روز آخر پیروزی انقلاب ما، حاکم شدن اسلام بر تمام دنیاست
کد خبر: 3788704
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲
آیت الله علم الهدی:

روز آخر پیروزی انقلاب ما، حاکم شدن اسلام بر تمام دنیاست

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه مشهد گفت: روز آخر پیروزی انقلاب ما آن روزی است که اسلام بر تمام دنیا حاکم شود ودر آن روز از جریان استکبار حتی اثر تاریخی هم باقی نماند، تا آنجا باید جلو رویم.

آیت‌الله علم ‌الهدی: روز آخر پیروزی انقلاب ما، حاکم شدن اسلام بر تمام دنیاستبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تبریک دهه مبارکه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مقدس اسلامی و روز نیروی هوایی، اظهار کرد: حماسه‌آفرینی‌های نیروی هوایی نقطه آخرین و آخرین جرقه پیروزی انقلاب را به وجود آورد.
 
وی افزود: دهه فجر امسال و سالگرد پیروزی انقلاب از یک خصوصیت فوق العاده‌تری برخوردار است و اینکه این چهلمین فجر انقلاب بوده و عدد 40 عدد کمال است. در مورد دستاوردهای 40 ساله انقلاب رسانه ملی و جریان‌های مختلف فرهنگی کشور به طور مرتب بحث دارند.
 
علم الهدی با بیان اینکه بیشتر مسائلی که به عنوان دستاورد 40 ساله انقلاب مطرح می‌شود، دستاورد انقلاب نیست، عنوان کرد: این موارد دستاورد نظام جمهوری اسلامی است. اصل انقلاب با هدف دیگری به وجود آمد و تشکیل شد و ادامه دارد. انقلاب تمام نشده و به پیروزی نرسیده که بگوییم چهلمین سال پیروزی انقلاب، اینکه چهلمین سال پیروزی انقلاب می‌گوییم یعنی در سال 1357 یک اهرم به دست انقلاب افتاد و آن وجود یک نظام حکومتی بود که انقلاب با این اهرم سرعت خود را چند برابر و جهان‌شمول نمود، انقلاب با سرعت حرکت کرد و با اهرم نظام مقدس جمهوری اسلامی فراگیر جهانی شد.
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: آنچه به عنوان توسعه و رشد علمی، فناوری و پیشرفت اقتصادی و زندگی مردم به عنوان دستاورد در این 40 سال بیان می‌شود، دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و دستاورد انقلاب چیز دیگری است. در اصل دستاورد انقلاب این است که اسلام و دین یک زندانی در زندان و حبس‌کرده حسینیه و مسجد بود، اسلام در حسینیه‌ها و مسجدها زندانی شده بود، انقلاب ما اسلام را از زندان حسینیه و مسجد بیرون آورد به عنوان برهم زننده معادلات بین المللی استکباری در دنیا حاکم کرد و امروز همه معادلات پیش‌ساخته استکبار در مقابل اقتدار اسلام و انقلاب در هم فروریخته است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: وضعیت مسلمانان در منطقه و دنیای امروز در دنیای اسلام چه بود؟ آمرکایی‌ها و غربی‌ها یک سگ گیرنده و گزنده‌ای به نام اسرائیل را در منطقه بسته بودند، همه از او می‌ترسیدند، به عنوان قدرت منحصر به فرد منطقه حساب می‌کردند و به هر طرف که حمله می‌کرد، قدرت اعتراض نداشتند، از اخم و تشر او می‌ترسیدند، وضعیت این بود. فلسطین نیز مفهومی جز عناصری از زندگی آواره شده، بدبخت، مفلوک، بیچاره ودر به در نداشت. امروز فلسطین کجای دنیا و در کجای قدرت است و اسرائیل در چه وضعی به سر می‌برد؟
 
وی اضافه کرد: امروز اسرائیل در انحصار اقتدار بزرگ جریان مقاومت و انقلاب اسلامی ما آخرین نفس خود را می‌کشد که مقام معظم رهبری به رئیس اسرائیل گفتند که 25 سال دیگر را درک نخواهید کرد. این دستاورد انقلاب است. مردمی که در روستاهای آن روز حتی در پیشرفته‌ترین و برخوردارترین روستاها که روستاهای شمال بود، برق و آب نداشتند، از رودخانه آب آلوده را به عنوان آشامیدنی استفاده می‌کردند، این وضعیت روستاها بود اما امروز در کشور یک روستایی که 20 خانوار جمعیت داشته باشد، بدون برق وجود ندارد، این محصول نظام جمهوری اسلامی و دستاورد نظام است، دستاورد انقلاب این نبود.
 
