طرح وزارت بهداشت برای آشنایی بیشتر دانشجویان با طب اسلامی
کد خبر: 3788500
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
وزیر بهداشت در دیدار با مراجع بیان کرد:

طرح وزارت بهداشت برای آشنایی بیشتر دانشجویان با طب اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد ــ وزیر بهداشت گفت: امروز می‌خواهیم دانشجویان را با طب اسلامی آشناتر کنیم و به‌جای آموزش‌های صرف بیمارستانی، جامع‌نگری و آموزش‌محوری را بیشتر کنیم.

طرح تحول نظام سلامت همچنان با قدرت دنبال خواهد شدبه گزارش ایکنا از قم، سعید نمکی صبح امروز 18 بهمن در دیدار با دو تن از مراجع عظام، گفت: طرح تحول نظام سلامت به منظور کاهش پرداخت‌ها توسط بیماران، رفع مشکلات مرتبط با تامین دارو به خصوص داروی بیماری‌های صعب العلاج و حفظ پزشکان در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم با شدت و قدرت دنبال خواهد شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های دکترهاشمی در وزارت بهداشت برای خدمت به مردم ادامه می یابد، افزود: طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از طرح‌های دست‌گیرانه دولت برای کمک به مردم در بخش سلامت  از اردیبهشت ماه سال 93 در کشور اجرایی شد و طرح موفقی بود که تاکنون در چهار مرحله انجام شده‌است که شامل درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه‌های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی است. 
وی با اشاره به اینکه مسائل بهداشت و درمان کشور نیازمند توجه ویژه است، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به وجود مشکلات اقتصادی در کشور به علت تحریم‌ها و احتمال تشدید آنها در سال 98، در حوزه سلامت باید به گونه ای عمل کنیم تا منابع به درستی استفاده و نهایت خدمت به مردم ارائه شود تا بتوانیم در قالب این برنامه از بیماران نیازمند بیشتر و بهتر دستگیری نماییم که امیدواریم بتوانیم این برنامه را اجرایی کنیم.
نمکی با بیان اینکه 95 درصد بودجه نظام سلامت را در 5 سال اخیر هدایت کرده‌است، به تشریح یکی از طرح‌های این وزارت برای کاهش هزینه‌ها پرداخت و تصریح کرد: یکی از الزامات قانونی ما بحث پزشک خانواده و سیستم ارجاع و راهنمایی‌های بالینی هست که امیدواریم با اجرایی کردن این طرح هزینه‌های اضافی را کم‌تر کنیم؛ امیدوارم در اقتصادی‌تر کردن روش‌های اجرایی در وزارت بهداشت بهتر عمل کنیم و بتوانیم منابع را به سمت نیازهای ضروری‌ و توزیع عادلانه‌تر ببریم.
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم تقدم پیشگیری بر درمان، یادآورشد: کار دیگری که باید در کشور اجرایی و نهادینه شود، اجرای طرح پیشگیری عمومی است؛ باید زندگی سالم را در جامعه فراهم کنیم تا از هزینه‌های درمان در جامعه بکاهیم.
وی ابراز کرد: امروزه دیگر نمی‌توان با صرف واکسیناسیون بیماری‌ها را درمان و کنترل کرد درنتیجه قصد داریم با تغییر شیوه زندگی مردم، در جهت پیشگیری از بیماری‌ها گام برداریم چراکه در صورت تغییر ندادن شیوه زندگی بیماری‌ها به تهدیدی جدی برای ما تبدیل خواهندشد.
نمکی با ابراز امیدواری در خصوص آشنایی دانشجویان و پزشکان با طب اسلامی و بزرگان این رشته، بیان کرد: در گذشته به اطبا حکیم می‌گفتند که حکیم دانستن اطبا حاکی از گرایش به سمت حکمت و جامع‌نگری بوده‌است که امیدواریم بتوانیم جامع‌نگری را در دانشگاه‌های علوم پزشکی افزایش دهیم؛ امروز می‌خواهیم دانشجویان را با طب اسلامی آشناتر کنیم و به‌جای آموزش‌های صرف بیمارستانی، جامع نگری و آموزش محوری را بیشتر کنیم.
انتهای پیام  
captcha