فعالان قرآنی بوشهر تجلیل شدند
کد خبر: 3788708
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

فعالان قرآنی بوشهر تجلیل شدند

کانون خبرنگاران نبأ ــ منتخبین جشنواره قرآنی گل‌های فاطمی و فعالان قرآنی با حضور مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور از سوی کمیته قرآن ستاد دهه فجر تجلیل شدند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ طی آئینی منتخبین جشنواره قرآنی گل‌های فاطمی و فعالان قرآنی با حضور مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از سوی کمیته قرآن ستاد دهه فجر در مجتمع فرهنگی 9 دی منطقه 1 بندر بوشهر تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا سروستانی، عضو شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در آئین اختتامیه جشنواره قرآنی گل‌های فاطمی و مراسم تکریم از فعالان قرآنی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در عرصه فعالیت‌های قرآنی است، اظهار کرد: تجلیل از پیشکسوتان قرآنی استان و دستگاه‌های اجرایی و مراکز قرآنی و همچنین اختتامیه جشنواره قرآنی فجر فاطمی که برای دومین سال به صورت کتبی و شفاهی در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی و حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود، از اهداف مهم برگزاری این مراسم است. 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر به نقش به سزای آن حضرت در دفاع از حریم امامت، ولایت و همچنین نقش پررنگ آن حضرت در رسالت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) پرداخت. 

3 رکن اصلی پیروزی انقلاب ایران

حجت‌الاسلام سروستانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خدا محوری، رهبری الهی و مردم را به‌عنوان 3 رکن اصلی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی عنوان کرد. 

کتابچه‌ دستاورد 40 ساله فعالیت‌های قرآنی در بوشهر رونمایی شد

گفتنی است، در این مراسم از دستاوردهای فعالیت‌های قرآنی چهل ساله استان بوشهر که در قالب کتابچه‌ای که با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندر بوشهر تهیه و تنظیم شده بود، رونمایی شد.

در ادامه این مراسم از منتخبین جشنواره قرآنی گل‌های فاطمی که در دهه فجر در رشته‌های حفظ قرآن کریم، نقاشی و خوشنویسی ویژه پیش دبستانی تا متوسطه در دو منطقه شهر بوشهر و روستاهای بخش مرکزی به محوریت چاهکوتاه برگزار شده بود و معلمین برتر تشکل‎های قرآنی مردمی استان، مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی برتر استان و همچنین نمایندگان فعالان قرآنی دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته قرآنی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی تجلیل به عمل آمد.

مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور با تاکید بر اینکه در راستای ترویج فرهنگ قرآنی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود، اظهار کرد:  تبیین نقش فرهنگ قرآن کریم در سعادتمندی جامعه بشری بسیار مهم است و قرآن کریم فقط برای تبرک نازل نشده و تأمل، تفکر و تدبر در آیات قرآن راهگشای بسیاری از مشکلات است و ترویج سبک زندگی قرآنی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک فراوانی می‌کند. 

آموزش قرآن به فرزندان یکی از وظایف تربیتی والدین

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در پایان تصریح کرد: در روابط اجتماعی بر اساس دستور قرآن کریم عمل کنیم و یکی از وظایف تربیتی والدین نسبت به فرزندان آموزش قرآن کریم است. 

سیده فردوس رضوی

انتهای پیام 

captcha