سیاست‌های کشور ثابت نیست و به رفتار دشمنان بستگی دارد
کد خبر: 3789304
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
سردار سلامی:

سیاست‌های کشور ثابت نیست و به رفتار دشمنان بستگی دارد

گروه سیاسی ــ جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما به دشمنانمان هشدار می‌دهیم که دست از خباثت بردارید و ملت ایران را رها کنید،اگر گزافه‌گویی کنید آنگاه شرایط متفاوت خواهد و سیاست‌های ما ثابت نیست و به رفتار دشمنانمان بستگی دارد.

سیاست‌های کشور ثابت نیست و به رفتار دشمنان بستگی داردبه گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سردار حسین سلامی، جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز 22 بهمن‌ماه در جمع راهپیمایان سالروز تشکیل انقلاب اسلامی که در جوار امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد برگزار شد، با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: شما امروز جمع شده‌اید تا شکوه یک نبرد چهل‌ساله را با بزرگ‌ترین قدرت‌های تاریخ بشر جشن بگیرید.

وی خطاب به مردم چهارمحال و بختیاری، آن‌ها را همچون سرزمین مرتفعشان، رفیع، بلندمرتبه، سربلند و سر افزار خواند و افزود: این افتخار و شرف و فضیلتی از جانب خداوند برای من است که در جمع پرشور، انقلابی، مؤمنانه و آگاهانه شما مردم این دیار هستم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز چهلمین سالروز تولد اسلام، استقلال و آزادی بر این سرزمین است، افزود: امروز روز آزادی این ملت از اسارت دنیای مدرن استکبار است و روز تجلی آگاهی و ایمان این ملت برای شکستن استبداد و استعمار برای همیشه در دنیاست.

سردار سلامی اظهار کرد: امروز روز بازیابی شخصیت، منزلت و هویت حقیقی خویش بر این عالم است و روز درخشش پرشکوه ملت ایران است که در پرتو هدایت‌های یک عالم روحانی جلیل‌القدر که حکمت‌های بالغه الهی از منبع قرآن گرفت و آن حکمت‌ها را بر پیکره امت جاری کرد تا روح آزادی و حریت و آزادی‌خواه و عدالت‌طلبی که جوهره قیام عاشورا بود در این ملت دمیده شود.

وی با تأکید بر اینکه ما امروز احیا و متولد و عزیز و مقدر و آزاد و بر سرنوشت خود مسلط شدیم، تصریح کرد: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد بزرگ‌ترین شکست تاریخی بر پیکره استکبار وارد شد و آمریکا بزرگ‌ترین شکست تاریخ را در آن زمان تجربه کرد اما شکست بزرگ در آینده ضربه نهایی شما بر پیکره رو به زوال استکبار است تا برای همیشه سیطره طلبی استکبار را پایان دهید و آمریکا را با شکستی که صبح آن نزدیک است مواجه کنید.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نثار درود و صلوات الهی به روح امام راحل، پیشوای بزرگ، امام امت، پیام‌آور رحمت و آزادی و افتخار بر این ملت و نعمت، خاطرنشان کرد: سقوط شاه اولین شکست و اولین سیلی محکم و قوی و نیرومند بود که بعد از آن تا به امروز دنیای استکبار نتوانسته است خویشتن خود را پیدا کند اما این اولین شکست بود.

سردار سلامی ادامه داد: دشمنان احساس کردند که در جهان قدرتی نوین، نیرومند به نام اسلام به وجود آمده است که اگر در مقابل آن نایستند به زودی این قدرت نیرومند بخش وسیعی از زمین را تحت تأثیر آرمان‌های بزرگ خود قرار خواهد داد.

