شیوه مطالبه‌گری نباید آب به آسیاب دشمن بریزد
کد خبر: 3788484
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
سرپرست فرمانداری مشهد:

شیوه مطالبه‌گری نباید آب به آسیاب دشمن بریزد

گروه سیاست و اقتصاد- سرپرست فرمانداری مشهد اظهار کرد: رسانه پل ارتباطی میان مردم و مسئولان است؛ لذا ورود رسانه در راستای مطالبه گری شیوه درستی است چرا که شیوه مطالبه گری نباید طوری باشد که آب به آسیاب دشمن بریزیم و از مطالبه گری مردمی سوء استفاده سیاسی کنیم.

شیوه مطالبه‌گری نباید آب به آسیاب دشمن بریزدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حیدر خوش نیت امروز در نشست خبری «کاروان رسانه انقلاب» با حضور اصحاب رسانه در فرمانداری مشهد گفت: حرکت مطالبه گری کاروان رسانه انقلاب در ایام دهه فجر اقدام خوبی است که در این راستا از ظرفیت رسانه ها برای ارائه گزارشات مدیران و انتقال آن به مردم استفاده می شود.
 
وی با اشاره به شعار محوری دهه فجر با عنوان «افتخار به گذشته و امید به آینده» اظهار کرد: وقتی می گوییم افتخار به گذشته باید بگوییم چه اقدامات و خدماتی انجام شده است تا به آن افتخار کنیم و اینکه می گوییم امید به آینده، باید مردم در جریان خدمات مسئولان قرار گیرند و بدانند افرادی هم هستند که دلسوزانه برای مردم کار می کنند.
 
سرپرست فرمانداری مشهد ادامه داد: ما باید کارنامه انقلاب را با توجه به 8 سال جنگ تحمیلی که باعث آسیب زیرساخت ها شد و همچنین تحریم های 40 ساله در نظر بسنجیم. امروز نظام سلطه از تمام ظرفیت خود در راستای تضعیف انقلاب استفاده کرده و از طرف دیگر به دنبال ایجاد اجماع بین المللی است که در این خصوص موفقیت چندانی نداشته است؛ از طرف دیگر اینان می خواهند بین مردم و حاکمیت شکاف ایجاد کنند.
 
خوش نیت ادامه داد: با توجه به فعالیت بیش از 150 رسانه خارجی در کشور، می بینیم که گزارشات آنان از اخبار کشورمان بر حسب برداشت های خودشان است و آنطور که بخواهند تحلیل می کنند؛ لذا باید در قبال شایعات و جو روانی رسانه های بیگانه، از سوی رسانه های داخلی شفاف سازی صورت گیرد.
 
سرپرست فرمانداری مشهد اظهار کرد: رسانه پل ارتباطی میان مردم و مسئولان است؛ لذا ورود رسانه در راستای مطالبه گری شیوه درستی است چرا که شیوه مطالبه گری نباید طوری باشد که آب به آسیاب دشمن بریزیم و از مطالبه گری مردمی سوء استفاده سیاسی کنیم.
 
وی تصریح کرد: رسانه ها به عنوان رکن سوم دموکراسی حائز اهمیت هستند و نقش مطالبه گری داشته و می توانند خواسته های مردم را مطرح کنند؛ تاکنون نیز شاهد اقدامات ارزشمندی از سوی رسانه های ملی و محلی در راستای مطالبات مردم بوده ایم.
 
خوش نیت تصریح کرد: افتتاح کتابخانه ملی مشهد پس از 23 سال حاصل مطالبه گری و پیگیری رسانه ها بود که در سال جاری محقق شد. اینگونه مطالبه گری ها ارزشمند است. به طور کلی بین رسانه و مسئولان نباید فاصله باشد.
 
سرپرست فرمانداری مشهد با اشاره به جمعیت مشهد در سال های قبل و بعد از انقلاب در خصوص معضل حاشیه نشینی در این شهر ادامه داد: افزایش حاشیه نشینی دلایل مختلفی از جمله ضعف قانون و عدم برنامه ریزی لازم در این خصوص دارد چرا که ما همه چیز از امکانات شامل آب و برق و تلفن و... به روستاها بردیم اما به فکر سفره خانوارها نبودیم.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از علل اصلی گسترش حاشیه نشینی عدم توسعه زیرساخت های روستایی است، بیان کرد: در راستای کاهش معضل حاشیه نشینی در سه سال اخیر به حوزه اشتغال روستایی ورود کردیم تا از مهاجرت روستائیان و افزایش حاشیه نشینی جلوگیری شود.
 
تخصیص بیش از 1000 میلیارد تومان اعتبار برای حاشیه شهر
خوش نیت افزود: از 4 سال گذشته تاکنون 1087 میلیارد تومان اعتبار برای احداث پروژه های حاشیه شهر اعتبار تخصیص یافته  که  تعداد 85  پروژه در عرصه های آموزشی، بهداشتی، اشتغالزایی، آب و فاضلاب و... به ارزش 125 میلیارد تومان در سال جاری به بهره برداری رسیده و خواهد رسید؛ ضمن اینکه 223 پروژه با اعتبار600 میلیارد تومان در دهه فجر امسال در حاشیه شهر کلنگ زنی می شود.
 
معاون استاندار و فرماندار مشهد گفت: البته این تعداد کفاف محرومیت زدایی را نمی کند و دستگاه ها که موظفند 30 درصد اعتبارات را در حاشیه شهر هزینه کنند، باید به این امر ورود کنند.
 
وی با اشاره به مقایسه ورود زائر به مشهد که در سال 55 تعداد 90 هزار نفر بوده و امروز بیش از 32 میلیون نفر در سال است، گفت: در حوزه امنیت، ایجاد نظم، حمل و نقل، توسعه فضای سبز، ترمیم و بازسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی و ... نیز پیشرفت های چشمگیری داشته ایم.
 
سرپرست فرمانداری مشهد گفت: ما نباید بین مردم و مسئولان تفکیک قائل شویم چرا که این امر یک آفت بزرگ است. اکثر مسئولان ما از دل مردم آمده اند؛ از طرفی با توجه به چرخش مسئولیت مدیران در جریان مردم سالاری دینی و ادامه این چرخش جای تفکیک وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه دهه فجر فرصتی مناسب برای انسجام و وحدت ملی است اظهار کرد: اینکه عده ای می گویند اشتباه رأی داده اید، درست نیست چرا که مردم مسئولان خود را بر اساس قانون و قاعده انتخاب می کنند که در این بین سلیقه ها متفاوت است و در واقع هر زمان بخواهند رأی خود را اصلاح می کنند.
 
خوش نیت اضافه کرد: امروز ما در کشور خود به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا بزرگترین دستاورد یعنی استقلال را داریم و در عرصه بین الملل از جمله کشورهای تأثیرگذار دنیا محسوب می شویم.
 
انتهای پیام
captcha