مجموعه رباعیات شعرای لرستان با عنوان «چهل چراغ» رونمایی شد
کد خبر: 3788746
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
در خرم‌آباد؛

مجموعه رباعیات شعرای لرستان با عنوان «چهل چراغ» رونمایی شد

گروه فرهنگی ـ جمعه، نوزدهم بهمن از مجموعه رباعیات شعرای لرستان و کشور با عنوان «چهل چراغ» در خرم‌آباد رونمایی شد.

مجموعه رباعیات شعرای لرستان با عنوان «چهل چراغ» رونمایی شدبه گزارش ایکنا از لرستان، عصر جمعه، نوزدهم بهمن، در همایش استانی شعر «چهل چراغ» که به‌ همت انجمن قلم ایران و با همکاری قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج)، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان به‌منظور پاسداشت شعر انقلابی و قدردانی از صاحبان قلم و اندیشۀ متعهد، با حضور و شعرخوانی چهل نفر از شعرای پیشکسوت استان لرستان در خرم‌آباد برگزار شد، از مجموعه رباعیات شعرای لرستان و کشور با عنوان «چهل چراغ» رونمایی شد.

کتاب چهل چراغ را نشر پراکنده، در شمارگان هزار نسخه و به کوشش احمد کنجوری و محمدتقی عزیزیان و ویرایش علی نوری، منتشر کرده است. خوشنویسی اشعار این کتاب را مرتضی یوسفیان، انجام داده است.
در این همایش محمدتقی عزیزیان، رِئیس انجمن قلم ایران شعبه لرستان و دبیر همایش، به تشریح روند شکل‌گیری برنامه پرداخت و اهتمام ادارات و نهادهایی را در این زمینه خواستار شد که ماهیت فرهنگی دارند و رسالت آن‌ها در قالب فعالیت‌های هنری و حمایت از هنرمندان انقلاب معنا پیدا می کند.
وی با اشاره به حرکت سریع و پیشرفت کشور در حوزۀ فرهنگ و تولیدات هنری و تألیف کتب متعدد و ظهور چهره‌های شاخص در این عرصه، پیشرفت، تداوم و تعالی شعر استان را مستلزم همدلی ادارات و اهتمام شعرا دانست و از کم‌کاری برخی از دستگاه‌های استان در این زمینه، انتقاد کرد.
در ادامه شعرای انقلابی پیشکسوت و جوان استان به قرائت آثارشان پرداختند. شعرایی نظیر حشمت‌الله خالقی، مرتضی خدایگان، احمد کنجوری، عباس آتشی، محمدجواد قیاسی، محمدعلی ساکی، طاهره خورشیدوند، مرضیه شهیدی، عفت نظری، فرزانه حسینی، مهدی کیانی، مهدی آسترکی، علی‌محمد زیدوندی، مهتاب خاکیان، اکرم موسوی، علی خدادادی(بیداد)، علی‌حسین عزیزی، آفرین پنهانی، علی‌رضا حکیم، اکبر رشنو، علی‌رضا کرمی، فرشته حسن‌زاده، روح‌الله سیف، سیدعلی موسوی، چنگیز رحمتی، بهناز وفایی، جمشید حاتم‌زاده، حسین آزادبخت، اسدالله آزادبخت، بهروز پیری و... سروده های خود را در محورها و موضوعات: انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم، شعر آیینی، حماسۀ یمن، فتنۀ 88 و ... ارائه کردند.

انتهای پیام

captcha