وی تأکید کرد: دشمنان احساس کردند اگر به ملت ایران فرصت دهند انقلابش را به یک نظام الگو و موفق تبدیل کند این انقلاب به سرعت مرزها را طی خواهد کرد و سرزمین‌های وسیعی را آزاد خواهد کرد و مسلمانان را با آن هویت حقیقی خویش آشنا خواهد ساخت و آنان را بیدار خواهد کرد و روح جهاد را در بلاد اسلامی زنده خواهد کرد و مسلمانان با علم و جهاد برای آزادی خویش به نبردی بی‌پایان با دنیای استکبار خواهند پرداخت، واقعه بزرگی که امروز در دنیای اسلام اتفاق افتاده است.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه همه جهان قدرتمند و باطل و شیاطین صف کشیدند و آرایش جنگی گرفتند و تمام قدرت خود را به صحنه آوردند تا در مقابل ملت ایران بایستند و انقلاب را شکست دهند و ثابت کنند که نمی‌توان بدون تکیه بر قدرت‌های بزرگ زیست و استقلال مفهوم واقعی بین ملت‌ها ندارد، اضافه کرد: اما شکوه بزرگ و عظمت جاودان انقلاب اسلامی ایران این بود که نشان داد می‌توان در پرتو خورشید اسلام و انوار پرنور هدایت ولایت امت در مقابل همه قدرت‌های بزرگ ایستاد و شکست‌های بزرگی را به آنان تحمیل کرد و اثبات کرد که اسلام می‌تواند بر جهان حکومت کند و مستضعفان را آزاد کند و این معیار میدان اصلی نبرد بین ملت ایران و همه قدرت‌های شیطانی جهان بود.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه ما بر گُرده آمریکا شلاق‌های بزرگی زدیم و بر صورتش سیلی‌ها محکمی نواختیم و با شکست‌های پی در پی در تاریخ او را تنها و منزوی کردیم، ادامه داد: ایران به همت دانشجویان جاسوس خانه آمریکا را اشغال کرد و آن‌ها را از کشور فراری داد و آمریکا هیچ غلطی نتوانست انجام دهد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان همه جا بر سر راه ما ایستادند و می‌خواستند کشور ما را تجزیه کنند اما ملت ایران با افتخار ایستاد و اتحاد، انسجام، قدرتمندی و شکوه جهاد ملت ایران این سرزمین یکپارچه حفظ کرد و آمریکا باز هم در توطئه تجزیه‌طلبی در مرزهای کشور با شکست مواجه شد، ادامه داد: آن‌ها احساس کردند ملت ایران و نظام ایران نمی‌تواند یک جنگ بزرگ خارجی را با مقیاس جهانی اداره کند و خواهد شکست و آن‌ها یک جنگ هشت ساله را با ائتلاف همه قدرت‌های نیرومند جهان شامل آمریکا، شوروی، انگلیس، آلمان و کشورهای عربی علیه ملت ایران آغاز کردند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: دشمنان تصور می‌کردند که ما در جنگ تحمیلی تسلیم می‌شویم و آن‌ها دوباره کشور ما را اشغال می‌کنند و سرنوشت سیاسی ما را به دست می‌گیرند و بر شئون اقتصادی ما مسلط می‌شوند و ما را به عنوان فتوحی از سیاست‌های آمریکا در منطقه تلقی می‌کنند اما دوباره امام ایستاد و ملت زیباترین جلوه همبستگی امام و امت را پس از عاشورا به نمایش گذاشتند و در یک حرکت شکوه انگیز و جاودانه بزرگ‌ترین افتخارات تاریخ را برای ملت ایران و اسلام ثبت کرد و صفوف همه دشمنان انقلاب و اسلام را در هم شکست و اراده ملت ایران را حاکم کرد تا بار دیگر اثبات شود«آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند».

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی طولانی‌ترین و نابرابرترین جنگ قرن بیستم بود که یک ملت تنها با یک جهان قدرت مواجه بود، گفت: خداوند به وعده‌های خود عمل کرد و نشان داد هرکجا این امت برای دفاع از دین و کرامت و شرافت مسلمین در صحنه جهاد باشند آنجا خداوند امکان غلبه دشمنان را هرگز بر مؤمنان نمی‌دهد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این پایان شکست‌های آمریکا و پیروزی‌های ملت ایران نبود، افزود: خداوند ملت ایران را در میدان جهاد رشد داد و این ملت را با سختی‌ها آشنا کرد تا هم این ارعاب قدرت‌های بزرگ در هم بشکند و ترس ملت ایران از هم قدرت‌ها ریخته شود زیرا ملت ایران بر این حقیقت تکیه کرد که کبریایی و بزرگی از آن خداست و به تعبیر قرآن این قدرت‌هایی که به ظاهر بزرگ هستند اگر جمع شوند قدرت آفرینش یک پشه را ندارند.

سردار سلامی اظهار کرد: هنر ملت بزرگ ایران و رهبران بزرگ انقلابش این بود که این حقیقت را به همه عالم نشان داد که قدرت‌های غیر الهی در بیوتی عنکوبی زندگی می‌کنند و به ظاهر پیچیده اما در باطن بسیار سست هستند.

وی تصریح کرد: هنر ملت ایران اثبات این حقیقت بود که تنها قدرتی که می‌توان به آن تکیه کرد و اصالت دارد قدرت خداوند بزرگ است و این تکبیرهای شما بیان این حقیقت است که فقط قدرت خداوند بزرگ و جاودان است و ملت ایران به دلیل اینکه الهی است قدرتش الهی و جاودان است و سینه‌های دشمنان را می‌شکافت و خاک‌ریزهایشان را فتح می‌کند و ملت به برکت ایمان فاتح قله‌ها شده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جنگ با دشمنان خدا در این سرزمین ادامه یافت و ما به تدریج راه‌های دشمنان را بستیم و بر او چیره شدیم، تأکید کرد: ما را تحریم اقتصادی کردند، می‌خواستند ملت ایران را فلج کنند، به تسلیم بکشانند و تحقیر کنند و دوباره ملت را وادار کنند که قواعد سیطره آنان بر جهان را بپذیرند، دشمنان می‌خواستند این ملت تکیه‌گاهش را از خداوند و ولایت بردارد و به مشرکان و کفار تکیه کند و از آنان استمداد بطلند اما ملت ایران این حقیقت را درک کرد زیرا این ملت از خداوند امر به استقامت گرفته بود.

سردار سلامی اظهار کرد: این ملت می‌دانست که نباید به کفار حتی میل خفیف کرد زیرا خداوند می‌فرماید به ظالمان و کفار میل خفیف نکنید و آن‌ها را تکیه‌گاه خود قرار ندهید و اگر چنین کنید آتش شما را فرا می‌گیرد و از سوی خداوند یاری نمی‌شوید.

وی با بیان اینکه داستان ملت ایران داستان استقامتی پیروزی‌آفرین، عزت‌آفرین، اقتدار آفرین و منزلت آفرین است، تصریح کرد : کرامت ما و شرف ما در درون شمشیرهای ماست هنگامی که علیه دشمنان به صحنه می‌رویم تا آن‌ها را با شکست‌های تاریخی رو به رو کنیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان بر ملت ایران ظلمی جهانی وارد کردند و همه درهای اقتصاد جهانی را به روی ملت بستند تا این ملت تسلیم شوند اما ما از تاریخ آموخته‌ایم که یا باید قوی باشیم تا مستقل بمانیم و یا باید تسلیم شویم و ما می‌دانیم برای غلبه بر دشمنان باید قدرتمند شویم و دشمنان نمی‌خواستند و همه راه‌های قدرتمند شدن ما را بستند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی همه به رغم اراده دشمنان بوده است، اضافه کرد: او همواره تلاش کرده است تا ما را در هر گامی متوقف کند و در هر لحظه این دنیای استکبار همه قدرت خود در مقابل ملت ایران را به کار گرفت تا ما را از حرکت باز بدارد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با تحریم و محاصره علمی و ترور دانشمندان می‌خواستند جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرند اما به رغم همه اراده آنان ما پیش رفتیم، اظهار کرد: امروز آنان به دنبال خلع سلاح کردن انقلاب اسلامی از قدرت هستند و با خواب‌های خودشان با ما سخن می‌گویند در حالی که ما با واقعیت‌ها حرف می‌زنیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان آرزوهای باطل و تحقق نایافتنی برای ما دارند ولی ما هر روز به آرزوهایمان نزدیک‌تر می‌شویم، تصریح کرد: آن‌ها به ما می‌گویند موشک‌ها را کنار بگذارید زیرا می‌بینند که اگر ما قوی باشیم در مقابل آنان کوتاه نمی‌آییم و جهان اسلام را از دست آنان آزاد خواهیم کرد.

سردار سلامی ادامه داد: ما امروز در جهان اسلام قدرتی بسیار قوی شکل داده‌ایم و انقلاب اسلامی از شرق مدیترانه تا شمال دریای سرخ در مقابل دنیای استکبار قدرت تشکیل داده است که هر روز روی زمین سرزمینی را از دست آنان آزاد می‌کند و شکستی را به آن‌ها تحمیل می‌کند تا جایی آمریکا را وادار می‌کند از قلب مقاومت(سوریه) عقب‌نشینی است.

وی تأکید کرد: این ایران است که به آن درجه از قدرت رسیده است که توانسته است نه تنها بخش‌های مهمی از جهان اسلام را از سیطره آمریکا آزاد کند بلکه هر روز او را تهدید می‌کند و فضا را برای تنفس او تنگ کرده و است و او را وادار به پذیرش این واقعیت کرده است که نفوذ نظام اسلامی ایران بخش‌های مهمی از این منطقه را در برگرفته است تا جایی که وزیر خارجه آمریکا از ما می‌خواهد که به نفوذمان در منطقه خاتمه دهیم و این نشان از این است که آن‌ها در مقابل نفوذ ما در منطقه عاجز هستند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این درخواست را یک خیال و وهم کودکانه از یک وزیر قدرت بزرگ جهانی دانست و ادامه داد: امروز به درجه‌ای از عظمت در پرتو هدایت‌های رهبری رسیده‌ایم و این رهبر شرف اندیش، حکیم و دوراندیش انقلاب ضعف‌های دشمنان و قدرت‌های ما را به خوبی می‌شناسد و این قدرت‌ها را بر دشمنان غلبه کرد.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا هفت هزار میلیارد دلار در عراق و سوریه هزینه کرد اما به منفعتی دست نیافت و دولتش نتوانست پنج هزار میلیارد دلار برای کشیدن دیوار بین آن‌ها و مکزیک تأمین کند دولت آمریکا تعطیل شد و مردم آن‌ها در مقابل کاخ سفید ایستادند تا حیثیت بزرگ‌ترین امپراطوری تاریخ بشر را به باد دهند.

وی اظهار کرد: در جنگ اقتصادی بزرگ به ملت ایران نگاه کنید که چند سال است تحت تأثیر تحریم‌های جهانی زندگی می‌کنند و جریان مالی جهانی را بر روی ما بستند و تعامل اقتصادی جهان را با ما قطع کردند اما ملت ایران هر روز شکیباتر و سرافرازتر، شجاع‌تر و بانشاط‌تر و مقاوم تر عزت خود را فریاد می‌زنند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ما رغم اراده دشمنان پیشرفته‌ایم و پیشرفت‌های کشورمان شگفت‌انگیز است، افزود: در علوم هسته‌ای، در دانش‌های پزشکی ، در ساخت نیروگاه‌ها ، در ساخت پالایشگاه‌ها، سدها، قدرت موشکی و ساخت هواپیما و همه جلوه‌های پیشرفت صنعتی بشر در این سرزمین می‌درخشد.

