دستیابی به قله كمالات انسانی؛ فضیلت بانوی دو عالم/ میثاق دوباره‌ای در 22 بهمن خواهیم بست
کد خبر: 3788672
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
آیت‌الله دژكام مطرح كرد:

دستیابی به قله كمالات انسانی؛ فضیلت بانوی دو عالم/ میثاق دوباره‌ای در 22 بهمن خواهیم بست

گروه سیاست اقتصاد ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینكه حضرت زهرا(س) علی‌رغم عمر كوتاهشان، آنچه كه از كمالات انسانی باید یك انسان كسب كند، به دست آورد و به قله رسید، گفت: بانوان دیگری نظیر حضرت مریم، آسیه و خدیجه هم به این قله دست یافتند اما همه آن‌ها در سنین بالا به این مهم رسیدند.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 19 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: وجود مقدس حضرت صدیقه طاهره(س) بانویی است که علی‌رغم عمر کوتاهی که داشتند، اما آنچه که از کمالات انسانی باید یک انسان کسب کند، به دست آورده و به قله رسید.
وی افزود: این بانو، به گونه‌ای رفتار کرده و وظایف خود در پیشگاه خداوند انجام داد که در 18 سالگی به مقام انسان کامل رسیده و این تصریحاً در روایات است که فاطمه(س) به مقام انسان کامل رسیده است.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: این موضوع در مورد سایر زنان در عالم مانند حضرت مریم، حضرت آسیه و حضرت خدیجه هم واقع شده اما همه آن‌ها در سنین بالاتر به این مهم دست یافتند و همگی شاگرد حضرت فاطمه زهرا(س) هستند.
آیت‌الله دژكام با اشاره به یکی از خطبه‌های حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) در آن خطبه حکمت آنچه را خدا واجب کرده است، برایمان تشریح می‌کند.

تأكید حضرت زهرا(س) در برقراری عدالت
وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) می‌فرماید عدالت را خداوند مورد تاکید قرار داده تا دل‌های مردم به هم نزدیک شود، گفت: گاهی اوقات فضای اندیشه و نظریه‌پردازی دنیا را متوجه نمی‌شویم؛ سخنان معصومین را می‌خوانیم اما نمی‌دانیم چه انقلابی برپا کردند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس ادامه داد: مسیحیان به جای آن که عدالت را محور قرار دهند، محبت را محور قرار می‌دهند، اگر بخواهد دلها به هم نزدیک شود چه باید کرد؛ حضرت زهرا(س) می‌فرماید عدالت نزدیک‌کننده دل‌ها است.
وی گفت: عدالت در تشکیل و ادامه و به راه آوردن جامعه بشری نقشی را ایفا می‌کند که بدیل و جایگزین ندارد، این مسیحیان همیشه این‌طور رفتار کردند که از یک طرف کشیشان خود را فرستادند و دم از محبت کردند اما از طرفی می‌بینید چه ظلم‌ها می‌کنند.
امام جمعه شیراز گفت: اگر آنان راست می‌گویند، عدالت بورزید، ما به محبت شما نیاز نداریم، عدالت داشته باشید تا بتوانیم با هم مذاکره کنیم. خون ملت‌ها را در شیشه کردید و خوردید، باید درس بگیرید از بانوی معظم اسلام که می‌فرماید اگر انسان‌ها می‌خواهند دل‌هایشان به هم نزدیک شود، عدالت داشته باشید.

ولایتمداری موجب اتحاد جامعه خواهد شد
آیت‌الله دژکام با اشاره به تاکید حضرت فاطمه(س) در خطبه مشهور خود، بر پیروی از اهل بیت(ع)، گفت: امروز اطاعت از رهبر معظم انقلاب اطاعت از امام زمان(عج) است؛ مطیع باشیم تا جامعه با هم متحد شوند، مانند دانه‌های تسبیح؛ امت امام و اطاعت از امام لازم دارد.
امام جمعه شیراز به استناد فرمایشات حضرت زهرا(س) گفت: هرچه دشمنان در این چهل سال از ملت ایران حساب بردند، به خاطر مجاهدت این ملت است؛ اگر مجاهدت نباشد عزت ملت پایمال می‌شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) می‌فرماید خداوند متعال صبر را نیز از ما خواسته است، گفت: باید گاهی دندان روی جگر گذاشت و پای حرف خود ایستاد، اگر صبر کردیم اجر هم خواهیم برد؛ مشاهده كردیم که در زمان پیامبر(ص) هم خیلی‌ها گفتند جهاد می‌کنیم اما صبر نداشتند، به همین دلیل اجرشان ضایع شد.
آیت‌الله دژكام ادامه داد: اگر آن روز پای حرف حضرت رسول(ص) ایستاده بودند امروز این وضعیت را نداشتیم، همه‌اش به دلیل آن است که آن روز در زمان پیامبر(ص) عده‌ای صبر نکردند و پای حرف رسول خدا نایستادند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن 22 بهمن گفت: به یاری در روز بیست و دوم بهمن همه ما بنا به میثاقی که با خدا و رسول خدا و ائمه معصومان و امام راحل بزرگوار و به اطاعت و فرمانبرداری از ولی امر ما در راهپیمایی شرکت خواهیم کرد.

