اخذ 7312 سند مالکیت برای موقوفات در یزد
کد خبر: 3789122
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸

اخذ 7312 سند مالکیت برای موقوفات در یزد

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد از اخذ 7 هزار و 312 سند مالکیت برای موقوفات به متراز 1506 هکتار در استان خبر داد و گفت: قبل از انقلاب 3 هکتار از زمین‌ها دارای سند بوده است.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد ظهر امروز، 21 بهمن در همایش استانی «انقلاب اسلامی، وقف و خدمت» اظهار کرد: در حدیثی از امام صادق (ع ) آمده است که مردی از سرزمین قم مردم را به حق دعوت خواهد کرد و قومی گرداگرد او جمع می شوند با صلابت پاره های آهن، بادهای تند حوادث آن ها را نمی لرزاند، از جنگ خسته نمی شوند، اعتماد و توکل شان بر خداست و سرانجام کار از آن پرهیزکاران است.
حجت‌الاسلام زارع‌زاده تصریح کرد: در دوره تاریک و سیاه پهلوی که با نمادهای دینی و مذهبی به شدت مخالف بودند و سعی می‌کردند آن را از بین ببرند و در این زمان علیه وقف نیز اقدام کردند، در صورتی که یکی از پشتوانه‌های دینی مملکت اسلامی مربوط به وقف است.
وی گفت: بازآفرینی حسینیه شاه طهماسب در دستور کار شهری قرار گرفته و بسیاری از موقوفات در حال اصلاح ارضی هستند، نظام جمهوری اسلامی سبب شد تمایل مردم به وقف‌های جدید به حدی باشد که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد قدیمی‌ترین وقف‌نامه را مربوط به 700 سال پیش دانست و اظهار کرد: وقف‌نامه جامع الخیرات توسط سیدرکن الدین و سید شمس الدین ثبت شده است.
وی ادامه داد: تا پیش از انقلاب به طور متوسط سالی 17 مورد وقف جدید در استان ثبت شده و اکنون در 40 ساله انقلاب 2 هزار وقف جدید ثبت شده و همچنین خدماتی در حوزه تثبیت موقوفات انجام شده است.
زارع‌زاده با اشاره به تعداد اسناد مالکیتی که در استان اخذ شده گفت: 7 هزار و 312 سند مالکیت برای موقوفات گرفته شده و متراز این زمین ها 1506 هکتار است که قبل از انقلاب 3 هکتار از زمین‌ها داری سند بوده است.
وی با اشاره به اینکه خدماتی در حوزه قرآن و بقاع متبرکه نیز صورت گرفته است تصریح کرد: الحمدالله در تمام مناسبت‌ها خادمان بقاع متبرکه در حال فعالیت هستند و ویژه برنامه‌هایی انجام می‌شود و ما شاهد برکاتی هستیم که امام و شهدای عزیز باعث و بانی آن هستند.
یادآور می شود در این همایش از 10نفر از خیران و خادمان مساجد تقدیر شد.

انتهای پیام

captcha