وی با بیان اینکه مشکلاتی هم در کشور وجود دارد و همه می‌دانیم و تحت تأثیر آن هستیم اما ملت ایران بزرگ‌تر از مشکلات هستند و در این جنگ اقتصادی می‌داند که هیچ جنگی بی مشقت نیست و باید ایستاد، اضافه کرد: امروز اسلام پس از یک هزار و 400 سال بر روی زمین قدرتی به نام اسلام شکل‌گرفته است و دشمنان فکر می‌کنند با گران شدن یک کالا از اسلام و نظامشان جدا می‌شوند، فکر باطل می‌کنند و ملت ما ، اسلام و وحدت امت و امام را نمی‌شناسند، درکی از حقایق درونی این جامعه ندارند و محاسباتشان همه غلط است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ما مشکلات را پشت سر می‌گذاریم و مسئولین این نظام وقتی این همت، شعور، شور، اراده، وفاداری و صبر و شکیبایی را در ملت می‌بینند باید غیرتشان به جوش بیاید و همت و تلاش مضاعف را در دستور کار قرار دهند، تصریح کرد: ما اجازه نمی‌دهیم ذره‌ای از حرمت شما در این عالم کاشته شود و شایسته‌ترین ملت برای خدمت کردن هستید، مشکلات می‌گذرند شما و آرمان‌هایتان می‌ماند.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه مطمئن باشید چند سالی نخواهد گذشت که شما از آمریکا به طور کامل عبور می‌کنید و در پیشرفت، در اقتصاد در قدرت دفاعی و ... و آن‌ها هستند که باید برای ارتباط با شما التماس کنند، افزود: آن‌ها فکر می‌کنند با تحریم دست‌های ما را می‌بندند ولی امروز یادآوری ایام الهی است و امروز می‌بینیم دشمن دست بسته است و ابزاری برای فشار بر ما ندارد این تحریم‌ها حداکثر فشار است و چیزی بیش از این ندارد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان اکنون در اضطراب هستند و آشفتگی و سرگردانی و 40 میلیون انسان زیر خط فقر در آمریکا وجود دارد، افزود: فرانسه، ایتالیا و دیگر کشورهای غربی با مشکلات بسیاری مواجه هستند اما ایران را ببینید که اگر آمریکا در این تحریم‌ها قرار می گرفت ده‌ها بار فرومی پاشید.

وی با تأکید بر این ما برحق هستیم و انقلابمان امتداد عاشوراست، اظهار کرد: امروز در میدان عاشورا از ولایت دفاع می‌کنید و اجازه نمی‌دهید دشمنان نور خداوند را خاموش کنند.

سردار سلامی تصریح کرد: ما به دشمنانمان هشدار می‌دهیم که دست از خباثت بردارید و ملت ایران را رها کنید والا ما در حال انباشت قدرت هستیم بیش از این برد موشک‌هایمان را اضافه می‌کنیم و اگر گزافه‌گویی کنید آنگاه شرایط متفاوت خواهد و سیاست‌های ما ثابت نیست و به رفتار دشمنانمان بستگی دارد.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان از ما نخواهند منطقه را ترک کنند بلکه آنان باید منطقه را ترک کنند و هر کجای عالم که کم بخواهد به یاری آنان می شتابیم و اجازه سیطره کفار بر مسلمانان را نمی‌دهیم و دشمنان بدانند ما در عین نبرد، در حال پیشرفت هستیم و در حال ساخت شدن هستیم و لی دشمنان رو به زوال هستند.

وی ادامه داد: ما در دوردست با دشمنان مقابله خواهیم شد جایی که فکر نمی‌کنند و به آن‌ها می گوییم سر جایتان بنشینید زیرا شما ملت ایران را آزموده اید، شما می‌خواستند با راه‌های گوناگون مقابل ملت ایران بایستید و زمینه نفوذ در منطقه را به وسیله جنگ در سوریه کامل کنید اما شما باعث شدید ما این همه قدرت اندوخیتم.

سردار سلامی با بیان اینکه انقلاب ما ایستاده است، همه دشمنان به انتظار بودند تا این انقلاب چهل‌ساله نشود اما بدانند این انقلاب جاودانه است و به انقلاب ظهور حضرت حجت می پیوندد، اظهار کرد: دشمنان ضعیف و ناتوان شده اند، صهیونیت‌ها از ترس هذیان می‌گویند و به آن‌ها هم هشدار می‌دهیم زمینه محو خود را از روی زمین فراهم می‌کنید و اگر به شرارت هایتان ادامه دهید از روی زمین محوتان خواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha