مردم از مسئولان برای شرکت در راهپیمائی ۲۲ بهمن دعوت می‎‌کنند
کد خبر: 3788660
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
حجت‌الاسلام والمسلیمن نکونام:

مردم از مسئولان برای شرکت در راهپیمائی ۲۲ بهمن دعوت می‎‌کنند

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امروز مردم بصیر هستند و سخن راجع به دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه گزافه است؛ چرا که همین مردم هستند که اعلام می‌کنند ما در صحنه هستیم و از مسئولان نیز برای حضور، مقاومت و کار و تلاش دعوت می‌کنند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد، امروز ۱۹ بهمن‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی کوثر الهی است، اظهار کرد: امام راحل(ره) از سلاله پاک زهراست که با مشیت الهی، وارد میدان می‌شود و در کنار مردم شجره طیبه انقلاب فاطمی را شکل می‌دهد.
وی با اشاره به مبانی سوره مبارکه کوثر و با تأکید بر اینکه مردم باید قدر این انقلاب را بدانند، تصریح کرد: از واژه «فصلِّ» در این سوره مبارکه می‌توان این نکته را برداشت کرد که مردم باید قدر این نعمت الهی و فاطمی را بدانند، خدامحور و با خدا مأنوس باشند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به واژه «وانحر» در سوره مبارکه کوثر، گفت: مهم‌ترین برداشت از این واژه در مورد انقلاب اسلامی، این است که همه ما باید این نعمت را در راه خداوند متعال به کار بگیریم، نخبگان استعداد خود را وارد میدان کند و توانایی و ظرفیت مملکت علوی و فاطمی را به کل دنیا نشان دهند.
خطیب نماز جمعه شهرکرد افزود: از عبارت «إن شانئک هو الابتر» و یافتن مصداق آن در مورد انقلاب الهی اسلامی ایران می‌توان چنین برداشت کرد که دشمن ضعیف است و ۴۰ سال جنگ، تحلیل و محاسبه غلط و ناقص بود و راه به جایی نبرد.
حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه مردم، علی‌رغم مشکلات، ضعف‌ها و مطالبات، قدرشناسند و امسال نیز در اوج نشاط، سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرند، اضافه کرد: دشمن بیکار نیست و همواره با تمام قوا در میدان حاضر است اما بحمدلله با مقاومت مردم کاری از پیش نبرده و نخواهد برد.
وی با بیان اینکه گلایه مردم از سختی معیشت، بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌ به حق و ضروری است، بیان کرد: مهم این است که مردم مؤمن و انقلابی راه را گم نکنند و تحت تأثیر القائات مسموم دشمن قرار نگیرند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به خصوصیت مشترک تمام انقلاب‌های الهی، خاطر نشان کرد: مبنای انقلاب اسلامی ایران مانند تمام انقلاب‌های الهی انبیا و اولیاء، همانا اشاعه توحید و نفی شرک و طاغوت است.
وی در تبیین معنای «طاغوت» افزود: دشمنان ستمگر جهان و منطقه، نفاق‌های شیطانی و تمام افراد دنیامحور، خودبین و نفس‌پرور شمول واژه طاغوت هستند.
حجت‌الاسلام نکونام با دعوت از همگان برای استمساک به «عروة‌الوثقی»، تأکید کرد: نگاه ما باید خدامحور باشد و امام راحل (ره) به معنای واقعی کلمه خدامحور و موحد بود و به مدد الهی و همت مردم که نگاه الهی داشتند، وارد میدان شد.
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه مسئولان باید در خدمت مردم و وفادار به انقلاب و مردم باشند، افزود: این مردم مسئولان را همواره رصد می کنند و تاریخ نیز قضاوت خواهد کرد که چه کسی همراه انقلاب است و چه کسی از آن دل برید و نکته مهم همانا ادامه دادن راه انقلاب است.
وی در خصوص راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، گفت: امروز مردم بصیر هستند و سخن راجع به دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه گزافه است چرا که همین مردم هستند که اعلام می‌کنند ما در صحنه هستیم و از مسئولین نیز برای حضور، مقاومت و کار و تلاش دعوت می‌کنند.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به مناسبت ۲۰ بهمن‌ماه و بیعت بختیاری‌های غیور با امام (ره)، بیان کرد: قوم بختیاری در این روز تاریخی از شیطنت‌های بختیار برائت جست و با بصیرت و بینش به آرمان‌های امام امت و انقلاب اسلامی پیوست که این روز باید در تاریخ ماندگار شود و در همین خصوص، امسال برنامه‌ای در کوهرنگ برگزار می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به برگزاری «موزه عبرت» در مصلای شهرکرد و نیز «نمایشنامه آیینی انقلاب فاطمی» در فرهنگسرای شهرکرد، از عموم مردم برای دیدن از این برنامه‌ها دعوت کرد.
انتهای پیام

captcha