لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های یزد در بازسازی عتبات عالیات
کد خبر: 3788515
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های یزد در بازسازی عتبات عالیات

گروه اجتماعی- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد گفت: لازم است از ظرفیت‌های مختلف استان یزد از جمله مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیرین برای بازسازی عتبات استفاده شود.

به گزارش ایکنا از یزد، علی زینی‌وند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد 18 بهمن در آیین اهدای نشان محبت به خادمان ائمه اطهار(ع) در یزد با اشاره به اینکه استان یزد از دیرباز تاکنون به نام حسینه ایران شناخته می‌شده اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های اصلی مردم این استان در تمام کشور، مذهبی بودن است که سبب شده یزد با نام دارالعباده شناخته شود.
وی تصریح کرد: عزاداری‌های مردم این استان در ‌شهادت ائمه اطهار(ع) در تمام کشور و حتی جهان به نشان هویت شیعه تبدیل شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد تصریح کرد: این عزاداری‌های اصیل و با محبت در عمق تاریخ مذهبی، شیعی و ایرانی مردم این استان دارد و به همین دلیل از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
زینی‌وند با تاکید بر اینکه امروز آوازه و شهرت عزاداری‌های اصیل و معنوی مردم یزد از مرزهای کشور فراتر رفته و در تمام دنیا شناخته شده است بیان کرد: امروزه و در ایام محرم و صفر، نه تنها از نقاط مختلف کشور بلکه از جای جای جهان برای حضور و تماشای این مراسم عزاداری به استان یزد سفر می‌کنند.
وی ادامه داد: این افتخاری برای یزدی‌هاست که می‌توانند به وسیله سبک خاص عزاداری‌های خود، فرهنگ دینی و شیعی خود را به جهانیان معرفی نمایند.
وی با اشاره به کمک‌های مردم یزد برای بازسازی عتبات عالیات عنوان کرد: لازم است از ظرفیت‌های مختلف استان یزد از جمله مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیری ن برای بازسازی عتبات استفاده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به اینکه مناسبت‌هایی از جمله اربعین حسینی نشان هویتی برای مردم ایران است گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران این نشان تقویت شده و شاهد هستیم که از تمام جهان برای حضور در اربعین خود را به عراق می‌رسانند.
زینی‌وند گردهم آیی بزرگ اربعین را امروز نماد هویت‌سازی، امنیت‌سازی و اعتماد‌سازی در جهان اسلام دانست و تصریح کرد: امروزه دشمن تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا این چنین هویت‌هایی را کم رنگ کنند چرا که خود هیچ هویت و مناسبتی ندارند تا بتوانند به وسیله آن هویت‌سازی کنند.

انتهای پیام

captcha