علم الهدی گفت: زنی که روز 10 دی در میدان سوم اسفند آن روز خود و بچه‌اش زیر زنجیر تانک رفتند، به او نگفتند که از خانه زیر زنجیر تانک برو برای اینکه روستاها آباد شود و فناوری و صنعت توسعه پیدا کند، گفتند برای توسعه اسلام برو، برای قدرت بخشیدن اسلام و دین زیر تانک برو و رفت. از ابتدا انقلاب برای این بود و اکنون وسط راه هستیم. روز آخر پیروزی انقلاب ما آن روزی است که اسلام بر تمام دنیا حاکم شود ودر  آن روز از جریان استکبار حتی اثر تاریخی هم باقی نماند، تا آنجا باید جلو رویم اما متاسفانه عده‌ای در کشور ما این واقعیت را درک نکردند که آخر انقلاب کجاست و خسته شده‌اند.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه بعد از 40 سال انقلاب ما در کنار پیشرفت‌ها و تجربه‌هایی که داریم، عبرتی هم داریم و این است که در این 40 سال سه دسته از افراد را داشتیم، تصریح کرد: یک دسته که از اول انقلابی بودند، پای آن سفت و محکم و با همه قدرت ایستادند و آن‌ها شهدا، خانواده شهدا، رزمندگانی که هنوز رزمندگی را تا دفاع حرم ادامه می‌دهند و مقام ولایت، رهبری، وابستگان و ذوب‌شدگان در جریان ولایت که پای انقلاب ایستادند، هستند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: کنار آن‌ها نیز عده‌ای افراد خسته از انقلاب در بین راه داشتیم که از قطار انقلاب پیاده شدند و ریزش پیدا کردند و نتوانستند تا آخر مسیر را ادامه دهند. عده‌ای هم داشتیم که صدیقه اطهر از این افراد تعبیر می‌کند، در حالی که علی(ع) مبارزه می‌کرد و می‌جنگید شما مشغول زندگی خود بودید، به رفاه و پول درآوردن فکر می‌کردید، به خورد و خوراک و شکم سربند بودید، امنیت هم داشتید و دنبال فرصت می‌گشتید که ما را کنار بگذارید و قدرت را به دست بگیرید، یک عده هم اینگونه بودند.
 
وی با بیان اینکه مهم این است که ما در 40 سالگی انقلاب جریان‌ها را بشناسیم، عنوان کرد: بعد از 40 سال انقلاب آنکه پای اصول انقلاب ایستاده و کاملا مقاوم است، کیست؟ انقلاب بعد از 40 سال چنین نیرویی می‌خواهد که از انقلاب و از دشمنی‌های آمریکا و استکبار خسته نشود و نگوید که برویم با آن‌ها بسازیم تا مشکل خود را حل کنیم، اینگونه فکر نکندکه اگر با آن‌ها ساختید بهتر از آن زمانی نیست که کشور را اداره می‌کردند. در دوران حکومت پهلوی کارشناس انگلیسی یا آمریکایی کشور را اداره می‌کرد و وضعیت کشور آنگونه بود.
 
علم الهدی ادامه داد: افراد ناآگاهی که می‌گویند همانگونه که ما مربی ورزشی از خارج از کشور می‌آوریم، مدیر هم از خارج وارد کنیم، باید 40 سال قبل را ببینند، تمام مدیران 50 سال حکومت پهلوی کارشناس انگلیسی یا آمریکایی بودند، 40 هزار مستشار آمریکایی فقط در ارتش نبودند در تمام وزارتخانه‌ها چند مستشار آمریکایی وجود داشت. مملکت را به دست آمریکایی‌های سپرده بودند که آن را اداره کنند و خودشان نیز به دنبال عیاشی، خوشگذارنی، هرزگی و نابه‌کاری بودند تا پول جمع کنند. 50 سال اینگونه حکومت کردند.
 
امام جمعه مشهد بیان کرد: اگر کارشناس و مدیر خارجی مثل مربی ورزش خارجی مناسب است، چرا این 50 سال انقدر بدبخت بودیم؟ تمام جاده‌های کشور، جاده‌های بین شهری بود و روستاها جاده نداشتند، 37 درصد روستایی‌ها دچار سوءتغذیه بودند، 85 یا 100 ردرصد کارخانجات دارویی واردکننده دارو از خارج بودند و به واردات اتکا داشتند، در تمام کشور یک پتروشیمی و آن هم دست ژاپنی‌ها بود و ما اصلا صنعت پتروشیمی نداشتیم، در صنایع غذایی 70 درصد وابسته به خارج بودند، در مصالح ساختمانی غیر از خاک، آجر و سیمان که متعلق به داخل بود، 75 درصد مصالح و وسایل ساختمان از خارج می‌آمد. این نتیجه مدیر خارجی است.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: این موارد تجربه و عبرت برای امروز ما است. نباید برخی مسئولان چشم خود را به دروازه غرب بدوزند و سعی کنند که ما با آن‌ها بسازیم تا مشکلات ما حل شود. این مشکلات در مسائل اقتصادی، گرانی و تورم به دلیل همین اشتباه در عرصه مدیریت‌ها است. 
 
وی تصریح کرد: در این مملکت از آن وضعیت جوانان ما وارد عرصه شدند، امروز در مسائل فضایی با تاسیس موشک نقطه‌زن ما یازدهمین کشور در صنعت فضایی دنیا و در پرتاب ماهواره هفتمین کشور در کشورهای دنیا هستیم که این موارد با قدرت جوانان، عقل، درایت و ابتکار آن‌ها است. خودمان و جوانانمان فناوری هسته‌ای را بدون اعتنا به هیچ ابرقدرتی تولید کردیم. چرا اقتصاد را به دست آن‌ها ندهیم؟ چرا اقتصاد مقاومتی را پشت سر بندازیم و با ساخت و پاخت با اروپا و آمریکا مشکلات معیشتی خود را حل کنیم؟
 
انتهای پیام
captcha