ایلام میزبان جشنواره فرهنگ اقوام و عشایر ایرانی
کد خبر: 3788354
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
خودآموز خبر داد:

ایلام میزبان جشنواره فرهنگ اقوام و عشایر ایرانی

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری اقوام و عشایر ایران با عنوان "ایل بانگ" در ایلام برگزار می‌شود.

ایلام میزبان جشنواره فرهنگ اقوام و عشایر ایرانی
به گزارش ایکنا از ایلام، عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره اردیبهشت‌ماه سال ٩٨ در شهرستان بدره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بدره با محوریت فرهنگ اقوام ایرانی برگزار می‌شود.
وی آخرین ‌مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره ٢٠ اسفندماه سال جاری عنوان کرد و گفت: داوری و اطلاع‌رسانی جشنواره ٢٥ اسفندماه خواهد بود و مراسم اختتامیه جشنواره یازدهم، دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت‌ماه ٩٨ برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ابراز کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی شهرستان بدره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بدره ارسال کنند.
خودآموز صیانت، حفاظت و معرفی مواریث فرهنگی و هنری ماندگار و کهن اقوام و عشایر ایران، ایجاد همدلی و وحدت و ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی برای توسعه و ارتقای سطح بینش فرهنگی و اجتماعی در جامعه و بهره‌گیری از ابزار و راهکاری فرهنگی و هنری اقوام و عشایر برای تعالی هر چه بیشتر فرهنگ مردمان این خطه از بهشت ایران‌زمین را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.
وی گفت: ایجاد تعامل فرهنگی در بین اقوام مختلف ایرانی در راستای تحکیم وحدت و هم‌زیستی اقوام، ایجاد شورونشاط و امید به زندگی و اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی در بطن جوامع بومی و عشایری و معرفی و کشف استعدادهای جوان و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان فرهنگی در زمینه‌های مختلف بومی محلی عشایر و اقوام ایرانی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: شرکت برای تمامی هنرمندان فعال در عرصه‌های موسیقی، شعر، عکس، صنایع‌دستی و بازی‌های بومی محلی بدون محدودیت سنی آزاد بوده و علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر ٥ اثر در رشته‌های مختلف شعر به زبان و گویش‌های رایج بومی ایران و هم‌چنین زبان معیار «فارسی»، موسیقی نواحی تک‌نوازی، تکخوانی و گروه نوازی حداکثر ٥ نفر، عکس با موضوع اقوام و عشایر ایران صنایع‌دستی و بازی‌های بومی و محلی شرکت کنند.
خودآموز، با بیان اینکه نشست های هماهنگی با مدیران استانی و مسئولان اجرایی این همایش برگزار شده است، عنوان کرد: حفظ تجارب فرهنگی، معرفی میراث فرهنگی اقوام ایرانی و پاسداشت فعالان فرهنگی اقوام و عشایر ایرانی می‌تواند در تعامل با شرایط جهانی هویت ملی ما را در موضعی فعال و پویا قرار دهد و به تقویت سرمایه اجتماعی ملی تبدیل شود.
انتهای پیام
captcha