برپایی نمایشگاه میدانی عکس انقلاب اسلامی در رشت
کد خبر: 3788422
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

برپایی نمایشگاه میدانی عکس انقلاب اسلامی در رشت

گروه فرهنگی - معاون ارشاد اسلامی گیلان گفت: نمایشگاه میدانی عکس انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با نصب تصاویری از دوران باشکوه انقلاب در میادین و خیابان های اصلی شهر رشت برپا شده است.

سید امیر مصباح، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از برپایی نمایشگاه میدانی عکس انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار کرد: نمایشگاه میدانی عکس انقلاب اسلامی یکی از بخش‌های جشنواره فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی در استان گیلان محسوب می شود که به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر اینکه هر چیزی با هنر آمیخته شود ماناتر و نافذتر خواهد شد، ادامه داد: پیوند خوردن فعالیت های فرهنگی با هنر باعث می‌شود دیگر نتوان تاریخ مصرفی برای آن قائل شد و این یکی از وظایف ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

معاون امور هنری و سینمایی ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه متاسفانه هنرمندان در نگاه عمومی جامعه مظلوم واقع شده‌اند، یادآور شد: بسیاری از هنرمندان ما در حوزه‌های نقاشی، موسیقی، خوشنویسی، نمایش و... در دوران انقلاب و زمان جنگ تحمیلی حضوری فعال داشتند و یکی از اهداف برگزاری این جشنواره این است که هنرمندان ما از مظلومیت درآیند.

مصباح با اشاره به همکاری و حمایت همه‌جانبه هنرمندان در برگزاری این جشنواره، گفت: همکاران و هنرمندان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در مباحث انقلاب همیشه پیشگام بودند و این امر در چهلمین سال پیروزی انقلاب با شان و شکوه بیشتری نمایان خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از رسانه‌های استان خواست با انعکاس مناسب فعالیت‌های بخش های این جشنواره در برگزاری هرچه با شکوه تر آن به عنوان یک رویداد فرهنگی و هنری مهم در چهلمین سال پیروزی انقلاب سهیم باشند و اضافه کرد: این نمایشگاه با نصب تصاویری از دوران باشکوه انقلاب در میادین و خیابان های اصلی شهر رشت برپا شده است.

معاون ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: عکس‌هایی که در نمایشگاه میدانی انقلاب اسلامی در رشت به نمایش گذاشته شده‌اند، برای استفاده همگان به صورت نمایشگاه مجازی در صفحه اختصاصی جشنواره در تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز بارگزاری شده است.

انتهای پیام

captcha