«بقیةالنبوة» لقبی که امیرالمؤمنین(ع) به زهرای اطهر(س) اختصاص داد
کد خبر: 3788731
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷
صابری اراکی:

«بقیةالنبوة» لقبی که امیرالمؤمنین(ع) به زهرای اطهر(س) اختصاص داد

گروه معارف - عضو جامعه مبلغان کشور گفت: امیرالمومنین(ع) همیشه به نحوی حضرت زهرا(س) را صدا می‌زدند که تاریخ این بانوی بزرگ را بشناسد، درست است که بی‌بی دو عالم القاب متعددی دارند ولی مشاهده می‌کنیم که امیرالمومنین(ع) حضرت فاطمه(س) را با عبارت «یا بقیةالنبوة» صدا می‌زدند.

حجت‌الاسلام شیخ ابوالفضل صابری اراکی، عضو جامعه مبلغان کشور و خطیب برجسته کشوری در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) گفت: امیرالمومنین(ع) همیشه به نحوی حضرت زهرا(س) را صدا می‌زدند که تاریخ این بانوی بزرگ را بشناسد، درست است که بی‌بی دو عالم القاب متعددی دارند ولی مشاهده می‌کنیم که امیرالمومنین(ع) حضرت فاطمه(س) را با عبارت «یا بقیةالنبوة» صدا می‌زدند.
وی افزود: حضرت علی(ع) نمی‌فرمود یا بقیةالنبی یعنی ای دختری که از پدرت باقی مانده‌ای، نه! می‌فرمود: یا بقیةالنبوة؛ یعنی ای بانویی که کل نبوت 123 هزار و 999 پیغمبر در نبوت پدرت محمدمصطفی(ص) خلاصه شد و تو باعث شدی که طومار 124 هزار پیغمبر با نام تو ای فاطمه طاهره باقی بماند.

صدیقه طاهره(س) خلاصه همه خوبی‌های عالم
خطیب دربار حسینی(ع) با تاکید بر اینکه در تعریف و تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) احادیث مختلفی وارد شده است، تصریح کرد: وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) در تبیین و تعریف شخصیت صدیقه طاهره، در کوتاه‌ترین کلام اما در عین‌‌حال با بالاترین دلالت معنا را بیان می‌فرماید و آن عبارت این است؛ ‌‌«لَوْ كانَ الْحُسْنُ شخصاً لَكانَتْ هی فاطِمَةَ؛ اگر همه خوبی‌ها و فضائل عالم در یک شخص جمع بشود، آن شخص فاطمه(س) است» صدیقه طاهره(س) خلاصه همه خوبی‌های عالم است.
صابری اراکی بیان کرد: در زمان جاهلیت دختر را می‌کشتند، در این روزگار پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) دست فاطمه‌اش را می‌بوسید لذا حقوق بشر یعنی این عمل زیبای رسو‌ل‌الله، نه حقوق بشری که دنیای غرب از آن دم می‌زند. در زمانی که دختران به جرم دختر بودن کشته می‌شدند، پیامبر(ص) خم می‌شد دستان فاطمه‌اش را می‌بوسید.

عظمت حضرت زهرا(س)
وی گفت: در تاریخ زندگانی حضرت زهرا(س) ملاحظه کنید آیه‌ای نازل شد که اگر می‌خواهید پیامبر را صدا بزنید حق ندارید اسم حضرت را بر زبان جاری کنید و باید با عباراتی نظیر رسول‌الله ایشان را صدا بزنید. بعد از ابلاغ این آیه شریفه رسول‌الله به منزل وارد شدند و حضرت زهرا(س) از جا برخاست و عرض کرد؛ السلام علیک یا رسول‌الله؛ در این هنگام پیامبر(ص) فرمود: فاطمه جان این آیه مختص کسانی است که قصد جسارت به من دارند لذا تو مرا بابا صدا بزن که این رویداد هم گواه دیگری بر عظمت وجود نازنین حضرت صدیقه کبری(س) است.
عضو جامعه مبلغان کشور در انتها تاکید کرد: لذا بی‌جهت نبود که حضرت زهرا(س) در میان در و دیوار اولین کسی را که مورد خطاب قرار دادند، پدرش بود و فرمود: ابتا یا رسول‌الله ملاجظه کن با دخترت و پاره تنت چه کردند.
انتهای پیام

captcha