تکرار شگفتی در فجر فاطمی/ سلام انقلاب به دهه پنجم با افتخار به گذشته و امید به آینده
کد خبر: 3789135
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
گزارش مشروح ایکنا از جشن چهل سالگی انقلاب/

تکرار شگفتی در فجر فاطمی/ سلام انقلاب به دهه پنجم با افتخار به گذشته و امید به آینده

گروه سیاسی ــ مردم ایران اسلامی، امروز با حضور حداکثری در جشن چهل سالگی انقلاب، این مراسم دینی و ملی را پرشورتر از سال‌های قبل برگزار و با حضور تماشایی خود لرزه بر اندام دشمنان ایران انداختند؛ در تهران نیز بار دیگر مردم مؤمن و انقلابی پایتخت ایران اسلامی شگفتی دیگری را در فجر فاطمی 97 رقم زدند.

طلوع دیگری شده و نور مثلتکرار شگفتی در فجر فاطمی/ سلام انقلاب به دهه پنجم با افتخار به گذشته و امید به آینده آیه‌های «شمس»، یکی پس از یکی به پرده سیاه شب هجوم می‌برد و «والضحی» چنان زمینه گشایش زمانه را به راه کرد که آسمان شکفته شد؛ به گونه‌ای که چهارده هزار و اند روز طی شد و هنوز، آسمان به روی خود سیاهی شبی ندید.

چهار دهه گذشت، چهل دفعه شکوه بهمن و شروع فجر بهانه سرودن شعارهای ناب انقلاب شد؛ بهانه به رخ کشیدن وحدت فردها و دسته‌ها. چهل دفعه «خمینی ای امام» را، «تا ابد زنده بادا قرآن» را، «برخیزید ای شهیدان راه خدا» را، «بار دگر روزگار چون شکر آید» را و «ایران، ایران،‌ ایران» را سروده‌ایم و هنوز پس از چهل سال «این بانگ آزادی ست، کز خاوران خیزد»؛ بانگی که همچون ۳۹ بار گذشته از شامگاه ۲۱ بهمن به یاد شهدا، جانبازان و ایثارگران انقلاب آغاز شده و به ۲۲ بهمن می‌رسد؛ بیست و دومی که زادروز لاله‌های سرخ بود و سالروز انقلاب سبز.

سرانجام چهلمین قرارمان رسید؛ چهلمین قرار مردهای مرد، شیرمردمان سرزمین شعر و شعور. چهلمین قرار گام‎های استوار و قلب‎های قرص و چشم‎های پرامید و مشت‎های پرتپش و چهلمین قرار دست‎ها برای اهتزاز پرچم سه رنگ از میان کوچه‎ها به سمت موعد حضور.

به گزارش ایکنا، امروز متفاوت‌ترین 22 بهمن در طول تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی بود؛ روزی که میلیون‌ها هم وطن به میدان آمدند تا سربلندی و استواری این سرزمین پهناور را یکبار دگر به رخ جهانیان بکشند، روزی که دوست و دشمن از این حضور تماشایی انگشت به دهان ماندند و پوچی بسیاری از تحلیل‌های دشمنان به اثبات رسید.

چهل سال از انقلاب اسلامی به رهبری پیر جماران می‌گذرد چهل سالی که هر روز و هر ساعتش، فرصتی برای حمایت از استقلال و سربلندی و این وطن جاویدان بوده است. جمعیتی چند ده میلیونی، امروز را با دیگر به نماد وحدت و همدلی همه ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهب تبدیل کردند و یکبار دیگر آمدند تا با عزم راسخ و مشت‌های گره کرده خود نشان دهند که فشار تحریم‌های اقتصادی، ذره‌ای از مهر و محبت آنان به این دیار اهورایی نخواهد کاست.

چهل سال است که دشمنان برای آسیب به این نظام و کشور تلاش می‌کنند و لحظه‌ای نبوده که این وطن شیرمردان و شیرزنان همیشه پایدار، گرفتار توطئه و دسیسه‌ای نشود اما همین حضورها و حماسه‌های مردم شریف ایران اسلامی و این پیروان برحق خمینی کبیر بوده که کشتی انقلاب را تا امروز به سلامت حفظ کرده و تا قیام قیامت نیز از آن مراقبت خواهند کرد. مردم ایران اسلامی امروز نشان دادند که هر روز برای فتح قله‌ای دیگر از قله‌های پیروزی و افتخارآفرینی آمادگی دارند و فشار و تهدید نیز، باعث نمی‌شود از آرمان‌های انقلاب اسلامی کوتاه بیایند.

