مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در المصطفی برگزار شد
کد خبر: 3788683
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در المصطفی برگزار شد

گروه حوزه های علمیه - مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با سخنرانی رئیس جامعه‌المصطفی؛ در سازمان مرکزی جامعه‌المصطفی برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی المصطفی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تحقق انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان دانست.
وی انقلاب اسلامی را پدیده‌ای مهم و نقطه دگرگونی تاریخی برای همه مسلمانان برشمرد و ابراز کرد: انقلاب اسلامی برای جهان اسلام، که چندین قرن عقب مانده نگه داشته شده بود، به منزله نقطه عطفی برای حیات مجدد و احیای عزت از دست رفته بود و زمینه‌ساز تحقق خواسته همه مستضعفان و آرزومندان شکل‌گیری نظام جهانی براساس روابط عادلانه به شمار می‌آمد.
رئیس المصطفی ایجاد فتنه‌های داخلی در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی را نخستین گام دشمنان انقلاب برای مقابله با این حرکت دانسته، افزود: پس از تسخیر لانه جاسوسی، مدارک و اسنادی به دست آمد که نقش دشمنان انقلاب را در زمینه‌سازی درگیری‌های داخلی، به ویژه در مناطق مرزی ایران در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی آشکار نمود.
وی با اشاره به داعیه انقلاب اسلامی در ایجاد تمدن جدید اسلامی، ابراز داشت: در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله بین‌المللی با پشتیبانی قدرت‌های بزرگ شرق و غرب بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل گردید و زمانی که این توطئه با شکست روبه‌رو شد، فتنه‌های متنوع دیگری در دستور کار دشمنان قرار گرفت.
عباسی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی از سوی مدعیان، به حمایت از تروریسم متهم می‌گردد، در حالی که هزاران نفر از قاتلان شهدای ترور در ایران اسلامی را تحت حمایت خود قرار داده‌اند؛ جنایتکارانی که امروز به مزدوران دشمن در فضاهای مجازی و رسانه‌ای برای شایعه‌سازی و تبلیغ ضد انقلاب اسلامی مبدل گشته‌اند.
وی فشار اقتصادی و تحریم را بخش دیگری از دشمنی با انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: ظرفیت بزرگ انقلاب اسلامی و پشتوانه فکری و معرفتی آن موجب شده است ایران اسلامی ضمن ایستادگی در برابر تحریم‌ها و فشارهای بی‌سابقه بین‌المللی، الگوی جدیدی از تمدن بشری به سراسر جهان ارائه نماید. در حالی که یکی از سران دولت امریکا چند ماه پیش در جمع منافقین کوردل وعده سرنگونی نظام اسلامی را پیش از رسیدن به چهل سالگی می‌داد، امروز شاهد برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب، در اوج اقتدار نظام اسلامی هستیم.
رئیس المصطفی این پیروزی‌ها را از نشانه‌های قدرت الهی و تحقق وعده پیروزی حق بر باطل دانست و در تحلیل دلیل کینه‌ورزی دشمنان با انقلاب اسلامی تصریح کرد: یکی از مبانی تمدن مدرن غرب، خارج نمودن دین از ساحت زندگی اجتماعی و روابط بین‌المللی است و حامیان این گفتمان سلطه‌طلب، هیچ نظامی را که بتواند الگوی تمدنی دیگر همراه با پیشرفت همه‌جانبه علمی و معنوی ارائه نماید، برنمی‌تابند. هجوم رسانه‌ای گسترده صاحبان قدرت به انقلاب اسلامی با بهره‌برداری از ابزارهایی که برای تنظیم افکار جامعه بشری متناسب با اهداف خود از آن بهره می‌برند، حاکی از این حقیقت است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با وجود همه سختی‌ها و فراز و فرودها، دست‌آوردهای مهمی برای ارائه به جامعه بشری در اختیار دارد و به رغم توطئه‌هایی که در نظر دارد هیچ نقطه روشنی از انقلاب اسلامی منعکس نگردد، آمارهای مراکز بین‌المللی حاکی از توفیقات عظیم انقلاب اسلامی است.
رئیس المصطفی در اختیار داشتن رتبه نخست سرعت رشد علمی و جایگاه شانزدهم تولید علم در جهان، افزایش چشم‌گیر تعداد دانشجویان و مراکز علمی، ارائه رشته‌ها و تخصص‌های جدید علمی و برخورداری از رتبه‌های نخست جهان در عرصه‌های نانوفناوری، زیست‌شناسی، هوافضا و... را بخشی از دست‌آوردهای انقلاب برشمرد و یادآور شد: هر چند نباید منکر کمبودها و کاستی‌های موجود بود، ولی باید توجه داشت دشمن در فضای رسانه‌ای خود، دست‌آوردهای مهم انقلاب اسلامی را، که ریشه در گفتمان اسلامی آن دارد، هدف قرار داده است.
عباسی در پایان، جامعه‌المصطفی را از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و گفت: جامعه‌المصطفی پرچم‌دار گفتمان انقلاب اسلامی در جهان است. امروز در شرایطی که اخلاق و عدالت قربانی منافع قدرت‌های سلطه‌گر قرار گرفته است، افتخار توفیق خدمت‌گزاری در مرکزی را داریم که گفتمانی حاوی پیام معنویت، عقلانیت و عدالت را در جهان نمایندگی می‌نماید.
انتهای پیام 

captcha