آیین نکوداشت دانش آموختگان المصطفی برگزار شد
کد خبر: 3788687
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲

آیین نکوداشت دانش آموختگان المصطفی برگزار شد

گروه حوزه های علمیه - با حضور رئیس جامعه‌المصطفی، آیین دانش آموختگی 120 نفر از طلاب جامعه المصطفی از هجده ملیت، در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی المصطفی حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی هجدهم بهمن اظهار کرد: انقلاب اسلامی حادثه مهم تاریخی و نقطه عطفی در تاریخ این سرزمین و دنیای اسلام و حتی تاریخ بشر معاصر است.
وی با اشاره به این که می‌توان تاریخ دنیای امروز را به قبل از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی تقسیم کرد افزود: به طور طبیعی عکس‌العمل‌های فراوانی در مقابل این پدیده نشان داده شده است و قدرت‌های مسلط دنیا و فرهنگ و تمدن سیطره‌ای عالم نمی‌توانستند ظهور و عرضه داعیه تمدنی جدید و الگوی تازه‌ای را تحمل نماید؛ از این رو، از ابتدا توطئه‌ها و دسیسه‌ها نسبت به انقلاب اسلامی آغاز شد.
عباسی ادامه داد: از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، تهاجمات و توطئه‌ها برای براندازی این انقلاب بزرگ شکل گرفت، ولی به برکت ظرفیتی که در درون و ذات انقلاب اسلامی وجود داشت و مقاومت نیروهای انقلاب و رهبران انقلاب اسلامی در برابر این فشارها، نقشه دشمنان نقش بر آب شد.
وی افزود: یکی از سران امریکا در جمع منافقان وعده داد و آرزو کرد در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران سخنرانی کند که همچون خواب‌های دیگرشان تعبیر نشد، زیرا انقلاب اسلامی فراتر از خاک و مرز و جغرافیا بوده، حضور جمع شما عزیزان و برادران و خواهران از جای جای عالم گواه و سندی است که این انقلاب نگاهی بین­المللی دارد و اندیشه آن فراتر از مرزها و جغرافیاست.
رئیس جامعه‌المصطفی با بیان این که ساختن انسان‌های مقاوم و باانگیزه و متعهد به آرمان‌ها و اصول و معارف این انقلاب، از مهم‌ترین دست‌آوردهاست، اظهار  کرد: امروز این عزیزان جریان و گفتمانی را در دنیا به پیش می‌برند و عرضه‌کننده تفکر جدید و گفتمان و فرهنگ تازه‌ای برای بشریت هستند که می‌تواند مبنای شکل‌گیری تمدن جدید باشد.
وی محدود کردن دین را به عرصه زندگی خصوصی، یکی از مبانی آشنا و روشن و تصریح‌شده در تمدن جدید دانست و ابراز داشت: این که دین نمی‌تواند توسعه و ترقی ایجاد نماید، از مبانی مصرح تمدن جدید به شمار می‌رود و هر الگویی که این مبانی را به چالش بکشد، برایشان تحمل‌ناپذیر است.
عباسی اذعان کرد: انقلاب اسلامی در مسیرهای سخت، مقتدرتر از همیشه می‌تواند دست‌آوردهای بزرگی به بشریت معرفی نماید و اسلام می‌تواند ضمن مدیریت اجتماع، الگوی مترقی از توسعه ارائه کند.
وی مهار انقلاب اسلامی و شکست دادن انقلاب را از برجسته‌ترین اهداف دشمنان دانست و گفت: ظرفیت انقلاب اسلامی و حرکت رو به رشد این نظام، فتنه‌ها را خنثی نمود، به گونه‌ای که دشمن طراحی کرده بود تا با فتنه‌انگیزی در منطقه، انقلاب را تا ده‌ها سال با این فتنه درگیر نماید، ولی با موج انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی در هم شکست.
رئیس جامعه‌المصطفی در ادامه برخی از دست‌آوردهای انقلاب اسلامی را برشمرد و ابراز کرد: موضوع ناسازگاری دین و پیشرفت‌های علمی، از جولانگاه‌های دشمن بود که رشد علمی انقلاب اسلامی و قدم نهادن در مسیر تعالی علمی و کسب سریع ترین نرخ رشد علمی جهان، به این اندیشه ابتر پایان داد.