باز هم دشمنان را در 22 بهمن شگفت‌زده خواهیم كرد
وی با اشاره به سخنان امام راحل، در خصوص اهمیت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تاکید کرد که امسال هم بار دیگر ملت ایران دشمنان را شگفت‌زده خواهند کرد.
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مردم ایران بسیار بصیر و هوشمند هستند، سخنانی از امام راحل رضوان الله تعالی علیه را یادآور شد و گفت: وقتی وارد کار اجرایی و عملی می‌شویم، امکان دارد دیدگاه‌ها و سلیقه‌ها متفاوت شود اما امام فرموده که می‌دانم سلیقه‌ها مختلف می‌شود اما مردم ما به اصول انقلاب پایبند هستند.
آیت‌الله دژكام بیان كرد: ما مردم امروز در این میعادگاه نماز جمعه بار دیگر اعلام می‌کنیم که در این سی سال پای این انقلاب که شما بنیانگذاری کردید، به پیروی از مقام معظم رهبری ایستاده‌ایم و محکم خواهیم ایستاد.
این مقام مسئول با بیان اینكه نکته دوم مدنظر امام این بود که مردم وقتی در راهپیمایی بیست و دوم بهمن شرکت می‌کنند اول دشمن را شگفت زده می‌کنند و این ترجمه آیه قرآن است، گفت: امام با قرآن خیلی مأنوس بود، گرچه آیه را نمی‌خواند اما معنا و محتوا را منتقل می‌کرد؛ این متن آیه بیست و نهم سوره مبارک فتح است.

فداكاری ملت ایران برای اجرای فرامین الهی
وی تأكید كرد: همه ما با حضور راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بار دیگر فریاد خود را بر علیه هرچه ظلم و تباهی در عالم است بلند و اعلام خواهیم کرد که ما مردم ایران برای اجرای دستورات الهی که قرن‌ها بر زمین مانده بود حاضر هستیم تا آخرین نفس و نفر فداکاری کنیم.
آیت‌الله دژكام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا در خصوص ایران گفت: اروپائیان در این بیانیه به خیال خودشان بعد از مدت‌ها تلاش صادر کرده اما نشان می‌دهد آنان هم بسیار فریبکار و دروغگو هستند، نظام‌نامه‌ای برای تبادل کالا و دارو مشخص کرده‌اند، حال آن که بنا بود تحریم به طور کامل برداشته شود.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس گفت: آن‌ها گفته‌اند جنس از شما می‌خریم و کالا به شما می‌دهیم حال آن که ما جنس می‌فروشیم تا پول بگیریم، این ظلم اول، بعد خط نشان کشیده‌اند که ایران این کار را بکند و آن را نکند؛ شما که از کیش ترامپ می‌ترسید، در مقابل ملتی که در طول 40 سال به همه مستکبران عالم نه گفته، کجای کار هستید که خط و نشان می‌کشید.

ملت ایران کج فهمی دنیای غرب را با فریاد مرگ بر آمریکا پاسخ خواهد داد
وی با تصریح اینکه ملت ایران کج فهمی دنیای غرب و اروپائیان را با فریاد مرگ بر استکبار، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل پاسخ خواهد داد، گفت: اروپایی‌ها خیال می‌کنند که هنوز در قرن هجدهم هستند و می‌توانند کشتی‌های خود را راه بیاندازند و در هر جا خواستند مستعمره ایجاد کنند، اما مردم ما در روز 22 بهمن‌ماه پاسخ تمام این کج فهمی‌ها را خواهد داد.
امام جمعه شیراز یادآور شد: بهتر است که این ورشکسته‌های سیاسی و اقتصادی که دوره آن‌ها تمام شده بساط خود را جمع کنند و در گوشه‌ای بنشینند و اجازه دهند که مردم آزاده دنیا خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند.
آیت‌الله دژکام در ادامه با قدردانی از رشادت‌های نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران، روز 19 بهمن را گرامیداشت و گفت: آن روز را فراموش نمی‌کنیم که وسط خیابان‌های ایران برای آنکه جلوی حرکت ملت را بگیرند، چگونه همافران نیروی هوایی حرکت کردند و با لباس رسمی، به محضر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایستادند و احترام گذاشتند و ابراز فرمانبرداری کردند و همان اعلام باعث شد که باقی گروه‌ها پشت سر آنان بیایند.
انتهای پیام

captcha