ثبت ۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در اردبیل
کد خبر: 3788891
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

ثبت ۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در اردبیل

گروه اجتماعی- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در سالجاری ۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

ثبت ۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در اردبیلهاشم مظفری، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل، در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب اسلامی در اردبیل در گفتگو با خبرنگار ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: نمایشگاه دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی که به مناسبت دهه فجر دایر شده فرصتی را فراهم کرده تا تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های خدمات‌رسان گوشه‌هایی از فعالیت خود را در معرض دید قرار دهند که ما نیز به عنوان یک دستگاه پشتیبانی کننده که منابع مالی و خزانه در اختیار ماست حمایت‌ها و همراهی‌های خود را نشان دهیم.
وی خاطرنشان کرد: ما در اجرای طرح‌ها نسبت به تامین منابع مالی از دو محل فروش نفت و گاز به صورت ملی و درآمد‌های مالیاتی اقدام می‌کنیم به طوری که میزان درآمد استان از محل مالیات ۴۲۰ میلیارد تومان بوده، ولی بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این استان سرمایه‌گذاری انجام شده است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در کنار منابع حاصل از مالیات ما برای احداث پروژه‌های مختلف سعی می‌کنیم از منابع نفت و گاز و تخصیص اعتبارات ملی نظیر توازن و ماده ۱۰ و ۱۲ اقدام کنیم تا دستگاه‌های مختلف با بهره‌مندی از این منابع بتوانند طرح‌ها و پروژه‌های خود را عملیاتی کنند.
مظفری با بیان اینکه در این استان و در تامین منابع مالی ظرفیت‌ها محدود بوده و امکان جذب گسترده و متنوع منابع وجود ندارد، افزود: ما در حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل مسیری که آن‌ها طی می‌کنند نسبت به راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان اقدام کردیم به طوری که در این مرکز تمام تلاش و برنامه‌ریزی‌ها بر این است تا فرآیند استعلام‌ها و صدور مجوز‌ها طولانی نباشد و با توجه به حضور نمایندگان تام‌الاختیار ادارات صدور مجوز‌ها را در کمترین زمان انجام دهیم.
وی تصریح کرد: از زمانی که مرکز خدمات سرمایه‌گذاری فعالیت خود را آغاز کرده فرآیند‌ها به صورت مکانیز و در قالب یک سامانه بدون نیاز به فرآیند پیچیده اداری انجام می‌شود و ما سعی می‌کنیم در کوتاهترین فاصله زمانی صدور مجوز را برای سرمایه‌گذاران شاهد باشیم.
نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اردبیل بیان کرد: در سه هفته گذشته یک سرمایه‌گذار خارجی با سرمایه ۲ میلیون دلار برای حضور در این استان اعلام آمادگی کرده و ما در روز‌های آینده شاهد حضور یک سرمایه‌گذار روسی خواهیم بود که علاقمند است به ارزش ۴ میلیون دلار در استان اردبیل سرمایه‌گذاری کند که با احتساب این شرایط رقم سرمایه‌گذاری خارجی به ثبت رسیده در این استان در سالجاری ۶ میلیون دلار خواهد بود.
مظفری به سرمایه‌گذاران خارجی نسبت به تضمین سرمایه‌گذاری در کشورمان قول مساعد داد؛ تا در کنار سرمایه‌گذاری‌های داخلی بستر امن و راحتی برای فعالیت‌های اقتصادی آن‌ها مهیا شود.
وی در مورد آخرین وضعیت خزانه و پرداختی کارکنان در این استان اضافه کرد: تاکنون تمام پرداختی‌های پرسنل و جذب اعتبارات جاری انجام شده و در دو ماه پایانی سال نیز هیچ مشکلی از بابت پرداخت حقوق و عیدی کارکنان وجود ندارد.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت اسناد خزانه و تامین مبالغ اسناد سررسید شده اظهار کرد: سررسید بخشی از این اسناد در سالجاری و برخی نیز در سال آینده است که ما به صاحبان اسناد قول می‌دهیم تا به موقع منابع مالی آن‌ها را تامین کنیم.
مظفری به برخی از اقدامات شاخص این اداره کل از سال ۷۲ اشاره کرد و گفت: استقرار خزانه استان در سال‌های اخیر و منفک شدن از استان آذربایجان شرقی، مکانیزه کردن تمام حسا‌ب‌های دولتی، انتزاع و تفکیک بخش مالیاتی با خزانه و راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری از جمله این فعالیت‌های برجسته اداره کل امور اقتصادی و دارایی بوده است.
وی به پرداخت همزمان حقوق کارکنان و حرکت‌های بدون تبعیض در این حوزه اشاره کرد و افزود: ما هیچگونه دخالتی در واگذاری شرکت‌های دولتی در استان اردبیل نداریم و این کار توسط سازمان خصوصی‌سازی و در یک فرایند مشخص انجام می‌شود.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل همچنین به استفاده و بهره‌گیری از ۳۵ نرم‌افزار جدید اشاره کرد و گفت: ما سعی داریم از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های مناسب برای تسهیل امور حوزه اقتصادی و دارایی استفاده کرده و تا حد امکان کار‌های دستی و فرآیند سنتی را کاهش داده و به فناوری‌های جدید مجهز شویم.
انتهای پیام

captcha