انقلاب اسلامی متعلق به همه نسل‌هاست/ بیش از هر زمانی به گفت‌و‌گو نیاز داریم
کد خبر: 3789261
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
جهانگیری:

انقلاب اسلامی متعلق به همه نسل‌هاست/ بیش از هر زمانی به گفت‌و‌گو نیاز داریم

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون اول رئیس جمهور با بیان اینكه انقلاب اسلامی ایران انقلابی تاریخی است، گفت: این انقلاب نه تنها برای دیروز، امروز و فرداست بلكه متعلق به همه نسل‌هاست و جوانان و فرزندان ما همان دلبستگی دارند كه كسانی كه انقلاب را به پیروزی رساندند، داشتند.

به گزارش ایكنا از فارس، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور امروز، 22 بهمن‌ماه در تجمع پایانی راهپیمایی مردم شیراز در جشن 40 سالگی انقلاب گفت: انقلاب اسلامی ایران به 40 سالگی رسیده است و 40 سالگی نیز یعنی پختگی، عقلانیت و تدبیر.
وی، شیراز را پایتخت فرهنگی ایرانیان توصیف كرد و افزود: شیراز، شهر ایمان، اخلاق و شهر عشق و عقل و شعر و ادب، گفت‌وگو و مداراست.
جهانگیری با بیان اینكه شیراز و استان فارس در تمام دوران انقلاب و طی سال‌های 42 تا 57 حضوری معنادار داشت و یكی از كانون‌های اصلی پیروزی انقلاب بود، گفت: در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شیراز و استان فارس در عرصه‌های مختلف به خصوص جنگ تحمیلی بسیار خوب درخشید و از پیشگامان انقلاب بود كه شهدای بزرگی نیز تقدیم انقلاب كرد.
معاون اول رئیس جمهور خطاب به مردم شیراز تأكید كرد كه ما آمده‌ایم در كنار این مردم از تاریخ 40 ساله انقلاب درس بیاموزیم و با امام و امت و انقلاب و مقام معظم رهبری تجدید بیعت كنیم.

انقلاب اسلامی ایران پدیده بزرگ دوران بود
وی با تأكید بر اینكه باید نسبت به انقلاب اسلامی و پاسداشت آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش بیشتری كنیم، گفت: انقلاب اسلامی ویژگی‌های ممتازی داشت؛ انقلاب اسلامی ایران پدیده بزرگ دوران بود؛ انقلابی بود كه با حضور نخبگان، دانشمندان و علما و توده مردم به پاخاست و حماسه آفرید.

انقلاب اسلامی متعلق به همه نسل‌هاست
جهانگیری با بیان اینكه انقلاب اسلامی ایران انقلابی تاریخی است، گفت: این انقلاب نه تنها برای دیروز، امروز و فرداست بلكه متعلق به همه نسل‌هاست و جوانان و فرزندان ما همان دلبستگی دارند كه كسانی كه انقلاب را به پیروزی رساندند، داشتند.
معاون اول رئیس جمهور با تصریح اینكه انقلاب اسلامی راه‌های تازه در برابر ملت ایران و جهان گشود و نسلی نو و جامعه‌ای نو بنا نهاد، گفت: امام همراه با یاران خود انقلابی بنا نهاد كه بر اساس اسلام و آرای ملت شكل گرفت و امروز هم در كنار رهبرمان راه، آرمان‌ها و اهداف انقلاب خود را با صدای رسا به دنیا اعلام می‌كنیم.
وی، انقلاب اسلامی را سرمایه مهمی برای عبور مشكلات دانست و گفت: انقلاب اسلامی، روح مشاركت عمومی و امید به آینده است و با توجه به همین مسئله می‌توانیم از مشكلاتی كه دشمنان پیش روی ما گذاشته‌اند، عبور كنیم.

همه خود را متكی به انقلاب می‌دانیم
جهانگیری با تأكید بر اینكه همه ما ذیل چتر انقلاب خود را متكی به آن می‌دانیم، گفت: انقلاب اسلامی مانند ایران، اسلام، امام و رهبری متعلق به همه ایرانیان است و بگذاریم همه با انقلاب باشند و هیچ گروه و دسته خاصی نمی‌تواند انقلاب را به نام خود مصادره كند.
معاون اول رئیس جمهور اظهار كرد: انقلاب با نظام اسلامی درآمیخت، در ٢٢ بهمن پیروز شد و در ١٢ فروردین ٥٨ با آرای مردمی جمهوری اسلامی مستقر شد. پیام این حركت امام این نظام جمهوری اسلامی بود كه تمام خواسته‌های خود را از طریق قانون مسائل پیگیری خواهد كرد.
وی افزود: ایران در شرایط سخت جنگ تحمیلی به دنیا یك موضع جدید نشان داد و در واقع انقلاب در جنگ تجلی یافت؛ نشان دادیم كه با اتكا به مردم می‌توان از همه تنگناها عبور كرد.

مهم‌ترین دستاورد انقلاب جامه عمل پوشاندن به خواسته‌های مردم بود
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینكه انقلاب طی چهل سال گذشته دستاوردهای زیادی داشته است، گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب جامه عمل پوشاندن به خواسته‌های مردم بود.
جهانگیری با تصریح این نكته كه ملت ایران به دنبال آزادی، استقلال، عدالت و پیشرفت و توسعه بود، گفت: امروز ملت ایران به بركت انقلاب اسلامی به همه این‌ها دسترسی پیدا كرده است.
وی ادامه داد: آزادی ایران اسلامی در این چهل سال تكامل یافته و امروز مردم به اراده خود تصمیم‌گیری می‌كنند و استقلال ما امروز كامل است و از هیچ كشوری دستور نمی‌گیریم.

تبدیل به الگوی استقلال و آزادی شده‌ایم
معاون اول رئیس جمهور بیان كرد: آمریكایی‌ها از اینكه ایران قدرتمند را از دست دادند ناراحت هستند، آن‌ها از اینكه كشوری نیرومند در منطقه حساس خلیج فارس به الگویی از استقلال و آزادی تبدیل شده، رنج می برند.
وی با طرح این سئوال كه امروز امنیتی كه در ایران برقرار است، در كجا وجود دارد، گفت: این امنیت بیانگر اقتدار امت ایران است.
جهانگیری یادآور شد: امروز رئیس جمهور آمریكا اعلام كرده است، میلیاردها دلار در خاورمیانه هزینه كرده است اما مشاهده می‌كنیم كه برای سفر به عراق باید مخفیانه بیاید و برود در صورتی كه مسئولان ما با افتخار و در كمال اقتدار به كشورهای عراق، سوریه و افغانستان سفر می‌كنند.

تا تحقق كامل عدالت از پای نخواهیم نشست
معاون رئیس جمهور گفت: عدالت یكی از خواسته‌های بزرگ ملت ایران بود كه یكی از دستاوردهای بزرگ انقلاب هم هست و البته تا تحقق كامل عدالت و رفع محرومیت در روستاها و توزیع عدالت در كشور از پای نخواهیم نشست.
وی با بیان اینكه برای پیشرفت كشور تلاش‌های زیادی شده است و دستاوردهای متعددی در موضوع علمی داریم كه بیانگر توسعه پایدار ایران است، گفت: رهبر معظم انقلاب 20 سال است كه پرچم توسعه علم و فناوری در این كشور را برافراشته است.
جهانگیری اضافه كرد: امروز دانشگاه‌های ایران جزو دانشگاه‌های رتبه بالای دنیاست و دانشمندان ایران جزو برترین‌های دنیا هستند و پزشكان درجه یكی در ایران وجود دارند كه در كمتر كشوری هستند.

دشمن به دنبال ایجاد چند دستگی است
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینكه دشمن به دنبال ایجاد چنددستگی، یأس، ناامیدی و بی اعتمادی بین ملت ایران است، تاكید كرد: در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری به وحدت، انسجام و گفت‌و‌گو نیاز داریم.
وی با تصریح اینكه آمریكایی‌ها با صراحت اعلام كردند كه جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ملت ایران راه انداخته‌اند، گفت: امروز با وجودی كه در مسائل هسته‌ای تخلف نكرده‌ایم اما ترامپ با پررویی می‌گوید كه ایران تخلف كرده است و گروه تروریستی دارد در حالی كه به ملت ایران تهمت می‌زند.

هدف تحریم‌ها ملت ایران است
جهانگیری بیان كرد: هدف تحریم‌ها ملت ایران است و آمریكایی‌ها دروغ می‌گویند كه هدفشان نظام است. در كتاب هنر تحریم هم نوشته‌اند كه باید نیازهای اصلی مردم ایران به آن‌ها نرسد تا دست از حكومت خود بردارند، اما مردم، دولت و مسئولین ایران ایستاده‌اند تا بار دیگر آمریكایی‌ها شكست بخورند و این شدنی است و ما اهل گزافه‌گویی نیستیم.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: آمریكا اعلام كرد كه نفت ایران را به صفر می‌رسانیم و تلاش كردند مانع صدور دارو به ایران شوند اما این در حالی است كه امروز ٩٦ درصد از داروی مورد نیاز كشور در داخل تولید می‌شود.
وی با تأكید بر اینكه می‌توانیم با سرافرازی از این دوره عبور كنیم، گفت: این مردم به خاطر سخنان مقام معظم رهبری حضور پیدا كرده‌اند. 
جهانگیری یادآور شد: می‌دانیم كه وضعیت معیشت و بیكاری مشكل دارد و شرایط سخت و دشواری داریم اما بن‌بست نداریم و به فضل الهی و با تدبیر می‌توانیم از مشكلات عبور كنیم.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینكه تلاش می‌كنیم تا مشكل بیكاری و اقتصاد را برطرف كنیم، گفت: در این راستا دست نیاز به سوی نخبگان و صاحب‌نظران دراز می‌كنیم.
انتهای پیام

captcha