«ایده اصلی» درباره یک طبقه اجتماعی خاص است
کد خبر: 3788390
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
کارگردان فیلم «ایده اصلی» بیان کرد:

«ایده اصلی» درباره یک طبقه اجتماعی خاص است

گروه هنر ــ آزیتا موگویی، کارگردان فیلم «ایده اصلی» گفت: این قصه درباره یک طبقه اجتماعی خاص است. و سعی کردم زندگی یک کلاهبرداری میلیون دلاری را به درستی تصویر کنم.

تعارف را در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب کنار بگذاریم
به گزارش ایکنا، در حاشیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «ایده اصلی» با حضور آزیتا موگویی، کارگردان و تهیه‌کننده، امیر عربی، فیلمنامه‌نویس، بهرام رادان، مریلا زارعی، پژمان جمشیدی، هانیه توسلی و مهرداد صدیقیان، بازیگران و بهزاد عبدی، آهنگساز و علی‌رضا برازنده، مدیر فیلمبرداری، امروز ۱۷ بهمن‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. در ابتدای این جلسه، موگویی اظهار کرد: شهرداری مشارکتی در ساخت فیلم ندارند. این فیلم پروژه‌ای درباره مناقضه‌های بانکی است. به همین دلیل، چون بانک شهر، یکی از بانک‌های مدرن است، به آن‌ها پیشنهاد همکاری دادم و بانک شهر نیز آن را پذیرفتم.
وی افزود: هزینه فیلم را مهدی کریمی تفرشی، شرکت توسعه گردشگری و منطقه آزاد کیش تقبل کرده‌اند. بودجه این اثر حدود ۴ و نیم میلیارد تومان است که البته افزایش قیمت دلار تا حدی زیادی کار ما را سخت کرد. این قصه درباره یک طبقه اجتماعی خاص است. برای همین وقتی سخن از کلاهبرداری میلیون دلاری است، باید زندگی آن‌ها را به درستی تصویر کرد.
وی درباره تدوین فیلم هم گفت: دهقانی، تدوینگر این فیلم باید درباره تدوین فیلم توضیح دهند که هم‌اکنون در سفر است، البته قبول دارم برخی از تکرار‌ها آزاردهنده است که بعد از اکران آن را بر طرف خواهم کرد.
وی با بیان اینکه امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب است، گفت: زمانی که انقلاب شد، ما بسیار کوچک بودیم، اما اتفاقات بسیاری را شاهد بودیم. از جنگ گرفته تا دولت‌های مختلف. به همین دلیل در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید تعارف را کنار بگذاریم. برای همین می‌گویم در یک دهه اخیر فساد اقتصادی به شدت در کشور ما رواج پیدا کرده است. شایسته‌سالاری به سختی در این کشور دیده می‌شود، حتی برخی شایسته‌ها ممکن است دست به کار‌های ناشایست بزند. در فیلمم خواستم تا حدی این حرف را بزنم.
مریلا زارعی، بازیگر فیلم هم گفت: من اخبار اجتماعی و اقتصادی کشورم را دنبال می‌کنم. هم اکنون برخی مردم به سختی زندگی می‌کنند و عده‌ای دیگر زندگی افسانه‌ای دارند. به همین جهت،‌ باید این سبک زندگی نشان داده شود تا مردم ببینند عده‌ای هستند که در شرایط سخت زندگی عموم مردم، اندکی زندگی رویایی دارند.
مهرداد صدیقیان، بازیگر فیلم هم گفت: فیلم‌نامه و ایده اصلی برایم بسیار جذاب بود، اما به دلیل حضورم در سریالی نمی‌توانستم نقش بیشتری را قبول کنم. برای همین نقشی را انتخاب کردم تا بتوانم در این کار حضور داشته باشم.
هانیه توسلی، دیگر بازیگر فیلم بیان کرد: این فیلم از نگاه من بسیار خوش‌ساخت بود. بازیگر نقش لاله کمتر در سینمای ما بازی شده بود که آن را بسیار پسندیدم.
بهرام رادان نیز درباره حضورش در فیلم اظهار کرد: دفعه اولی که چند خط فیلمنامه برایم تعریف شد، کار بسیار جلبم کرد، چون یک جاه‌طلبی خوبی در فیلم می‌دیدم. البته گرانی دلار ما را بسیار نگران کرد، اما به دلیل همت کارگردان، این اتفاق رخ داد و هم‌اکنون شاهد آن روی پرده سینما هستیم.
وی افزود: سینمای باید سرگرم‌کننده باشد، و به همین دلیل ما همه تلاشمان را برای رسیدن به این خواسته انجام دادیم. امیدوارم در اکران عمومی هم فیلم با استقبال مردم مواجه شود.
زارعی در پایان این گزارش تصریح کرد: به عنوان بازیگر دوست دارم نقش‌هایی را که می‌توانم مورد چالش قرار بگیرم، بازی کنم. این فیلم هم از جمله کار‌هایی است که مرا به چالش می‌کشاند. من به واسطه تهمینه میلانی وارد سینما شدم. برای همین همیشه کار کردن با فیلمسازان زن برایم بسیار جذاب است.
انتهای پیام
captcha