دنیا امروز نیازمند نگاه زهرایی است
کد خبر: 3788785
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دنیا امروز نیازمند نگاه زهرایی است

گروه حوزه های علمیه – معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دنیای امروز بیش از هر زمانی نیازمند نگاه پاک زهرایی و علوی است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی المصطفی مشهد، فرشته روح افزا طی سخنانی در کنگره «بانوان بافضیلت» با محوریت سیره شهیده بنت الهدی صدر در مدرسه علمیه حضرت نرجس (ع) مشهد مقدس اظهار کرد: در ایام سوگواری حضرت زهرا(س) هستیم و غم خانه علی علیه السلام عالم گیر است، از طرفی نتیجه دعاها و جهادها و رشادت های حضرت منجر شد در آخرالزمان انقلاب اسلامی شکل گیرد که این پرچم به صاحب اصلی آن داده شود.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: چیزی که در حال حاضر در جامعه همه را رنج می دهد، این جوّ نامطلوب فضای مجازی است. آسمان و زمین و ملائک همه چیز در جهت صحیح قدم برمی دارد و آنکه طاغی ست، انسان است.
پژوهشگر برجسته حوزه زنان و خانواده ادامه داد: چگونه می شود که آنکه طاغی است در جهت عکس کائنات و ائمه و خداوند راحت کار خودش را می کند؟! چرا آن که کوچکتر و باطل است و جائزالحق نیست کار به جلو می برد و آن که هست احساس پوچ بودن دارد؟! چرا ما نمی توانیم از این همه پتانسیل مثبت خود، خدا، ائمه اطهار(ع) و وجود مقدس پربرکت حضرت زهرا(علیهاالسلام) و علت خلقت استفاده کنیم و بتوانیم به آن نقطه برسانیم! روزگاری در صحرای محشر حضور پیدا می کنند و در روایت داریم وقتی ورود پیدا می کند مثل افراد را دانه برمی چینند. چه کنیم که جزء دانه ها باشیم؟ در این فرصت تنگ چند روز دنیا چه کنیم؟ دنیا نیازمند نگاه زهرایی است.

 روح افزا بیان کرد: گرفتاری انسان هایی که در منجلاب های گناه دست و پا می زنند و نادانی و نافهمی شان ما را عذاب می دهد نیازمند نگاه پاک زهرایی است. اگر در حوزه ها، ما حضرت زهرا(س) را معرفی نکنیم چه کسی می خواهد معرفی کند؟! چرا آثار طلاق در بچه های خوب بالا رفته؟ کثیف ترین کثیف ها را در فضای مجازی معرفی می کنند اما چقدر بنت الهدی را معرفی کردیم؟! یا بانو طاهایی و خانم دباغ و... حضرت امام به عروسشان فرمودند: روز قیامت از تو سوال می شود رئیس حوزه بودی، طلبه بودی، چکار کردی برای حضرت زهرا علیهاالسلام؟
استاد حوزه و دانشگاه گفت: قبل از پل صراط این سؤال ها را داریم یعنی نمی پرسند مزد رسالت چه شد؟ روزش همین روز است، جایش همین جاهاست؛ با محوریت خود ایشان، با کتاب، شعر، مقاله که همه درباره حضرت باشد. اما هنوز داریم حججی می دهیم، هنوز خون ها می جوشد. سؤال از من و شماست، آن ها که مسیر خودشان را می روند آن ها نیازی به ما ندارند. زن مسلمان الگوست برای دختر امروز، گرفتار بی دینی شده ایم. چه شده که شیاطین از خانه ها بیرون نمی روند. هنوز مادرانی هستند که شهید پرورند، هنوز بچه هایی هستند که آرزوی شهادت می کنند، البته توبه هم هست اما سخت تر است.
معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: زن و قرآن هر دو انسان ساز است. همین اندازه که نفست را پاک نگه می داری نور را زیاد می کنی. شهیدی در خواب دخترش آمد و گفت این قدر نگو کنیز حضرت زهرا شوم. همجوار هم می پذیرد پس همجواری بخواه. چطور به جای دوری از نامحرم سفره هایمان یکی شده، کلاممان یکی شده است. از ما می پرسند چرا علی و فاطمه را معرفی نکردید؟ محال است سؤال نشود. 19 میلیون جوان در انتظار ازدواج داریم که شغل ندارند. زمینه های فساد را خودمان هم کمک کردیم فراهم شود.
انتهای پیام 

captcha