابتدا چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را به حضرت بقیه‌الله ولی عصر(عج) و همه ملت ایران تبریک می‌گویم. حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، که فشار آمریکا به نهایت خودش رسیده و طبق ادعای خودشان تاکنون هیچ فشار و تحریمی به این شدت و گستردگی به کشور دیگری جز ایران وارد نشده است، قطعاً پیام‌های معناداری دارد.

نهراسیدن از تحریم‌ها؛ پیام حضور میلیونی مردم به آمریکا

وی ادامه داد: لذا حضور مردم در این وضعیت این پیام را دارد که مردم پای انقلاب و نظام خودشان ایستاده‌اند و همه فشارها را تحمل می‌کنند تا استقلال، آزادی و اسلام را حفظ کنند و این حضور نقش بسیار مهم و مؤثری در ادامه مسیر انقلاب و نظام دارد. مردم با حضور خودشان این پیام را به آمریکایی‌ها می‌دهند که از تحریم‌ها هراسی ندارند و آن‌ها را متزلزل نکرده و نمی‌کند و دشمن اصلی خود را همچنان آمریکا و اذناب او می‌دانند.

آیت‌الله غروی اظهار کرد: بر این مبنا مردم و همه دوستداران انقلاب باید در این راهپیمایی شرکت کنند و نقش بسزایی در تثبیت نظام در این وضعیت ایفا و دشمن را وادار به عقب‌نشینی و تسلیم و کاهش فشارها و تحریم‌ها کنند تا دشمن بداند این فشارها جز خسارت نتیجه دیگری برای آن‌ها نخواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: به عبارتی دشمن باید با حضور حداکثری مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن این پیام را دریافت کند که از دشمنی خودش در این سطح دست بردارد و متوجه شود که این تحریم‌ها فایده چندانی نخواهد داشت و به آثار مدنظرش دست نخواهد یافت.

راهپیمایی 22 بهمن؛ نمایش وحدت و انسجام ملی

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگری که دلسوزان انقلاب باید به آن توجه ویژه‌ای کنند این است که راهپیمایی 22 بهمن متعلق به همه ملت ایران است و مربوط به جناح خاصی نیست. لذا باید سعی کرد در این راهپیمایی بزرگ و ملی، وحدت مردم حفظ شود و از اقدامات و شعارهای جناحی، که احیاناً پیش از این بوده و معنای آن حذف جریان رقیب است، پرهیز شود.

آیت‌الله غروی با تأکید بر اینکه این راهپیمایی باید نمایش وحدت و انسجام ملی پیش روی چشم دشمنان باشد، گفت: 22 بهمن اختصاص به جناح و جریان خاصی ندارد و متعلق به کل ملت ایران و همه آن‌هایی است که دلسوز انقلاب هستند و پای نظام ایستاده‌اند. اگر این راهپیمایی را مرتبط به جریان و قشر خاصی کنیم، خیلی‌ از مردم به صحنه نمی‌آیند و نتیجه خوبی دست نخواهد آمد.

پرهیز سخنرانان و تریبون‌داران از اقدامات و سخنان تفرقه‌افکنانه 

عضو شورای عالی حوزه‌ علمیه یادآور شد: بنابراین تقاضایی که از تریبون‌داران، برنامه‌ریزان، سخنرانان و شعاردهندگان داریم این است که کاری نکنند عده‌ای از حضورشان پشیمان شوند یا موجب ناراحتی و دلسردی عده‌ای از مردم شوند. شعارها باید علیه دشمنان و به نفع انقلاب و نظام سر داده شود و در جهت تحکیم نظام و اقتدار دولت باشد و امیدوارم این امر محقق شود.

وی اظهار کرد: دلسوزان انقلاب بهتر است قدری به خودشان بیایند و از برخی تندروی‌ها، لااقل در این ایام دهه فجر و راهپیمایی میلیونی 22 بهمن، بکاهند. بارها تجربه و مشاهده کردیم که بر اثر این تندروی‌ها بخشی از مردم با دلسردی از راهپیمایی برگشته‌اند و این درست نیست. بالاخره همه کسانی که قدرت و نفوذی دارند باید از آن بهره و جلوی خودسری‌ها را بگیرند تا عده‌ای خودسرانه کاری نکنند که در شأن انقلاب، نظام و راهپیمایی 22 بهمن نیست.

گفت‌وگو از مهدی مخبری

انتهای پیام

captcha