وقف کردن توفیقی الهی/امضای وقف توسط پیامبر اکرم
کد خبر: 3789124
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶

وقف کردن توفیقی الهی/امضای وقف توسط پیامبر اکرم

گروه اجتماعی- مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: پیامبر اسلام(ص) وقف را امضا کردند زیرا قبل از اسلام نیز سایر ادیان مقوله وقف را داشته‌اند.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام شوزب شیری، مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه ظهر امروز 21 بهمن در همایش استانی انقلاب اسلامی، وقف و خدمت که در محل آستان مقدس امامزاده سیدجعفر محمد ع یزد برگزار شد، اظهار کرد: قرآن همه ما را به بر و نیکی دعوت کرده که هم شامل ایمان و هم عمل صالح است و نیکی این است که ایمان به خدا، ملائکه، کتاب و پیامبران داشته باشید.
وی افزود: سیره اصحاب پیامبر این بود که همه گوی سبقت را در خیر ربوده بودند و حقیقتا کلید قرآن اقامه نماز و دادن زکات است.
حجت‌الاسلام شیری ادامه داد: همین دو مطلب است که در طول تاریخ اسلام سبب خدمت به اسلام شده و البته بعضی موارد است که خداوند باید به دست انسان جاری کند و خداوند توفیق دهد.
مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ما مفتخریم که در سازمان اوقاف شاهد نیت‌های پاک و بزرگ هستیم و در آنها وقف بر پرندگان، وقف بر بیماران، وقف دادن غذا به حیوانات بیابان و .... وجود دارد.
وی بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) وقف را تاسیس نکردند بلکه آن را امضاء کرده اند زیرا قبل از اسلام نیز سایر ادیان مقوله وقف را داشته اند.
حجت الاسلام شیری افزود: آثار و برکات وقف زیاد است و تاکنون آثار آن در کتابخانه‌ها و مساجد دیده می‌شود و برخی علماء با این هزینه به نجف رفته اند و عالم شده اند.
مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: ده ساله اول انقلاب جهادهای بسیاری انجام شد و بسیاری از انسان‌های پاک طینت سبب شدند که انقلاب بیدار بماند و لازم است خواص همیشه بیدار باشند و اگر حکومت نباشد، اجرا احکام اسلامی سخت است و اکنون باید بتوانیم این نظام را حفظ و به آن خدمت کنیم.
شیری ادامه داد: بزرگان بودند که پس از اینکه دشمنان برخی آثار اسلامی را از بین بردند، مردم را با دین الهی آشنا کردند، امام زین العابدین به فرزندان خود گفت: بروید به فارس که مردم آن قوم وخویش ما هستند و سفرای اهل البیت به منطقه آمدند و سال‌های سال جهت استقرار حکومت اسلامی تلاش کردند.
وی گفت: ما باید به بلوغی برسیم که بتوانیم هنگام ظهور امام زمان ایشان را حمایت کنیم و به بلوغی برسیم که ایشان را حفظ کنیم، به بلوغی برسیم که لیاقت و قابلیت در محضر ایشان داشته باشیم.
مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم به نظام و انقلاب خدمت کنیم و آن را حفظ نماییم.

انتهای پیام

captcha