درخشش کرمانشاه در بزرگترین رقابت قرآنی کشور
کد خبر: 3788264
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷

درخشش کرمانشاه در بزرگترین رقابت قرآنی کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به درخشش این استان در بزرگترین رقابت قرآنی کشور گفت: سهمیه کرمانشاه در این آزمون ۶ هزار و ۴۰۰ نفر بود که بیش از سه برابر این ظرفیت در این آزمون ثبت‌نام کردند.

حجت‌الاسلام مجید میرزایی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، گفت: بیش از 20 هزار نفر در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان کرمانشاه ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با اشاره به آمار برخی از رشته‌های این آزمون اظهار کرد: رشته حفظ جزء سی قرآن کریم «سطح اول، سوره‌های ناس تا زلزال» 25 درصد از ثبت‌نام‌ها را به خود اختصاص داده است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع 20 هزار و 113 نفر از آمار ثبت‌نام استان در سامانه آزمون حفظ قرآن، 15 هزار و 872 نفر و در مجموع 79 درصد بانوان از مجموع ثبت‌نام را به خود اختصاص دادند که این افتخار بزرگی برای استان است.
حجت‌الاسلام میرزایی افزود: از مجموع این آمار پس از شهرستان کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب بیشترین تعداد ثبت‌نام را به خود اختصاص داد.
وی گفت: سهمیه این استان 6 هزار و 400 نفر برای آزمون حفظ بود که بیش از سه برابر سهمیه ثبت‌نام انجام شده و در این راستا استان کرمانشاه با استان‌های بزرگ رقابتی تنگاتنگ داشت.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: در آزمون کتبی 7 هزار و 887 نفر، در آزمون شفاهی 6 هزار و 856 نفر و در آزمون الکترونیکی 5 هزار و 370 نفر از استان شرکت دارند.
انتهای پیام

captcha