زن امروز به شناخت و الگوبرداری از فاطمه(س) محتاج است
کد خبر: 3788491
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

زن امروز به شناخت و الگوبرداری از فاطمه(س) محتاج است

گروه معارف- مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان زاهدان گفت: وجود مقدس حضرت زهرا(س) دارای شخصیتی کامل در همه ابعاد است، بطوری که می‌تواند برای زن، در همه دوره‌ها الگویی حسنه باشد و زن امروز، به‌شدت محتاج شناخت و الگوبرداری از ایشان است.

حجت‌الاسلام مصطفی باهری، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان، گفت: انسان‌ها برای رسیدن به سعادت و خوشبختی، نیاز دارند تا الگویی انتخاب کرده و پیروی کنند؛ هرچه این الگو کامل‌تر باشد، سعادت آنان بیشتر تضمین می‌شود.
وی اظهار کرد: وجود مقدس حضرت زهرا(س) دارای شخصیتی کامل در همه ابعاد است، بطوری که می‌تواند برای زن، در همه دوره‌ها الگویی حسنه باشد و زن امروز، به‌شدت محتاج شناخت و الگوبرداری از ایشان است.
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان افزود: حضرت زهرا(س) در تمام بخش‌های زندگی انسان یک الگو است و هر انسان معتقدی باید در حد توان و ظرفیت وجودی خود از ایشان الگوبرداری کند، از جمله در شوهرداری، تربیت فرزند، نحوه برخورد با زیردستان، نحوه رفتار با همسایه، دفاع از ولایت و امامت، عبادت و عبودیت و راز و نیاز با خدا.
وی اظهار کرد: اهل بیت(ع) کانون و مخزن همه معارف الهی و بشری هستند، آن هم در کامل‌ترین شکل و نوع، بنابراین ما باید به اندازه فهم قاصر و ناتوان خود آنان را درک و از آنان پیروی کنیم.
باهری ادامه داد: سعادت انسان تنها در سایه شناخت و معرفت اهل بیت بدست می‌آید، حقایق را بشناسیم، به عرفان و آگاهی دست پیدا کنیم و در زندگی خود به آن عمل کنیم که البته اگر شناسایی درست باشد، به مرحله عمل می‌رسد.
وی افزود: تقلید کورکورانه و محبت بدون معرفت نتیجه‌ای دربرنخواهد داشت و همچنین ماندگار نخواهد بود. آن‌چه سبب ماندگاری محبت می‌شود، معرفت صحیح است.
مدرّس دانشکده علوم قرآنی زاهدان بیان کرد: ما در مرحله اول، باید به دنبال شناخت حقایق و کسب معرفت نسبت به اهل بیت(ع) باشیم، وقتی این شناخت حاصل شد، محبت هم به‌وجود می‌آید، به مرحله عمل می‌رسد و در نتیجه این الگوبرداری، سعادت انسان تضمین می‌شود.

انتهای پیام

captcha