ملت ایران قهرمانانه برابر تحریم‌ها ایستاده است
کد خبر: 3789316
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
وزیر اقتصاد:

ملت ایران قهرمانانه برابر تحریم‌ها ایستاده است

گروه سیاست و اقتصاد ــ دژپسند با تأکید بر اینکه ملت ایثارگر و نجیب ایران همواره تمامی مشقت‌ها و سختی‌ها را تحمل کرده‌ و قهرمانانه برابر تحریم‌ها ایستاده است، گفت: پیام واحد ملت ایران ایستادگی مقابل تمامی هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان است.

پیام واحد ملت ایران؛ ایستادگی مقابل تمامی هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنانبه گزارش ایکنا از مازندران، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد کشور، امروز، 22 بهمن ماه در جمع راهپیمایان ساروی اظهار کرد: آمریکا تلاش دارد با ابزار تحریم کشور را به زانو درآورد و تا زمانی که ملت شهید پرور در صحنه باشد آمریکا و هم پیمانان آن‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران قهرمانانه در برابر تحریم‌ها ایستاده است، تصریح کرد: دولت تصمیم دارد با اعمال سیاست‌ها، مشکلات را کم کند و در این راستا، تورم ماهانه از آبان ماه تا کنون در کشور کمتر شده است.
وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه ما در اوج جنگ بالاترین تورم را تجربه کردیم و تحلیل‌گران اقتصادی می‌دانند که ایران رشد اقتصادی خوبی را طی کرده است،  تصریح کرد: با کمی استقامت می‌توان این وضعیت اقتصادی را نیز تغییر داد و ملت ایران هر وقت فرصت پیدا کرده توانسته به اهداف خود دست یابد.
وی با بیان اینکه با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، نوع اقدامات و عملکردهای این دولت، نابخردانه است، افزود: آمریکا و ترامپ جنایت‌های زیادی  انجام داده و حتی به کودکان نیز رحم نکردند، آن ها با اعمال تحریم‌های شدید می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران را که افتخارش ایستادگی بر سرمواضع و استقلال است، به زانو درآورند ولی هیچگاه به این هدف شوم خود نخواهند رسید.
دژپسند با بیان اینکه تلاش دولت براین است تا با برنامه‌ریزی سختی‌ها را به حداقل برساند، گفت: دشمن بداند با تحریم‌ها نمی‌تواند مردم را از صحنه خارج کند و دولت در حال مدیریت برای تسهیل سرمایه‌گذاری در کشور است و درباره افزایش کالای اساسی مانند گوشت در نظر داریم  ۲۱ میلیون کیلوگرم گوشت در روزهای آینده به بازار وارد و عرضه کنیم.
وی با بیان اینکه ملت ایثارگر و نجیب ایران همواره تمامی مشقت‌ها و سختی‌ها را تحمل کرده‌اند، افزود: پیام واحد ملت ایران ایستادگی مقابل تمامی هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان است.
وزیر اقتصاد گفت: دنیا بداند جمهوری اسلامی پس از 40 سال انقلاب اکنون به اقتداری رسیده که برای پاسخ مثبت یا منفی فقط با قدرت خودش تصمیم گیری می‌کند و در منطقه و حوزه بین‌الملل مجری برنامه‌های خود است.
دژپسند با بیان اینکه اکنون پس از سال‌ها استقامت جمهوری اسلامی ایران دارای توانمندی‌های پرشمار بوده و در عرصه‌های گوناگون از جمله سلول‌های بنیادین، انرژی هسته‌ای، توان موشکی، صنعت هوا و فضا و تولید علم رشد داشته است، اظهار کرد: ایران اسلامی امروز در جایگاهی قرار گرفته است که هیچکس حق تسلط بر آزادگی و استقلال ملت ایران را ندارد.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه سال‌های 95 و 96 سال‌های طلایی صادرات نفت و نقل و انتقال مالی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دنیا بوده است، خاطرنشان کرد: در این سال‌ها رشد اقتصادی مناسب و تک نرخی شدن نرخ تورم سبب شد تا حقوق و دستمزد کارکنان و کارگران از نرخ تورم پیشی گرفته و قدرت خرید مردم افزایش یابد.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه به طور یقین همواره مشکلات اقتصادی وجود داشته اما شما بدانید که توطئه‌های دشمنان همواره پس از انقلاب علیه ایران شدت یافته است، گفت: با تمام این مشکلات اکنون دنیا می‌داند که جمهوری اسلامی ایران نقش محوری و مستقیم در تمام برنامه‌های منطقه و بین‌الملل در خاورمیانه دارد.
درژپسند بیان کرد: مردم  در 40 سالگی انقلاب به جهانیان ثابت کردند با وجود وجود مشقات و سختی‌های حاصل از تحریم در کنار نظام هستند و حاضر به عقب‌نشینی از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی خود نیستند. 
انتهای پیام
captcha