ریحانةالنبی؛ تنها مؤسسه قرآنی فعال در شهر چلگرد
کد خبر: 3789473
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

ریحانةالنبی؛ تنها مؤسسه قرآنی فعال در شهر چلگرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی ریحانةالنبی چلگرد با بیان اینکه ریحانةالنبی، تنها مؤسسه قرآنی فعال در این شهر است، گفت: دفتر این مؤسسه در ساختمان اداره تبلیغات اسلامی قرار دارد و از تجهیزات دفتر امام جمعه چلگرد برای فعالیت‌های این مؤسسه استفاده می‌شود.

ریحانةالنبی؛ تنها مؤسسه قرآنی فعال در شهر چلگرد

سمیرا محمدحسینی، مدیر مؤسسه قرآنی ریحانةالنبی چلگرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مؤسسه ریحانةالنبی در سال 1393 با کسب مجوز از اداره تبلیغات اسلامی و با هدف برگزاری کلاس‌های سیار در روستاهای دور و نزدیک و مدارس ابتدایی و راهنمایی شهرستان کوهرنگ، فعالیت خود را آغاز کرد.
وی با اشاره به رشته‌های آموزشی ارائه شده در این مؤسسه، گفت: علاوه بر روخوانی و روانخوانی قرآن، برگزاری کلاس‌های احکام، قصه‌خوانی قرآنی، کار هنری با کودکان و هنرهای دستی نیز از رویکردهای این مؤسسه است.
محمدحسینی ادامه داد: این مؤسسه با توجه به میزان بودجه‌ای که در اختیار دارد اقدام به برگزاری محافل انس با قرآن، کرسی‌های تلاوت، گرامیداشت اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و نیز برگزاری مسابقات مختلف ‌میان اقشار مختلف مردم می‌کند.
محمدحسینی با بیان اینکه ریحانةالنبی، تنها مؤسسه قرآنی فعال در شهر چلگرد است، تصریح کرد: دفتر این مؤسسه در ساختمان اداره تبلیغات اسلامی قرار دارد و از تجهیزات دفتر امام جمعه چلگرد برای فعالیت‌های این مؤسسه استفاده می‌شود، ضمن اینکه این مؤسسه تعامل خوبی نیز با برخی نهادها از جمله سپاه، هلال احمر و نهادهای قرآنی داشته و در بسیاری از فعالیت‌های قرآنی این ارگان‌ها مشارکت و همیاری دارد.
محمدحسینی با اشاره به نبود تجهیزات و امکانات کافی برای بهبود ارائه خدمات به قرآن‌آموزان، گفت: نداشتن مکان مستقل و وسیع برای برگزاری کلاس‌های ثابت، مهم‌ترین مشکل مؤسسه است و این نکته را بارها به نهادهای مسئول اعلام کرده‌ایم.
مدیر قرآنی ریحانة‌النبی نبود بیمه و دستمزد را یکی از اصلی‌ترین چالش‌های موجود برای بیشتر فعالان قرآنی به‌‌ویژه بسیاری از مدیران و مربیان مؤسسات قرآنی برشمرد و اظهار کرد: این افراد برای تأمین هزینه زندگی به‌طور جدی با مشکل روبه‌رو هستند.
انتهای پیام

captcha