وی با تأکید بر این که جمهوری اسلامی نخستین کشور اسلامی در تولید علم است، بیان کرد: علی رغم این که گفته می‌شد حکومت دینی برای زنان محدودیت ایجاد خواهد کرد، امروز شاهدیم بالغ بر 62درصد تعداد دانشجویان را بانوان به خود اختصاص داده‌اند.
عباسی راه‌اندازی و ارائه بیش از دوهزار رشته و تخصص در کشور را از دیگر دست‌آوردهای علمی ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی حتی برای معالجات عمومی، از کشورهای همسایه پزشک وارد می شد که امروز بالاترین عمل‌های جراحی در کشور و به دست پزشکان ایرانی انجام می‌شود.
وی کسب رتبه های بالا را در سلول‌های بنیادی و نانوفناوری و دانش هوا و فضا، از دیگر عرصه‌های چشم‌گیر رشد علمی انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی نشان داد اسلام می‌تواند در عین تمدن‌سازی، عرصه‌های رشد و تعالی علمی را بیش از پیش فراهم نماید.
وی جامعه‌المصطفی را از مهم‌ترین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: علی رغم وجود کمبودها و مشکلات در المصطفی، امروز این تفکر و گفتمان در دنیا شناخته شده است و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های جهان در ایران همایش و کنفرانس برگزار می‌کنند.
عباسی به اثربخشی فعالیت های المصطفی اشاره کرد و یادآور شد: مؤلفه‌های فرهنگ تمدن‌سازی، که در این محیط علمی آموزش داده می‌شود، باید مد نظر کارگزاران علمی قرار گیرد؛ ساختن تمدن، نیازمند جهان‌شناسی و انسان‌شناسی است. تمدنی که نتواند جهان‌بینی جامعی را به منظور پاسخ‌گویی به پرسش‌های ذهنی بشر ارائه دهد، نمی‌تواند شکل بگیرد و استمرار یابد.
وی تشویق به علم و علم‌اندوزی و رفتن به سراغ کشف رازهای هستی را از دیگر ملزومات اندیشه تمدن‌ساز دانست و اذعان داشت: فرهنگ اسلامی بیشترین تأکید را بر شناخت هستی و علم و علم‌آموزی دارد که سنگ بنای تمدن پویا و پایدار برشمرده می‌شود.
رئیس جامعه‌المصطفی افزود: فرهنگی که انسان را به کار و تلاش و مجاهدت دعوت می‌کند، می‌تواند چاره‌ساز باشد. حضور فعالانه، مسئولانه و متعهدانه در اجتماع، از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که دانش‌آموختگان المصطفی باید بدان توجه داشته باشند.
وی بر حضور اجتماعی مؤثر، نقش‌آفرین و تأثیرگذار تأکید نمود و اذعان داشت: روحیه عزت‌خواهی، عزت‌طلبی، مناعت و خودباوری، از ملزومات قوم تمدن‌ساز است.
عباسی روحیه مقاومت، ایستادگی، صبر و تسلیم نشدن در برابر مشکلات را از دیگر ملزومات قوم تمدن‌ساز دانست و اذعان داشت: کسانی که صبر و استقامت در مسیر الی‌الله در پیش بگیرند، مورد حمایت فرشتگان الهی قرار خواهند گرفت.
وی بر آراستگی به معنویت و اخلاق تأکید نمود و ابراز داشت: اگر اخلاق و معنویت در وجود انسان نباشد، علم به تنهایی کفایت نخواهد کرد. احساس تعهد، برخورداری از روحیه مقاومت، ایستادگی و تحمل سختی‌ها و قناعت، لازمه حضور موفق و تأثیرگذار در صحنه‌های مختلف اجتماعی است.
رئیس جامعه‌المصطفی روحیه وحدت و تقریب با پیروان مذاهب اسلامی را مهم برشمرد و تصریح کرد: دانش‌آموخته المصطفی باید حامل گفتمان والای اسلامی و مروج روحیه وحدت‌آفرین باشد.
عباسی تأکید کرد: دانش‌آموختگان باید همواره ضمن توجه به ارتقا و رشد علمی، به مؤلفه‌های بالندگی معرفتی بیش از پیش توجه داشته باشند.

انتهای پیام 

captcha