در چهلمین بهار آزادی، هرکسی به مقدار وسع خود، امروز در این جشن شریک بود. حتی آن ایرانی وطن‌دوستی که به خاطر مشکلات جسمانی در خانه مانده بود هم پرچم ایران را در دست گرفته و سرود استقلال، آزادی جمهور اسلامی می‌سرود. آری امروز همه دل در گرو وطن داشتند و یک‌صدا فریاد سربلندی ایران سر دادند.

امروز همه مردم ایران که دل در گرو انقلاب و این کشور عزیز دارند، با هر تفکر و عقیده‌ای به میدان آمدند تا یکبار دیگر صبوری و بردباری خود را به رخ جهانیان بکشند و نشان دهند که همانند کوه استوار، پشت انقلاب ایستاده‌اند و بی‌وفایی در راه و رسم و مرام آنان جایی ندارد. آری در جشن چهل سالگی انقلاب و در آخرین روز فجر فاطمی، همه آمدند و یکپارچه نام زیبای وطن را فریاد زدند.

امروز مرد و زن این سرزمین، سرزمین مردان مرد و دیار پایمردی‌ها، هیبت و سربلندی ایران اسلامی را چنان فریاد زدند که خواب دشمنان و یاوه‌گویان را آشفته کردند و جهانیان را از این همه استواری و وفای به عهد به تعجب واداشتند.

تکرار شگفتی در فجر فاطمی/ سلام انقلاب به دهه پنجم با افتخار به گذشته و امید به آینده

امروز هر رهگذر و هر بیننده‌ای با خود به فکر فرو می‌رفت که به راستی چه اتفاقی افتاده که چنین دریای خروشانی از بصیرت و معرفت به راه افتاده است. باید اینجا بود و از نزدیک دید که چه جمعیتی آمده که گویا قیامتی برپا شده است.

راهپیمایی چهل سالگی انقلاب در هزار شهر کشور و برای اولین‌بار در ۱۰ هزار روستا در راستای تجدید عهد با آرمانهای انقلاب و بیمه کردن آن در برابر توطئه‌های دشمنان برگزار شد. امروز شهری و روستایی فریاد استقلال آزادی، جمهوری اسلامی سر دادند. بیش از 6 هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی نیز این نمایش ملی و میهنی عظیم و حیرت‌انگیز را برای جهانیان مخابره کردند.

اما مردم شریف تهران، تهرانی که همواره صدای انقلاب ملت ایران بوده و خواهد بود نیز یکبار دیگر برای انقلاب و کشورشان سنگ تمام گذاشتند و با حضور شگفت‌انگیز خود، بار دیگر با حضور در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر و راهپیمایی به سمت میدان زیبای آزادی، وطن‌دوستی خود را به رخ جهانیان کشیدند و نشان دادند که تهران، همواره قلب تپنده انقلاب ملت ایران است.

مردم استوار و با وفای تهران بر اساس برنامه اعلا‌م‌شده از مسیرهای دوازده گانه شامل مسجد امام حسین(ع)، میدان امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی، مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی، مسجد امام هادی(ع)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان بزرگ آزادی، مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی، مسجد الجواد(ع)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت‌الله دکتر مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی، مسجد حضرت امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی، مسجد حضرت مهدی(عج)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی، مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان بزرگ آزادی، مسجد جامع امام سجاد(ع)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان بزرگ آزادی، مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان بزرگ آزادی، مسجد جامع رسول اکرم(ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشگری، میدان بزرگ آزادی و مسجد نظام مافی، بلوار آیت‌الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح، میدان بزرگ آزادی، خود را به میعادگاه عاشقان و قلب تپنده انقلاب اسلامی رساندند تا نشان دهند راهشان همان راه انقلابیون و شهدای 57 است و با این حضور مثال زدنی، لرزه بر اندام دشمنان و بدخواهان بیاندازند.

مراسم راهپیمایی در تهران قبل از ساعت 9 صبح آغاز شد و مردم از ساعت‌ها قبل به میدان و خیابان آمده بودند و اندک‌اندک جمع مستان می‌رسیدند تا نشان دهند که یک ایرانی با همه سختی‌ها و فشارهایی که ممکن است از جانب بدخواهان به وی وارد شود، اما همواره خود را بدهکار انقلاب می‌داند و بی‌وفایی در مرام ایرانی نیست، اما در این میان، حضور کودکان و نوجوانانی که با در دست داشتن پرچم سه رنگ و زیبای ایران و با حنجره و کوچک و صدای زیبای خود، احساسات انقلابی و میهنی خود را بیان می‌کردند، هر انسانی را شگفت زده و منقلب می‌کرد.

