جشن چهل سالگی انقلاب از نگاه شخصیت‌ها و رسانه‌های جهان
کد خبر: 3789204
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

جشن چهل سالگی انقلاب از نگاه شخصیت‌ها و رسانه‌های جهان

گروه بین‌الملل ـ همزمان با آغاز جشن چهل سالگی انقلاب، شماری از شخصیت‌های مختلف جهان این مناسبت را تبریک گفتند و رسانه‌های عرب‌زبان نیز در حال پوشش حضور میلیونی مردم هستند.

به گزارش ایکنا؛ پایگاه خبری شبکه ماهواره‌ای المیادین با انتشار تصاویری از نخستین ساعات راهپیمایی امروز نوشت: شعار اصلی مردم ایران در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» است.

پایگاه خبری «روسیا الیوم» نیز، نمایش موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران در حاشیه مراسم راهپیمایی امروز را مورد توجه قرار داده و نوشته است: «تهران و شهرهای سراسر ایران شاهد راهپیمایی مردمی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران است».

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) نیز به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران با انتشار مقاله‌ای به دستاوردها و پیشرفت‌های علمی ایران در عرصه‌های مختلف علمی، نظامی و اقتصادی در 40 سال اخیر پرداخته و آورده است: «ایران با وجود تحریم‌های همه‌جانبه آمریکا و غرب، اما در همه عرصه‌ها پیشرفت داشته است».

پایگاه خبری «الفرات نیوز» عراق نیز با انتشار تصاویری از راهپیمایی صبح امروز، اعلام کرد که مراسم جشن چهل سالگی انقلاب ایران از ساعت 9 صبح امروز به وقت محلی با مشارکت میلیون‌ها ایران در پایتخت و سراسر ایران آغاز شد.
جشن چهل سالگی انقلاب از نگاه شخصیت‌ها و رسانه‌های جهان
براساس گزارش این رسانه عراقی، 6500 فعال رسانه‌ای مراسم امروز را پوشش می‌دهند که 300 نفر آن‌ها نمایندگان رسانه‌های خارجی هستند و شخصیت‌های سیاسی، دینی، دانشگاهی و ورزشی از آمریکا، فرانسه، انگلیس، ونزوئلا و ایرلند در مراسم امروز حضور دارند.
 
پایگاه خبری «المنار» لبنان نیز آغاز مراسم راهپیمایی صبح امروز در تهران و شهرهای مختلف ایران را مورد پوشش قرار داده و آورده است: مردم ایران با سردادن شعارهایی که در آن به دستاوردهای چهل ساله انقلاب خود افتخار می‌کنند، این مناسبت را گرامی می‌دارند.

تبریک شخصیت‌های مختلف جهان
 
شماری از شخصیت‌های جهان از جمله رئیس‌جمهور آذربایجان، سلطان برونئی و رئیس‌جمهور تاجیکستان نیز جشن چهل سالگی انقلاب را به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران تبریک گفتند.

«الهام علی اف»، رئیس‌جمهور آذربایجان در پیام تبریک خود به حسن روحانی، به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی گفت: «دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان در طول تاریخ در فضای دوستی و حسن همجواری کنار هم زندگی کرده‌‌اند و بدون تردید گسترش روابط وهمکاری‌های دوکشور در بخش‌‌های مختلف به نفع دو طرف است».

در این پیام تبریک آمده؛ «دولت و ملت جمهوری آذربایجان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای دولت و ملت ایران، موفقیت و سربلندی آرزو می‌کنند».

حاجی حسن البولکیاه، سلطان برونئی نیز در پیامی، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را به دولت و ملت ایران تبریک گفت.
 
وی در این پیام با ابراز خشنودی از روابط گرم و دوستانه دو کشور، ابراز امیدواری کرده که ارتباط بین مردم و دولت ایران و برونئی در حوزه‌های همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه در سال‌های آینده تقویت شود.

همچنین، امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان در پیامی به «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: باعث افتخار است تا به شما و همه مردم دوست ایران چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نمایم.

مجلس اعلای عراق نیز در پیامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و بازگرداندن هیبت و اعتبار به امت اسلام و بیداری اسلامی را از مهمترین دستاوردهای بزرگ این انقلاب برشمرد.

در همین راستا، شیخ عبدالامیر قبلان، رئیس شورای عالی شیعیان لبنان با صدور بیانیه‌ای فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ستون‌های حق را مستحکم کرد و از طریق پایبندی به سیره و نگرش امام خمینی(ره) که توانست ملت ایران را برای سرنگونی رژیم طاغوتی و تاسیس کشوری مبتنی بر شعار «نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی» برانگیزاند، دین اسلام را احیا گرداند.

علمای «جبل عامل» لبنان نیز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبر معظم انقلاب، ملت بزرگ ایران و سایر مسلمانان تبریک گفتند.

همچنین در مراسمی که دیروز به همت سفارت ایران در بغداد برگزار شد، شیخ عامر البیاتی، سخنگوی دارالافتاء عراق، فلاح الجزائری، استاندار بغداد، ابوضیاء الصغیر، مدیر دفتر حشدالشعبی در بغداد و شماری از شخصیت‌های سیاسی و بزرگان قبایل عراق این مناسبت را تبریک گفتند.
 
سفارت ایران در الجزایر به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب عصر دیروز مراسم جشنی با حضور شماری از مسئولان دولتی و پارلمانی کشور الجزایر و شخصیت‌های اجتماعی، فرهنگی، رسانه‌ای و دانشگاهی این کشور برگزار کرد و مقامات الجزایری این مناسبت را تبریک گفتند.
 
انتهای پیام

captcha