مقاومت ملت ایران برگرفته از پیام ظلم‌ستیزی حضرت زهراست
کد خبر: 3788576
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
ذوالقدر:

مقاومت ملت ایران برگرفته از پیام ظلم‌ستیزی حضرت زهراست

گروه مسابقات ــ نماینده مجلس شورای اسلامی در تهران در دومین جشنواره فجر قرآنی گفت: مقاومت ملت ایران برگرفته از پیام ظلم‌ستیزی حضرت زهرا(س) است.

مقاومت ملت ایران برگرفته از پیام ظلم‌ستیزی حضرت زهراستبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سیده‌فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز، 18 بهمن‌ماه در بخش مسابقات قرآن قرائت و اذان در دومین جشنواره قرآنی فجر دارالقرآن خانه کارگر طی سخنانی گفت: حضور در جمع قرآنیان به ویژه از میان جامعه کارگری، افتخاری برای من محسوب می‌شود.
ذوالقدر در ابتدای سخنانش با گرامیداشت روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و تقارن آن با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام علیها گفت: انقلابی که سال 57 با همت شما عزیزان شکل گرفت، توسعه‌دهنده فرهنگ قرآن و عترت شد، اما ما تا چه حد پیرو حضرت فاطمه(س) بوده‌ایم و حق این بانوی بزرگ را ادا کرده و پیرو ایشان بودیم؟
وی با اشاره به شأن نزول سوره مبارکه کوثر و جهالت اعراب قبل از اسلام که فردی با داشتن فرزند دختر را ابتر و بی‌فرزند می‌خواندند، افزود: میلاد و زندگی این بانو، حیاتی جدید به زندگی زنان بخشید و باید شاکر این نعمت بود.

ذوالقدر از مقاومت و دفاع بانو زهرا(س) در برابر ظلم گفت و مقاومت ایرانی‌ها و ظلم‌ستیزی آنها را برگرفته از این بانو دانست بیان کرد: پیش از انقلاب، استقلالی نداشتیم و بیگانگان بر هر آنچه داشتیم، تسلط داشتند، اما الان کشور مسلط به صادرات نفت و گاز خود است.
وی افزود: امکانات و رفاه در تعداد معدودی از شهرها محدود به محله‌های کمی بود، اما الان تمامی شهرها و روستاها از امکانات زیربنایی مثل برق و ... برخوردارند.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه از توجه به محرومیت‌زدایی مجلس سخن گفت و افزود: در کمیسیون تلفیق، رقم هشت هزار و 400 میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی در نظر گرفته شده است که به صورت بسته‌های حمایتی، حق مسکن و...عرضه می‌شود.
وی در پایان از مسئولان دارالقرآن خانه کارگر و اهتمامشان در آموزش قرآن جامعه کارگری قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا، مسابقات قرآن در رشته‌های مختلف و در مقاطع سنی ویژه آقایان و بانوان از 12 بهمن تا 21 بهمن با عنوان دومین جشنواره فجر دارالقرآن خانه کارگر در مرکز آموزش علمی - کاربردی خانه کارگر واحد تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha