«آشفتگی» در ادامه «خفگی» است
کد خبر: 3789070
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
فریدون جیرانی:

«آشفتگی» در ادامه «خفگی» است

گروه هنر ــ فریدون جیرانی، کارگردان فیلم سینمایی «آشفتگی» گفت: این فیلم در ادامه «خفگی» است و احنمالاً با بازسازی «دلهره» ساموئل خاچکیان ادامه پیدا خواهد کرد.

«آشفتگی» در ادامه «خفگی» است
به گزارش ایکنا، در حاشیه سی و هفتین جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «آشفتگی» با حضور فریدون جیرانی، کارگردان، بهرام رادان، مهناز افشار و نسیم ادبی، بازیگران، کامیاب امیر عشایری، طراح صحنه و مسعود سلامی، مدیر فیلمبرداری امروز ۲۱ بهمن‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. در ابتدای این جلسه، جیرانی در سخنانی اظهار کرد: این فیلم سینمایی در ادامه «خفگی» است، با این تفاوت که سعی کردم آن را جان‌دارتر جلوی دوربین ببرم. این فیلم سینمایی کاری بسیار سخت در سینماست که نزدیک شدن به آن جسارت می‌خواست و امیدوارم این فیلم خوب از کار در آمده باشد.
وی افزود: در داستان‌های جنایی، همیشه خیر و شر وجود دارد، به همین دلیل سعی کردم چنین چیزی را در این فیلم مد نظر قرار دهم. در ضمن، می‌خواستم این فیلم را قبل از خفگی بسازم، ولی این اتفاق بنا به دلایلی رخ نداد. در عین حال، خوشحالم توانستم در نهایت این اثر را جلوی دوربین ببرم.
این سینماگر تأکید کرد: این فیلم اثری است که در آن طراحی صحنه و لباس، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. در این اثر، زمان خاصی مد نظر نیست، همان‌گونه که مکان کار هم مشخص نشده است. همچنین این فیلم مخاطب خود را در اکران عمومی خواهد داشت، ولی مطمئناً فروش کار‌های گیشه‌پسند را نخواهد داشت.
جیرانی اضافه کرد: در آوردن یک نوآر آمریکایی در سینمای ایران بسیار سخت است، چون ریتم این نوآر‌ها ریتم بسیار تندی دارند، به همین دلیل فیلم را بیشتر شبیه نوآر‌های فرانسوی می‌دانم. مطلب دیگر اینکه دوست دارم به زودی فیلم «دلهره» سامونل خاچکیان را بازسازی کنم.
در ادامه جلسه، مهران احمدی در تماسی تصویری درباره تجربه حضورش در این فیلم گفت: حضور در کار‌های جیرانی قابل توصیف نیست، چون باید همکاری با وی را تجربه کرد تا بتوان به لذت همکاری به این فیلمساز دست یافت.
بهرام رادان، بازیگر این فیلم نیز گفت: من امسال شانس این را داشتم تا با سه فیلم در جشنواره حضور داشته باشم؛ آثاری که بسیار جدی و عمیق هستند. درباره فریدون جیرانی نیز باید بگویم این فیلمساز در هنر هفتم این سرزمین یک برند است که نامش برای دیدن یک کار کفایت می‌کند.
کامیاب امیر عشایری، طراح صحنه «آشفتگی» تصریح کرد: این فیلم فضایی داشت که تا به حال تجربه نکرده بودم، بنابراین سخنان کارگردان به من کمک کرد تا به آنچه می‌خواهم بیشتر نزدیک شوم.
نسیم ادبی، دیگر بازیگر فیلم گفت: حضور در این کار برایم افتخار است. این فیلم سینمایی تمام شاخصه‌های لازم یک اثر سینمایی را دارا است.
مهنار افشار، دیگر بازیگر این اثر سینمایی تأکید کرد: من از حضور در فیلم‌های جیرانی به عنوان یک کلاس درس نام می‌برم که نمی‌شود آن را به سادگی فراموش کرد. این فیلمساز به بازیگر این امکان را می‌دهد تا بهتر و بیشتر دیده شود.
انتهای پیام
captcha