تکرار شگفتی در فجر فاطمی/ سلام انقلاب به دهه پنجم با افتخار به گذشته و امید به آینده

در صبح چهلمین بهار آزادی، صدای فجر آفرینان تهرانی، رساتر از همیشه بود و ملت همچنان پا برجا و بر عهد خود استوار بودند. مردم تهران همانند چشمه‌‌هایی خروشان و به شکل زلال و گوارا و در کمال ناباوری اهریمنان چنان در سطح شهر جاری شده بودند و شعار استقلال و آزادی سر می‌دادند که گویی این جماعت خستگی‌ناپذیر، روز به روز احیا می‌شوند و جوانه می‌زنند. امروز به راستی تجلی امت واحده در تهران قابل رویت بود امروز همه از هر قشر و تفکر و جناحی، به صورت متحد و یک‌صدا شعارهای حق‌طلبانه و استقلال و آزادی‌طلبانه سر دادند.

به هر طرف که نگاه می‌کردی فقط دریا بود و موج خروشان که نوید آینده‌ای روشن برای این سرزمین پهناور می‌داد. گویا مردم آمده بودند تا عهد ببندند در دهه‌های آینده نیز پشت انقلاب را خالی نخواهند کرد و دهه چهارم، پنجم و پنجاهم انقلاب برای آنان تفاوتی ندارد و همواره در سرما و گرما و خوشی و سختی‌ها، پای انقلاب می‌مانند و همواره این یادگار گرانبهای امام امت را در اوج عزت و افتخار نگه می‌دارند.

حضور پرشور زنان تهرانی دوشادوش مردان در این مراسم، زیبایی مضاعفی به جشن چهل سالگی انقلاب بخشیده بود؛ انقلابی که با حضور و همراهی زنان و مردان به پیروزی رسید، اکنون در چهل سالگی و در این فجر فاطمی یکبار دیگر شاهد شعارهای غرا و کوبنده آزادی خواهانه و ضداستکباری زنان و مردانی بود که این انقلاب، به آنان عزت و احترام و کرامت بخشید.

بسیاری از پدران و مادران تهرانی با همراه داشتن فرزندان دلبند خود در این مراسم ملی شرکت کرده بودند تا راه و رسم عاشقی را به آنان نیز بیاموزند و این فرزندان رشید انقلاب به پیروی از پدران و مادران انقلابی خود، با سر دادن شعارهای ضداستکباری، برای حمایت از اسلام و انقلاب آمادگی پیدا کنند.

از سوی دیگر، حضور دختران انقلابی که خود را وارثان فرهنگ حضرت فاطمه زهرا(س) می‌دانستند عظمت این راهپیمایی را دو چندان کرده بود و نوید آینده روشن و باشکوه‌تر برای زنان این سرزمین می‌داد.

تمرکز شعار مردم تهران همانند سال‌های قبل بر ضدیت با آمریکا و اسرائیل بود. مردم تهران با مشت‌های گره گرده شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، الله اکبر، مرگ بر انگلیس، مرگ بر آل سعود، این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده، سر دادند تا نشان دهند همچنان در سنگر انقلاب و پشت میهن عزیزشان ایستاده‌اند.

مردم با در دست داشتن پلاکارهایی با شعارهایی همانند «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر ترامپ»، «مرگ بر بولتون»، خشم و نفرت خود از اقدامات سبعانه سران این کشورها در دشمنی با ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند.

برخی راهپیمایان تهرانی با در دست داشتن عکس شهید زکریا، کودک عربستانی که توسط چند روز قبل در عربستان به شهادت رسید یاد و خاطره وی را گرامی داشتند.

یکی از ویژگی‌های شاخص راهپیمایی امسال همانند سال‎های قبل، برپایی غرفه‌های متعدد فرهنگی از جمله غرفه قرآنیان در مسیر راهپیمایی بود. همچنین در حاشیه این مراسم همانند سال‌های قبل، غرفه مبارزه با ربا نیز از سوی جمعی از فعالان مبارزه با ربا برقرار شده بود. همچنین غرفه‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تهیه پوشاک سال نو نیازمندان دایر شده بود.

در مسیر راهپیمایی تعدادی از موشک‎های بالستیک که به دست متخصصان هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرزندان ایران اسلامی ساخته شده بود از جمله قدر، قیام، ذوالفقار و .. به عنوان نماد «ما می‎توانیم» و به عنوان نمادی از اقتدار نظام اسلامی به نمایش گذاشته شده بودند. از جمله این موشک ها، موشک‌های قدر با برد ۲ هزار کیلومتر، قیام با برد ۷۰۰ کیلومتر و ذوالفقار با برد ۸۰۰ کیلومتربه عنوان بخشی از دستاوردهای موشکی در راستای سیاست بازدارندگی نظام بودند.

همچنین حضور فعالانه و با اقتدار جانبازان و ایثارگرانی که هشت سال در مقابل دشمنان این آب و خاک مقاومت کرده و برخی از آنان پای خود را در میدان‌های مین و در خاک پاک شلمچه و چذابه به جا گذاشته بودند، بر ابهت و زیبایی این جشن چهل سالگی افزوده بود و چشم هر دشمنی را کور می‌کرد. حضور جانبازانی که بدنشان هنوز پر از ترکش‌های میدان‌های نبرد حق علیه باطل بود، این نوید را می‌داد که این انقلاب از چنان پشتوانه مقتدری برخوردار است که هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند پشتش را بلرزاند.

حضور اقشار مختلف مردم از جمله مسئولان لشکری و کشوری، ورزشکاران، کارگران، پزشکان و پرستاران و... زیبایی این مراسم باشکوه را دوچندان کرده بود. همچنین افرادی از اقلیت‌های کلیمی، مسیحی و زرتشتی، پا به پای سایر هم وطنان در این جشن ملی شرکت کرده بودند. بی‌تردید حضور همه این افراد برای نشان دادن عزت و سربلندی ایران اسلامی بود. از سوی دیگر اهتزاز پرچم سه رنگ ایران اسلامی، در جریان راهپیمایی، چشم همگان را خیره کرده بود و هر نگاه عاشق و با احساسی را به خود جذب می‌کرد.

شخصیت‌های لشکری، کشوری و سیاسی از هر سلیقه، تفکر و جریانی نیز هریک از مسیری با خیل عظیم جمعیت همراه شده‎اند؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، آیت‎الله جنتی، آیت‌الله آملی لاریجانی، علی لاریجانی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، رحمانی فضلی، رضا اردکانیان وزیر نیرو، صالحی و وزیر ارشاد، رحمانی وزیر صمت، قاضی زاده هاشمی، سلطانی فر وزیر ورزش، عبدالناصر همتی، محسنی بندپی استاندار تهران، محمدرضا عارف، محسن هاشمی رفسنجانی، پیروز حناچی شهردار تهران، غلامعلی حدادعادل، محمود واعظی، علی مطهری، معصومه ابتکار، سعیدی کیا، امير نصيرزاده فرمانده نيروی هوايی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امير سياری معاون هماهنگ‌كننده ارتش، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار رحیمی، عباسعلی کدخدایی، حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، علی اکبر صالحی، علی‌اصغر مونسان، علاالدین بروجردی، عادل آذر، صفار هرندی، کاظم جلالی، فرجی دانا، حجت‌الاسلام مصحلی، الیاس حضرتی و ... .

آیت‌الله آملی لاریجانی در حاشیه این مراسم در پیام‌های این حضور باشکوه گفت: مهم‌ترین پیام حضور عظیم مردم به دشمنان جمهوری اسلامی خصوصاً امریکا و اذنابش است که بدانند این مردم تسلیم‌ناپذیرند و با فشارها و تحریم‌های ظالمانه که می‌خواستند مردم را به عقب‌نشینی وادارند بدانند که این مردم عقب نمی‌نشنیند و از ارزش‌های انقلاب و حرمت عظیمی که امام راحل شروع کرده‌اند را ادامه می‌دهند.

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، نیز در سخنانی با بیان اینکه این مملکت در دنیا آبرو پیدا کرده و مملکت ما به برکت انقلاب اسلامی عزت و قدرت در دنیا پیدا کرد و قدرت شکن شد. گفت: در حال حاضر قدرت‌ها از قدرت اسلام می‌ترسند و وحشت دارند. آمریکا از شوروی و روسیه نمی‌ترسد بلکه از اسلام و انقلاب می‌ترسد. ما هم به آمریکا می‌گوییم تو کوچک‌تر از آنی که بتوانی قدرت اسلام و مردم را بشکنی. تو خواهی رفت و ما خواهیم ماند. شاه رفت و ما ماندیم. صدام رفت و ما ماندیم. شما هم می‌روید و ما می‌مانیم.

فرمانده نيروی هوايی ارتش راهپیمایی در حاشیه مراسم و در جمع خبرنگاران، راهپیمایی امروز نقطه عطفی برای ورود به دهه پنجم انقلاب توصیف کرد و درباره ادعاهای غربی‌ها درباره برنامه موشکی و توان دفاعی کشور، گفت: توان دفاعی ما به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و با تمام قدرت آن را حفظ خواهیم کرد.

تکرار شگفتی در فجر فاطمی/ سلام انقلاب به دهه پنجم با افتخار به گذشته و امید به آینده

مراسم بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در تهران همزمان با سراسر کشور، به صورت رسمی از ساعت ۹:۳۰ صبح با تلاوت آیات سوره مبارکه «فصلت» از سوی کریم منصوری، قاری ممتاز بین‌المللی و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، و مردم فهیم و همیشه در صحنه و مسئولان لشکری و کشوری، سفرا، کارداران و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران و مهمانان خارجی، علما و شخصیت‌های کشورهای اسلامی آغاز شد.

پیام میدان آزادی تهران به همه آزادی‌خواهان جهان و همچنین دشمنان این مرز و بوم این بود که ایرانیان چهل سال است که بر عهد و وفای خود پایدار مانده‌اند و تا ابد دست از عشق و علاقه از وطن خود نخواهند کشید و بر عهد و پیمان خود در دفاع از آرمان‌های دینی و حفظ تمامیت ارضی کشور استوار خواهند بود.

هرگوشه مراسم که نگاه می‌کردی، تصویری از همدلی، همبستگی و یکدلی ملتی بصیر و همراه را مشاهده می‌کردی؛ آنجا که اقوام، ادیان، مذاهب و عشایر از نقاط مختلف ایران اسلامی با لباس محلی در کنار هم، در مراسم حضور داشتند و یکصدا فریاد «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر ترامپ»، «مرگ بر بولتون» و ... سر می‌دادند. در گوشه‌ای دیگر از مراسم نیز تابوت استبکار از سوی جمعی از جوانان انقلابی به شکلی نمادین حمل می‌شد.

تکرار شگفتی در فجر فاطمی/ سلام انقلاب به دهه پنجم با افتخار به گذشته و امید به آینده

اجرای سرود از سوی رزم‌نوازان دژبان ارتش، پرواز چتربازان و انجام عملیات نمایشی هوایی، اجرای سرود از سوی 1357نفر از دانش‌آموزان، سرود 1397 نفره دانشجویان، اجرای تواشیح گروه ۲۲ نفره محمد رسول‌الله  و مداحی سعید حدادیان بخش دیگری از این مراسم در میدان آزادی تهران بود.

در ادامه قطعنامه پایانی راهپیمایی یوم الله 22 بهمن قرائت شد که در بخشی از آن آمده است:

«ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و بیعت دگر باره با مقتدای عظیم الشأن عزیزتر از جانمان مقام معظم رهبری التزام عملی همگان به اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و تقویت روحیه مقاومت، انقلابی‌گری و بسط ارزش‌های معنوی نظام جمهوری اسلامی به منزله نظام سیاسی مقتدر در عرصه جهانی و امید مستضعفان عالم و عامل اصلی رشد و توسعه حقیقی و تحقق عدالت اجتماعی را خواهانیم.

 ملت مقتدر و سلحشور ایران اسلامی همچنان رژیم سفاک آمریکا را طاغوت اعظم و تجسم عینی شرارت، خشونت، رذالت، بحران‌سازی و جنگ‌آفرینی در دنیا دانسته و به عنوان یک مطالبه جدی از مسئولان و مقامات اجرایی کشور، عبرت‌آموزی از مذاکرات موسوم به برجام و بدعهدی‌های شیطان بزرگ در طول چهار دهه گذشته، بی‌اعتمادی به وعده‌ها و برخورد قاطع با مطالبات وقیحانه کشورهای اروپایی را خواستاریم.

 تقویت روزافزون بنیه دفاعی – موشکی و راهبردهای بازدارندگی ایران اسلامی و ضرورت توسعه فزاینده فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را اصلی اساسی دانسته و از مقامات گرانقدر کشوری تبعیت بی چون و چرا از منویات مقام عظمی ولایت، مقاومت مقتدرانه و ایستادگی با صلابت در برابر زیاده خواهی شیطان بزرگ آمریکا تیم ضد بشری ترامپ ابله و اذنابش را خواهانیم.

 در عمل به آیه شریفه «فاستقم کما امرت و من تاب معک و لا تتعوا» دفاع همه جانبه از ستم دیدگان جهان خاصه جبهه مقاومت و مردم متدین عراق، سوریه، یمن، بحرین و فلسطین در مقابل مثلث شوم شرارت، تروریسم، جنگ افروزی و دهشت افکنی آمریکا، رژیم کودک کش صهیونیستی و آل سعود و اهتمام برای آزادی قبله اول مسلمین، قدس شریف را عمل به وظیفه دینی و انسانی خود می‌دانیم.

با تاکید بر ضرورت شجاعت، عقلانیت و نهراسیدن از توپ و تشر و یاوه گویی‌های دولتمردان آمریکایی و اروپایی از سوی مسئولین کشور، پایبندی عملی، مقامات محترم، اجرایی و تقنینی به رعایت دقیق مصالح و منافع ملی به عنوان وظیفه مسلم شرعی و قانونی خود در بررسی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی که اغلب در راستای تأمین سیاست‌های خصمانه و زیاده خواهانه قدرت‌های بزرگ و شیطانی است را خواهانیم.»

تکرار شگفتی در فجر فاطمی/ سلام انقلاب به دهه پنجم با افتخار به گذشته و امید به آینده

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور در میدان آزادی به ارائه سخنرانی پرداخت و در بخشی از سخنان خود گفت: این حضور بدان معناست که دشمن هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید؛ ما راهمان را به همان صورت که چهل سال قبل آماده کرده بودیم، ادامه خواهیم داد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: مردم بزرگ ایران، امروز در یک جنگ روانی و تبلیغی در برابر دشمنانی که با سبعیت با مردم رفتار می‌کنند مواجه هستند. این مشکلات را باید با دست یکدیگر حل کنیم. اگر سال‌های اولیه انقلاب توانستیم ترور و خشونت را متوقف کنیم و در جنگ پیروز شویم به خاطر حضور مردم بوده است و در تحریم هم در برابر آمریکا پیروز می‌شویم. ما نخواهیم گذاشت آمریکا پیروز شود.

رئیس‌جمهور یادآور شد: آمریکا دائماً اعلام می‌کند که ایران را شکست می‌دهیم اما نشد. قول داده بودند ۲۲ بهمن همه سران فاسد امریکا در ایران باشند اما نشد چون مردم ایران به خدا و ائمه و رهبر شجاعشان ایمان دارند و پشت سر رهبرشان حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام روحانی در پایان اظهار کرد: مردم مشکلاتی دارند اما با کمک هم این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت. آرمان ما امروز همان آرمان چهل سال پیش است. اگر در چهل سال پیش، آرمان ما این بود در برابر استبداد، آزادی را جایگزین و در برابر ابتذال، فضیلت و در برابر تبعیض، عدالت را مستقر و امید را جای یأس بنشانیم، امروز هم همان آرمان، مسیر و راه ماست و بی‌تردید در این راه موفق و پیروز خواهیم بود. با تشکر فراوان از ملت ایران که امروز در این هوای سرد در تمام کشور به خیابان آمدند و نشان دادند پیوند ملت ما همواره با رهبری وجود دارد و مستحکم خواهد بود.

در پایان این گزارش فقط می‌توان به این همه صبر، برباری و عاشقی این ملت مبارز و استوار درود فرستاد. درودتان باد ای وفاداران و غیورمردان و شیرزنانی که یکبار دیگر گل کاشتید و روز تاریخی دیگر در تقویم پر افتخار خود ثبت کردید.

سلام و هزاران سلام بر انسان‌هایی که جاده‌های افلاک را نشانمان دادند چون از نسل سپیده و از نسل مسافران خورشید و روشنی بودند و چون بارانی بهاری، ما را به روشنی فراخواندند و با پنجره‌های آگاهی آشتی دادند. گل‌های نسترن و نرگس نثارتان ای ایرانیان، میراثتان پایدار و راهتان پر رهرو باد.

برای دیدن تصاویر این مراسم اینجا کلیک کنید.

گزارش از اکبر ابراهیمی

انتهای پیام

captcha