شرکت در راهپیمایی 22 بهمن؛ یکی از مصادیق حمایت از انقلاب اسلامی
کد خبر: 3788941
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

شرکت در راهپیمایی 22 بهمن؛ یکی از مصادیق حمایت از انقلاب اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در گیلان به شکسته شدن ابهت قدرت‌های سلطه‌گر با وقوع انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شرکت در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن یکی از مصادیق حمایت از انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان شامگاه گذشته، 20 بهمن ماه در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در مهدیه رشت برگزار شد، با اشاره به استحاله جامعه اسلامی از حیث فرهنگ، معارف و سیاست از نگاه فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: خطبه حضرت زهرا(س) بیانگر بسیاری از رخدادها و حوادث قبل، حین و پس از رحلت پیامبر(ص) است.

وی عافیت طلبی، رفاه طلبی و راحت زیستن را از جمله عوامل استحاله جامعه اسلامی از نگاه فاطمه زهرا(س) دانست و افزود: انبیای الهی در طول تاریخ شاهد عوامل مذکور در میان مردم بودند. در دوران معاصر نیز عافیت طلبی و رفاه طلبی مهمترین عوامل استحاله جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

امام جمعه رشت سکوت خواص جامعه را ششمین عامل استحاله جامعه اسلامی برشمرد و بیان کرد: در شرایطی که نیاز است خواص به فریاد دردمندان برسند و جامعه را از برهه سقوط به صعود بکشانند، سکوت می‌کنند.

وی به تعیین جانشینی حضرت علی(ع) در غدیر خم توسط پیامبر(ص) از طرف خداوند اشاره کرد و گفت: عده‌ای جانشینی امام علی(ع) را پذیرفتند، اما زمانی که تغییر در جامعه اسلامی ایجاد شد، جانشینی ایشان را رد کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه بعضی از خواص در انقلاب اسلامی طعمه دشمنان شدند و ولایت مطلقه فقیه را زیر سئوال بردند، خاطرنشان کرد: خروج از حاکمیت را کسانی بیان کردند که از سال 42 همراه امام(ره) بودند.

آیت‌الله فلاحتی یادآور شد: در انقلاب اسلامی برخی از خواص از سال 42 همراه امام(ره) و مقام معظم رهبری بودند، اما در شرایط بحرانی از حمایت خود دست برداشتند و سکوت کردند. سکوت خواص مانند کسانی است که راضی به فساد و تبهکاری در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه در فتنه سال 88 بسیاری از خواص مردود شدند، تصریح کرد: آنها که از گفتمان امام(ره) سخن می‌گفتند نه تنها هنوز فتنه را محکوم نکردند، بلکه فتنه‌گران را از عوامل انقلاب می‌دانند.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه بخشی از ریزش‌ها در انقلاب اسلامی از یاران امام(ره) آغاز شد، بیان کرد: ریزش‌ها در توده‌های مردم مشهود نیست، اما در خواص جامعه ملموس است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، فتنه سال 88 را خطرناک‌تر از جنگ هشت ساله دانست و اضافه کرد: سال‌ها دشمن برای فتنه سال 88 تدارک دیده بود، اما هنوز عده‌ای نمی‌خواهند حتی یک جمله علیه فتنه‌گران بیان کنند.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فتنه باید واکاوی شود اشاره کرد و گفت: کسانی که در مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی جامعه قرار دارند و با فتنه همراهی می‌کنند، هم‌آوا و هم مسیر با فتنه‌گران هستند و باید رد صلاحیت شوند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به عوامل سکوت خواص در مقابل فتنه‌گران، خاطرنشان کرد: روشن نبودن فتنه نخستین عامل سکوت خواص محسوب می‌شود، زیرا در دشمن فضای غبارآلود آنان را که همراه انقلاب بودند، بزک می‌کند و به میدان می‌آورد.

امام جمعه رشت یادآور شد: امروز از دشمنان انقلاب اسلامی هراسی نداریم، اما فتنه‌گران با دو چهره به میدان می‌آیند و در این مرحله انسان باید با دو بال بصیرت و قرار گرفتن در کنار انسان‌هایی که پاک زندگی می‌کنند، فتنه را بشناسد.

وی وجود آقازاده‌ها را دومین دلیل سکوت خواص دانست و اظهار کرد: در انقلاب اسلامی بسیاری از شخصیت‌های انقلابی به خاطر فرزندان و خویشان خود به تباهی رسیدند. در تاریخ اسلام نیز آقازاده‌ها نقش اساسی در تخریب چهره‌ها داشتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به گلایه مقام معظم رهبری از ثروت‌اندوزی عده‌ای از خواص اشاره کرد و افزود: منفعت طلبی انسان را وارونه می‌کند لذا تمام آحاد جامعه اسلامی باید در خود بازنگری داشته باشیم تا ابزاری برای دشمنان دین خدا نشویم.

وی همچنین به دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: 22 بهمن از ایام‌الله انقلاب اسلامی است و ریشه حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را در کشور خشکاند.

امام جمعه رشت به شکسته شدن ابهت قدرت‌های سلطه‌گر با وقوع انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با افتخار شگفت‌آمیزی به مسیر خود ادامه می‌دهد لذا شرکت در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن یکی از مصادیق حمایت از انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام

captcha