ثبت نام 2000 کاشانی در بزرگ‌ترین رویداد قرآنی
کد خبر: 3788942
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

ثبت نام 2000 کاشانی در بزرگ‌ترین رویداد قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: نزدیک به ۱۵۰۰ نفر در آزمون قرآن و عترت کاشان که بیش از ۶۱ درصد ثبت نام کنندگان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از دانش آموزان کاشان بوده که در کلاس‌های طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم بقاع متبرکه آموزش دیده‌اند.

ثبت نام 2000 کاشانی در بزرگ‌ترین رویداد قرآنی

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام اصغر توسلی اظهار کرد: با توجه به اینکه همه ساله آزمون قرآن و عترت ویژه حافظان قرآن کریم در اسفندماه برگزار و دراین آزمون حافظان قرآن باهم به رقابت می‌پردازند و در پایان چنانچه حد نصاب نمره آزمون را کسب نمایند گواهینامه رسمی به آنان ارائه خواهد شد در سال جاری نیز این آزمون باهمکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه کاشان در مورخ ۹ اسفندماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی در ادامه افزود: حافظانی که در شهرستان کاشان موفق به ثبت نام در این رویداد بزرگ قرآنی شده‌اند ۲۴۵۱ نفر می‌باشند که از این تعداد ۱۴۹۷ نفر از قرآن آموزان شرکت کننده در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم بقاع متبرکه شهرستان و ۴۲۱ نفر توسط موسسه جامعه القرآن کریم کاشان و ۳۰۱ نفر نیز توسط موسسه امیرالمومنین(ع) کاشان و مابقی در موسسات دیگر و یا داوطلب آزاد شرکت کرده‌اند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: این آزمون در رشته‌های حفظ جزء ۳۰ طرح بشارت ۱۴۵۲ و رشته‌های ناس تا زلزال و گروه بعد رشته‌های ناس تا طارق بوده و علاوه بر آن رشته های حفظ جزء اول ، سه جزء اول ، پنج جزء اول، ده جزء اول ، پانزده جزء اول و بیست جزء و حفظ کل قرآن کریم و حفظ سور منتخب ملک و واقعه نیز به عنوان رشته‌های دیگر وجود داشته است.
حجت‌الاسلام توسلی افزود: مسابقات معارفی در این آزمون شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف موضوعی، معارف و احادیث نهج البلاغه، مفاهیم نهج البلاغه، و صحیفه سجادیه بوده و علاوه بر آن رشته سبک زندگی و سیره معصومین(ع)، ترجمه و مفاهیم قرآن و روخوانی قرآن کریم نیز به صورت الکترونیکی در این آزمون برای ثبت نام وجود داشته است. شرکت کنندگان مجاز بودند در یکی از رشته‌های حفظ قرآن و یکی از رشته‌های معارفی شرکت کنند. 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: این آزمون برای دانش آموزان و مقاطع پایین‌تر به صورت شفاهی از مورخ ۱۱ اسفند به بعد و برای سایر شرکت کنندگان نیز به صورت کتبی در ۹ اسفندماه همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود و آزمون رشته‌های الکترونیکی نیز به طور همزمان در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه اول و دوم اسفندماه برگزار می‌شود.
حجت الاسلام  توسلی اضافه کرد: آزمون قرآن و عترت سال جاری با متمرکز نمودن ثبت نام حافظان قرآن کریم به ویژه طرح بشارت ۱۴۵۲در سطح کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha