رسانه‌ها، از آیات قرآن الهام بگیرند/ ارسال ۱۰۹۵ اثر به جشنواره ملی آیات در آذربایجان غربی
کد خبر: 3789422
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

رسانه‌ها، از آیات قرآن الهام بگیرند/ ارسال ۱۰۹۵ اثر به جشنواره ملی آیات در آذربایجان غربی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تأکید کرد: هدف از برگزاری نخستین جشنواره ملی آیات این بوده تا بدانیم چه میزان آیات قرآن، منبع الهام رسانه‌ها بوده است.

رسانه‌ها، از آیات قرآن الهام بگیرند/ارسال ۱۰۹۵ اثر به جشنواره ملی آیات در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی‌ صبح امروز، ۲۳ بهمن‌ماه در نشست خبری نخستین جشنواره ملی آیات، اظهار کرد: آنچه که روح این جشنواره را شکل می‌دهد و درصدد رسیدن به آن هستیم، پیوند رسانه و آیات است.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره این بوده تا بدانیم چه میزان آیات قرآن، منبع الهام رسانه‌ها بوده و جهت داده و محور کار آن‌ها در رسانه قرار می‌گیرد و در جهات مختلفی که امروز احساس نیاز می‌شود، قرآن، مبدا و آمال رسانه‌ها قرار می‌گیرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری بیان کرد: به ویژه در فاز موضوعاتی که کاربردی بوده و در ارتباط با سبک زندگی، محیط زیست و طبیعت، چالش‌های خانواده و فرهنگ ایثار و شهادت که امروز جامعه ایران اسلامی چهلمین سال خود را تجربه کرد و وارد دهه پنجم شده است، به چه میزان رسانه‌ها این موارد را بازتاب می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۹۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، تصریح کرد: استان آذربایجان غربی با تعداد 470 اثر در رتبه نخست، استان گیلان با 247 اثر رتبه دوم و استان خوزستان با ارسال 114 اثر رتبه سوم بیشترین تعداد آثار ارسالی به نخستین جشنواره ملی آیات را به خود اختصاص داده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: استان خراسان شمالی نیز با ارسال 73 اثر، استان خراسان رضوی با 60 اثر، سنندج 33، سمنان 30، اصفهان 25 و قزوین با ارسال 10 اثر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه 60 درصد آثار رسیده متعلق به آقایان و 40 درصد برای بانوان است، یادآور شد: آثار 16 نفر در این جشنواره برگزیده شده که از آذربایجان غربی 10 اثر، استان سمنان و سنندج یک اثر و استان خراسان شمالی نیز با 4 اثر در این جشنواره برگزیده شده‌اند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری با اشاره به اینکه در بخش مصاحبه 100 اثر ارسال شده بود، اظهار کرد: عکس خبری 130 اثر، گزارش 71، 145 اثر در بخش مقاله، در بخش قصص قرآنی اثری دریافت نشد و در بخش تخصیص ستون ویژه نیز 30 اثر ارسال شد و درمجموع از 9 بخش فقط در 8 بخش آثار ارسال شده است.
انتهای پیام

captcha